• Niju

Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?

Jag har funderat lite med det här med blöjpriser och hur de kan skilja sig så mycket mellan olika orter/affärer. Jag har en Ica och hemköp nära (5-10min) och där kostar blöjorna 149 kr/paket (ica) och 129kr/paket (hemköp).

Men åker jag ett par kilometer bort kan jag få två paket blöjor för 139 kr eller ett paket för 79...(ica och coop)

Hur kan det vara så stor skillnad på blöjpriser egentligen? Man får två paket för priset av ett...

(köper pampers activefit och easyup) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?
  • cloudberry79
    Frontline skrev 2013-04-27 20:17:20 följande:
    Vi har inte det heller men man får passa på när det är erbjudanden och förstås använda kuponger som man kan få...

Dyraste Libero vi har köpt kostar 95:- men oftast har vi rabattkuponger typ köp 2 paket och få 50:- i rabatt då blir ju priset 70:- per paket...
    Här har de aldrig erbjudanden, men jag använder kuponger såklart när de kommer. Synd att de bara kommer första året i princip :-/

(M)amma till V -07 och E -12
  • Ruggugglan

Vi brukade storhandla i butiker som City Gross eller på Willys. Där har de erbjudanden om att man får köpa Libero för 99:-/paketet om man handlar för en viss summa. Har inte koll på vad de andra märkena kostar där. I normala fall så kostar nog blöjorna 109:- eller 119:-. Minns inte exakt. Vi köper de sk. ekonomipaketen och använder oftast de kuponger vi får hem.

Skulle vi däremot handla Libero i våra lokala butiker som ICA eller Tempo så skulle blöjorna gå på 129:-/paketet.

• Ruggugglan
    Ruggugglan skrev 2013-04-27 20:22:12 följande:
    Vi brukade storhandla i butiker som City Gross eller på Willys. Där har de erbjudanden om att man får köpa Libero för 99:-/paketet om man handlar för en viss summa. Har inte koll på vad de andra märkena kostar där. I normala fall så kostar nog blöjorna 109:- eller 119:-. Minns inte exakt. Vi köper de sk. ekonomipaketen och använder oftast de kuponger vi får hem.

Skulle vi däremot handla Libero i våra lokala butiker som ICA eller Tempo så skulle blöjorna gå på 129:-/paketet.
    *Brukar storhandla...
  • Ruggugglan
    cloudberry79 skrev 2013-04-27 20:22:10 följande:
    Här har de aldrig erbjudanden, men jag använder kuponger såklart när de kommer. Synd att de bara kommer första året i princip :-/

Vi fick kuponger fram tills sonen var 3 år. Om man är med i Liberoklubben så kommer de med jämna mellanrum.
  • Lilla E

På ica maxi har vi där jag bor erbjudande på libero. Köp andra varor för minst 200 kr och få blöjpaket för 85 kr. Brukar även ha liberos egna rabatter, 2 st up

• Lilla E

Glömde att man inte kunde skriva och tecken i appen:/ hur som med alla rabatter ger vi mellan 50 och 60 kr paketet. Coop har också väldigt bra priser.

• Dynastar

Bor i Norge och konstigt nog så är blöjor väldigt billigt här, 25- 35 kr för billiga märken, funkar hur bra som helst. Libero och pampers kostar runt 70 tror jag.

• cloudberry79
    Ruggugglan skrev 2013-04-27 20:24:42 följande:
    Vi fick kuponger fram tills sonen var 3 år. Om man är med i Liberoklubben så kommer de med jämna mellanrum.
    Aha, med sonen fick man bara fram till 12 månader. Nu ska de ju inte skicka ut alls, utan bara skicka på mail såg jag.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Gosmos

Har precis som någon skrev innan upptäckt willys egna blöjor! Billiga och lika torra som Pampers och libero men ironiskt nog läcker de inte alls lika ofta. Det kanske beror på hur barnet ser ut. Det jag förundrad över med Willys blöjor är storleksspannet, strl 4 gäller för 7-18 kg. Min son väger 8 och jag tror det är omöjligt att han kan ha samma om 10 kg!

• Jultomte

Betalar 50kr för ica basic blöjor och de var de enda blöjorna som var bra för vår dotter då de inte rinner igenom. Använt dem ett år nu och är toppen nöjd, finns från 4kg och uppåt.

• Jultomte

50kr gälker för alla och är ett fast pris utan behov av kupong;)

• Chocoholica

Vi köper Libero Comfort Fit. De kostar 108 kr på Willys.

• EmmaAnna

Köper Libero på Konsum för 79 kr. Och sen med rabattkupong så blir det ännu billigare ;) har just nu up and go strl 4.

• Jolines mamma

Pampers byxblöjor som kostar 63:-/pkt på Coop.

• ApanApansson

Köper endast änglamarks blöjor, kostar 129:-/pkt oavsett vart vi handlar

Stupid is, as stupid does!
  • ApanApansson

Rekommenderar verkligen änglamarks blöjor då de är rymliga, läcker i stort sett aldrig och är hudvänliga med astma & allergi märkning! Sen kan man slänga förpackningen i hushållsavfallet

Stupid is, as stupid does!
  • kaffeamanda

Köper libero, passar på när det är rabatt och köper då med kupong så det brukar bli runt 50-70kr. Dottern är 6 mån och använder bara 2-4 blöjor per dygn då hon även kissar/bajsar på pottan. Hoppas att bli av med blöjor när hon är runt 1½

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?