• Anonym (Frustrerande)

Stackars kille

Hej!

Har en bonus på 12 år som inte träffat eller pratat med sin biomamma sedan 4/1.
    Vad kan man göra?
    Hon verkar strunta i honom helt och hållet :(

• Svar på tråden Stackars kille
  • Schack73

Kräver bio-mamman att sonen ska säga förlåt? Ursäkta men vilken usel mamma som kan med ignorera sonen så länge? Kan inte pappan be personal på skolan prata med mamman om hur det påverkar pojken? Eftersom hon ändå är där menar jag. Jag blir både arg och ledsen när jag läser TS.

• Anonym (')

Vad har dem bråkat om? Måste ju vara något väldigt allvarligt

Kan han inte bara säga förlåt då? Även om det inte känns rätt, så kanske det är bättre än att ha det såhär? 

• BioBonus
    Anonym (') skrev 2013-05-07 15:59:32 följande:
    Vad har dem bråkat om? Måste ju vara något väldigt allvarligt

Kan han inte bara säga förlåt då? Även om det inte känns rätt, så kanske det är bättre än att ha det såhär? 

Så du anser att en tolvåring ska vara större än en vuxen här? Att ett barn ska bära ansvaret för en vuxens uppenbara idioti? Jag förstår ditt tänk om det var två vuxna, friska människor vi pratade om, men den ene i den här "konflikten" är ett barn. Hur motiverar man ett barn till att be om ursäkt i en för barnet kränkande handling? Och varför?
  • Anonym (Frustrerande)
    Vad jag förstått så han han stuckit därifrån när det har blivit bråkigt och väldigt högljutt.
    Han är en väldigt känslig kille som hatar när det blir bråk så jag vet att han har en förmåga att sticka iväög då för att få vara ifred till allt har lugnat ner sig.
    I och med att vi bor så nära så väljer han att gå till oss. Vilket vi inte har något emot.
    Detta har hänt flera gånger, men då har det ordnat sig efter några dagar.
    I somras var han dock hos oss i ca 6 veckor innan han till slut gick med på att träffa sin mamma igen, endast på grund av att hon hotade med att om han inte sov där en natt så skulle han inte få följa med till Skara sommarland.

Sedan vad dem bråkade om, enligt honom var det för att hon ställer krav på att han ska göra en massa uppgifter hemma (vilket jag tycker kan vara okej) men då han ska städa upp efter sin lillasyster fick han nog och då blev mamman arg och styvpappan också och då blev han väl rädd och gick därifrån tror jag.
    Schack73 skrev 2013-05-07 15:57:41 följande:
    Kräver bio-mamman att sonen ska säga förlåt? Ursäkta men vilken usel mamma som kan med ignorera sonen så länge? Kan inte pappan be personal på skolan prata med mamman om hur det påverkar pojken? Eftersom hon ändå är där menar jag. Jag blir både arg och ledsen när jag läser TS.
    Det är en bra idé.
    Det tråkiga är väl att hon inte kommer att lyssna, var ju på familjerådgivningen.
    Men där krävde hon att alla skulle göras det jobbiga åt henne och fixa allt och när pappan gick med på att försöka prata med grabben men hon bara blänger honom, vänder på klacken och drar när han lovar att prata med honom och försöka blir han sur.
    Han tycker att hon ska skämmas att det hon gjort är så förjävla fel, hade han inte hört av sig en enda gång på veckan han va hos sin mamma så hade han varit en idiot osv..
    Iaf, så avböjde hon fortsättning på familjerådgivningen för "det hjälpte ju ändå inte.." sedan dess har varken pappan, grabben eller nån annan hört av ett enda ord mer än att "jag har skrivit på papprena för flytten".

Ja jag känner så oxå. :(

Jobbig sits!

• smulpaj01
    BioBonus skrev 2013-05-07 22:20:31 följande:

Så du anser att en tolvåring ska vara större än en vuxen här? Att ett barn ska bära ansvaret för en vuxens uppenbara idioti? Jag förstår ditt tänk om det var två vuxna, friska människor vi pratade om, men den ene i den här "konflikten" är ett barn. Hur motiverar man ett barn till att be om ursäkt i en för barnet kränkande handling? Och varför?

Man motiverar barnet genom att säga att det någon måste vara den som säger stopp och förlåt ÄVEN om det inte känns rätt.

I det här fallet är det såklart olyckligt att barnet måste vara den vuxna, men snälla....... ALLT måste ju vara bättre än att ha det såhär???!!!! 
  • Anonym (Frustrerande)

Nu har hon gjort klart för pappan att hon har inga fler planer på att höra av sig till sonen.
    Så kan det gå :(

Stackarn.
    Men han klarar sig nog bättre utan henne skulle jag tro.

Tack för allas intresse.

• Anonym (Urk)

Fy fan säger jag bara!! Vilken sopa till mamma!

• Maria 622

Det där är psykisk misshandel.. Anmäl och byt skola till sonen så att han slipper lidandet att se sin mamma ignorera honom. Det måste vara ren terror att se det som ska vara den största tryggheten i ett barns liv och veta att hon hatar en. Usch!

• smulpaj01
    Anonym (Frustrerande) skrev 2013-05-08 11:31:20 följande:
    Nu har hon gjort klart för pappan att hon har inga fler planer på att höra av sig till sonen.
    Så kan det gå :(

Stackarn.
    Men han klarar sig nog bättre utan henne skulle jag tro.

Tack för allas intresse.

Det där är ju extremt oroande om hon har fler barn? Något står inte rätt till hos den där kvinnan......

Stackars lilla kille.......

Jag har själv en 12 åring som jag inte FÅR träffa så mkt som jag vill ....... skulle aldrig VÄLJA att göra såhär........... vidrigt     
  • Anonym (Frustrerande)

Jo hon har fler barn.
    En tjej på 8 och en liten son som blir ett år i dagarna.

Ja, visst fan skulle man vilja anmäla henne, jag skulle vilja ge idioten en fet smäll. MAN GÖR INTE SÅHÄR!
    Nu har pappan iaf pratat med honom och sagt åt honom att sluta vänta på att mamma ska höra av sig och visat sms:et för honom så han vet att det inte är pappa som hindrar henne från att träffa honom som hon hävdar.

Usch blir så jävla frustrerad, förbannad och ilsk!

• MaH12

Vad är det med vissa morsor?

Har en 6 månaders tjej som träffat sin mamma fem gånger. Nu fick jag reda på i familjerätten att hon ska stämma mig på enskild vårdnad. Jo tjena. Hon har aldrig ens kramat sitt barn.

Hoppas det löser sig för pojken. Det låter som att han har tur att han har er iallafall.

Svar på tråden Stackars kille