• maaammaaa

Känner ni någon som ni vet att ha suttit i fängelse?

Har du en liten eller stor variation av bekanta och vänner. Har någon suttit i fängelse?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner ni någon som ni vet att ha suttit i fängelse?
  • Catti41

Ja några stycken. Åsiktsfångar i andra länder. Typ Iran. Och en vapenvägrare i Sverige.

• Rakad Apa
    Aniiee skrev 2013-07-11 03:34:46 följande:
    Jag känner en kille som suttit i fängelse för förargelseväckande beteende. Han höll sin pojkvän i handen när de stötte på poliser...

I sverige?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    jaghopparhögt skrev 2013-07-11 02:39:30 följande:
    Samma för mig, båda föräldrarna och nästan samtliga syskon har någon gång suttit inne. Många gamla bekanta också. Men som tur är nästan ingen av de jag räknar som vänner idag :)

Okej, några av vännerna har jag fortfarande kontakt med men de har lyckats vända på sin livsstil och lever idag skötsamma liv.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rosaceae

Min farmor för skattebrott och mitt ex för utnyttjande eller våldtäkt mot underårig, vet inte exakt.

• Orcha

Mja, jobbade med en grupp människor som varit fängslade i sina hemländer.
    Dock inga jag kände privat.
    I övrigt, nej, noll och inga. (vad jag känner till)

Räknas en väns pappa, förresten? Isf, 2 år för eko.

Make love, not english quotes...
  • Aniiee
    Rakad Apa skrev 2013-07-11 16:27:07 följande:

I sverige?
    Nej, i japan.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Fobiker

En gammal skolkamrat till mig blev "yrkeskriminell". Han började sin bana redan under skoltiden och sedan han dömts första gången och kommit in i den svängen blev det bara värre och värre. Vet inte vad han gör nuförtiden, eller om han ens lever...  

• tooschoolforcool

Japp, röstade "ett ex". En gammal bf som jag dejtade i ett år hade många år innan vi träffades suttit 4 år i state prison, vilket är rätt heavy. Jag tänkte som så att han har nog ändrat sig, alla kan ju begå misstag. Men icke, han var samma conman som alltid och jag bröt förhållandet. Han hade vart en drug dealer, sålt meth. Tills den tjej han dejtade då tjallade på han för att "cut herself a deal" då hon åkte dit för counterfeit money" Håhåjaja...

• Eisa

Ja min f.d. styvfar var en elak jävel som drack öl och slogs. Han satt inne för misshandel ett tag. Jag brukade hälsa på honom i fängelset ibland. Det var hemtrevligt tyckte jag.

• Pjåsk

Ett ex som suttit för våldtäkt av barn. Inget jag är stolt över direkt och vill aldrig veta av honom igen!

• Xaranz

Ja, min kompis pappa, om det räknas. Han misshandlade min kompis mamma. 
    Han har en ny fru och barn nu.

• Rizzla

Ja, har både vänner och släkt som suttit/sitter i fängelse. Jag har också gjort det.

• trolliz

Tre jag kan komma på. Först en som försvarade sin bror vilket slutade illa, övervåld.

Sedan en från Kurdistan som vägrade att kriga. Och en gammal lärare som vägrade lumpen!

• Mangbg

Jag har en bekant som sitter för mord nu,ett par bekanta som suttit för bankrån mm.

Svar på tråden Känner ni någon som ni vet att ha suttit i fängelse?