Träning, gravid.
Hej!
JAg minns bara att det var något man inte skulle göra som gravid. Men vad?
Är nu i v7.
Cyklar till/från jobbet om vädret tillåter varje dag ca 10km enkel -det ska ju bara vara bra.
Sen springer jag en del, men är rätt orkeslös så nu kan det väl max räknas som jogging. Hasar mig 5-7km 2-3ggr/v. Därtill styrketräning, skivstång/spinning och crossfit beroende på vad jag känner för.
En normalvecka tränar jag 5-6ggr.
Jag minns att man inte skulle köra utfall emd viktbelastning (benen isär) men är det ngt mer som inte är bra? Jag kör tex mage i TRX (planka med benindrag /snedplanka med fötter i trx hand i golvet) TRX är helt klart en ny favorit Blir mkt ben/core eftersom jag löper.
Cardio gör jag så hårt det känns bra. Med min son instruerade jag spinningklasser till två v före bf utan problem. FIck ett starkt barn, han höll nästan huvudet själv direkt. Det tillskriver jag min träning till viss del. Dessutom orkade jag föda fram honom -det hade jag inte gjort annars sa BM. Lång och tuff förlossning påstås det, jag uppfattade det inte som så farligt -även det ett resultat av träning tror jag. Mao -det är vikitgt för mig att kunna träna det jag gillar och det som känns bra så länge det går! Vill abra vara säker på om det var mer saker som inte är bra att göra?