Känner ni någon som ni vet att ha suttit i fängelse?
Har du en liten eller stor variation av bekanta och vänner. Har någon suttit i fängelse?
Har du en liten eller stor variation av bekanta och vänner. Har någon suttit i fängelse?
Ja några stycken. Åsiktsfångar i andra länder. Typ Iran. Och en vapenvägrare i Sverige.
Min farmor för skattebrott och mitt ex för utnyttjande eller våldtäkt mot underårig, vet inte exakt.
Mja, jobbade med en grupp människor som varit fängslade i sina hemländer.
Dock inga jag kände privat.
I övrigt, nej, noll och inga. (vad jag känner till)
Räknas en väns pappa, förresten? Isf, 2 år för eko.
Ja, några bekanta.
Jag har jobbat med människor som suttit i fängelse för div. brott.
En gammal skolkamrat till mig blev "yrkeskriminell". Han började sin bana redan under skoltiden och sedan han dömts första gången och kommit in i den svängen blev det bara värre och värre. Vet inte vad han gör nuförtiden, eller om han ens lever...
Japp, röstade "ett ex". En gammal bf som jag dejtade i ett år hade många år innan vi träffades suttit 4 år i state prison, vilket är rätt heavy. Jag tänkte som så att han har nog ändrat sig, alla kan ju begå misstag. Men icke, han var samma conman som alltid och jag bröt förhållandet. Han hade vart en drug dealer, sålt meth. Tills den tjej han dejtade då tjallade på han för att "cut herself a deal" då hon åkte dit för counterfeit money" Håhåjaja...
Ja min f.d. styvfar var en elak jävel som drack öl och slogs. Han satt inne för misshandel ett tag. Jag brukade hälsa på honom i fängelset ibland. Det var hemtrevligt tyckte jag.
Inte vad jag vet.
Nej, inte vad jag vet om iaf..
Ett ex som suttit för våldtäkt av barn. Inget jag är stolt över direkt och vill aldrig veta av honom igen!
Ja, min kompis pappa, om det räknas. Han misshandlade min kompis mamma.
Han har en ny fru och barn nu.
Ja, har både vänner och släkt som suttit/sitter i fängelse. Jag har också gjort det.
Min mamma, min pappa, min svåger och en gammal kompis.
Tre jag kan komma på. Först en som försvarade sin bror vilket slutade illa, övervåld.
Sedan en från Kurdistan som vägrade att kriga. Och en gammal lärare som vägrade lumpen!
Jag har en bekant som sitter för mord nu,ett par bekanta som suttit för bankrån mm.