• Anonym

Har jag nån chans till ensam vårdnad med dessa argument??

Den andra föräldern missbrukar och vill inte genomgå behandling pga  en utredning om adhd.

Visar inget intresse i att skolan ringer(svarar inte och ringer inte upp)

Särbehandlar barnen(alltså visar 100procent intresse för det ena och 0 för det andra)

Ett av barnen vägrar träffa föräldern.

Psykisk misshandel av ett av barnen(kommer kunna styrkas av psykolog)

Barnet visar tydliga tecken på oro efter att ha träffat föräldern.

Betalar ingenting för barnen.

• Svar på tråden Har jag nån chans till ensam vårdnad med dessa argument??
  • Anonym

Ja nu har människan hämtat ena barnets medicin på apoteket(concerta) Trots att det inte är planerat att barnen ska dit. Jag har ringt tidigare till bup och sagt att dom ska spärra, men det verkar inte ha fungerat. I vilket fall frågade jag vad han höll på med och sa till honom att ta hit medicinen. Han ljuger då (såklart!) om när den hämtades, trots att det finns svart på vitt. Sen kommer han bara med halva mängden medicin. När jag påpeker det säger han att han har hittat "några" till där hemma och hänvisar till att det måste ha blivit nåt tok en gång när han spårade ur. Det datumet är långt innan medicinen hämtades ut. Har inte fått resterande tabletter än. Men troligtvis får jag inte alla. Detta borde väl vara ett starkt argument? ? Han missbrukar barnets medicin och hindrar ju också då att hon får den.

• h8him
    Anonym skrev 2013-04-21 10:38:07 följande:
    Ja nu har människan hämtat ena barnets medicin på apoteket(concerta) Trots att det inte är planerat att barnen ska dit. Jag har ringt tidigare till bup och sagt att dom ska spärra, men det verkar inte ha fungerat. I vilket fall frågade jag vad han höll på med och sa till honom att ta hit medicinen. Han ljuger då (såklart!) om när den hämtades, trots att det finns svart på vitt. Sen kommer han bara med halva mängden medicin. När jag påpeker det säger han att han har hittat "några" till där hemma och hänvisar till att det måste ha blivit nåt tok en gång när han spårade ur. Det datumet är långt innan medicinen hämtades ut. Har inte fått resterande tabletter än. Men troligtvis får jag inte alla. Detta borde väl vara ett starkt argument? ? Han missbrukar barnets medicin och hindrar ju också då att hon får den.
    Det där kan du faktiskt polisanmäla.
  • Anonym

Är du säker? Han har ju rätt att ta ut eftersom han är vårdnadshavare..

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-21 10:44:18 följande:
    Men han har inte rätt att undanhålla medicinen från barnet eller använda den själv.
  • h8him
    Anonym skrev 2013-04-21 10:44:18 följande:
    Ja, eftersom han behåller medicinen och använder den själv fast den är utskriven till barnet.
  • Anonym

Ja det är sant. Ska polisanmäla imorgon. Såklart ska jag se till att det han har nu kommer hit också. Men frågan är ifall man kan bevisa att han äter den själv? Kommer dom ta prover på det? Vet att det ger samma utslag som amfetamin

• h8him
    Anonym skrev 2013-04-21 10:57:24 följande:
    Ja det är sant. Ska polisanmäla imorgon. Såklart ska jag se till att det han har nu kommer hit också. Men frågan är ifall man kan bevisa att han äter den själv? Kommer dom ta prover på det? Vet att det ger samma utslag som amfetamin
    Det där tycker jag du ska fråga polisen om. Det är ju helt sjukt att han stjäl barnets medicin!
  • Anonym

Ja jag vet!!:( Som sagt så vill jag ha ensam vårdnad!

• h8him

Har ni en tvist just nu också? Är missbruket dokumenterat? Jag har säkert frågat tidigare men glömt svaret...

• Anonym

Har inte börjat tvist än. Men det blir det nu. Finns dokumentation hos polisen då han tappade körkortet pga drograttfylla. Sen har ju jag anmält till soc. Det har skolan också gjort.

• h8him
    Anonym skrev 2013-04-21 11:09:20 följande:
    Har inte börjat tvist än. Men det blir det nu. Finns dokumentation hos polisen då han tappade körkortet pga drograttfylla. Sen har ju jag anmält till soc. Det har skolan också gjort.
    Okej, nu klarnar det!
    Vilken jobbig situation. Jag kan tänka mig att hans missbruk av barnets medicin (om han blir dömd för det) kan bidra till att du får enskild vårdnad. Just för att han inte ska kunna hämta ut medicin osv.
  • Anonym
    h8him skrev 2013-04-21 11:16:41 följande:
    Okej, nu klarnar det! Vilken jobbig situation. Jag kan tänka mig att hans missbruk av barnets medicin (om han blir dömd för det) kan bidra till att du får enskild vårdnad. Just för att han inte ska kunna hämta ut medicin osv.

h8him skrev 2013-04-21 11:16:41 följande:
    Okej, nu klarnar det! Vilken jobbig situation. Jag kan tänka mig att hans missbruk av barnets medicin (om han blir dömd för det) kan bidra till att du får enskild vårdnad. Just för att han inte ska kunna hämta ut medicin osv.

Ja detta är verkligen droppen. Och tyder ju på att han inte är kapabel att ha en vårdnadshavares ansvar.
  • Anonym

Polisen sa att det antagligen kommer läggas ner. Visst kan jag anmäla, men det finns ju inga bevis på att han har tagit dom själv. Har iaf skaffat bevis på att han verkligen har hämtat medicinen! Och nu äntligen rekommenderar soc att jag ska söka ensam vårdnad. Känns på något sätt bra att ha dom i ryggen. Så tingsrätten nästa!

Svar på tråden Har jag nån chans till ensam vårdnad med dessa argument??