• Coolkids

Hur stor åldersskillnad?

Hur stor skillnad är det mellan dina barn i ålder?
    Diskutera gärna i tråden vilken åldersskillnad ni har och hur ni upplever för / nackdelar med detta! :)

coolkids
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stor åldersskillnad?
  • Kia82

2 år och 3 månader mellan 1:an och 2:an.
    Mellan 2:an och 3:an är det 5 år och 3 månader.

Blir troligtvis en 4:a till nästa sommar så då blir det ungefär 2 år mellan de två yngsta.

• milli79

1,5år mellan de 2 första och 2år och 4mån mellan 2an och 3an. Känns helt perfekt just nu med tanke på att de 2 första har varandra och leker bra nu när det blev en 3a :). Fast 1,5år är rätt tufft i början men sen väger det upp.

• Snart 4 barn

Jag har fyra barn. Det är 2 år o 8 mån mellan 1:an o 2:an, 14 år o 11 mån mellan 2:an o 3:an och 1 år o 9 mån mellan 3:an o 4:an. För oss blev det två "kullar" kan man säga, STOR åldersskillnad men det funkar bra! De stora hjälper till mycket med de små. Man får byta blöjor och koka välling samtidigt som man diskuterar tonårsproblem Flört

What doesn't kill you makes you stronger!
  • lövet2

Vi har ca 2 år mellan de fyra äldsta barnen. Sedan är det 4 resp 5 år mellan. Lite opraktiskt med de långa mellanrummen som de yngsta har.

• HannaS83

Vi har 2 1/2 år mellan,vilket har fungerat fint. Om man vill göra det lättare för sig så tror jag att 3-4 år. Nog är mindre intensivt... Men med 2 1/2 års skillnad leker dom väldigt bra ihop och det bra :) vi ska ha en till nu och då blir det 2 år och 2 månaders skillnad, jag hoppas på samma resultat, men räknar med att det kommer va rätt tufft i 1 års tid. Från att bebisen är 6 månader- 1 1/1 år, sen blir det lättare :)

• cffc

2 år och 2 månader mellan 1 och 2 sedan 3 och 10 månader mellan 2 och 3

1 tvillingar 5 år
    2 tvillingar 3 år
    3 tjej 5 dagar   

• Mirakel familjen

15 år... Hade det fått som vi ville hade det bara varit 8 år. Men ibland tar det tid och man behöver lite hjälp att bli gravida. Så det tog 2 inseminationen och 3 ivf:er. Totalt 7 år tog det. Fast dottern är gjord på naturlig väg trots alla odds mot oss. Sonen är född mars 1995 och är min sedan tidigare och dottern är född juni 2010. Barnen har ej samma pappa.

❤son född 1995❤❤❤dotter född 2010❤
  • goatess82
    cffc skrev 2013-05-17 15:00:32 följande:
    2 år och 2 månader mellan 1 och 2 sedan 3 och 10 månader mellan 2 och 3

1 tvillingar 5 år
    2 tvillingar 3 år
    3 tjej 5 dagar   

oj strongt =)
  • paddi84

2år och 7mån mellan 1an o 2an, 20min mellan 2an o 3an ;)

Är glad att det vart så "långt" mellan dem då stora är lite självgående i vissa lägen, var inte planerat att det skulle bli tvillingar.

• 2020

2 år och 8 månader
    5 år och 6 månader
    4 år och 6 månader

Har varit perfekt för oss, varje barn har fått sin egentid innan nästa har kommit. Jag har kunnat jobba några år mellan varje barn. Negativa kanske är att småbarnsåren aldrig tar slut :) äldsta blir 15 i år och yngsta 2, älskar dock att ha barn i så olika åldrar. Perfekt för oss men passar nog inte alla.

• TreFantastiskaBarn

19 månader mellan ettan och tvåan, 5 år och 1 månad till trean, 2 år och 9 månader till fyran. Tycker alla åldersskillnader varit bra på sitt sätt, ingen har varit speciellt jobbigt.

• FrkJenny

13 år, 2 månader och 16 dagar. :)
    Lustigt nog exakt på dagen lika långt som mellan mig och mitt yngsta syskon. Men där är det några emellan också. :) Halvsyskon i båda fallen.

• Emmis

3,5 år mellan våra två. Kändes alldeles lagom.
    Storasyster kunde gå själv tillräckliga sträckor för att inte behöva vagnen så den blev över till lillebror.
    Stora hann bli stor nog för nya bilstolen lagom tills lilla inte kunde ha babyskyddet längre och då kunde han ta över den gamla stolen.
    Det gick att förklara och förbereda storasyster på att syskonet skulle komma och hur det kunde bli. Hon var helt införstådd med att den lilla skulle behöva extra mycket tid och både kunde och ville hjälpa till med sig själv och med honom.
    De är nu 4,5 och 1 år och hittills i stort sett ingen avundsjuka från storasyster. Hon är väldigt mån om honom och säger dagligen att "du är min bästa kompis!".

Svar på tråden Hur stor åldersskillnad?