Hur få pappan att betala?
Jag har ett barn som är lite över året, pappan stack när hon var alldeles nyfödd och har knappt betalat något i underhåll sedan dess. Ett tag fick jag pengar via fk men efter att jag flyttade med barnet och pappan inte skrev under flyttanmälan för barnet så står nu barnet inte skrivet hos mig (eller någonstans) så jag fick brev från fk om att jag inte har rätt till underhåll genom dom då barnet inte står skrivet på mig. Pappan träffar inte barnet något och har nu skrivit över vårdnaden men det tar ett tag innan jag börjar få underhåll genom fk igen och under tiden har jag ju min lön att leva på men det är snålt med pengar pga. diverse räkningar som jag fortfarande betalar för tack vare mitt ex. Han är nu skyldig mig närmare 10 000kr och jag undrar om jag på något sätt kan få rätt till att få tag i pengarna?? Han har ett välbetalt jobb och tjänar mycket mer än mig men vägrar helt enkelt att betala... De är pengar som självklart är bort från vårat barn som förtjänar bättre. Jag vill inte fortsätta att bråka med exet och tjata om pengarna då det ändå inte leder någonvart så finns det något sätt som jag kan gå tillväga för att få pengarna som han är skyldig barnet???