• fluu

Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?

Hej!

Sambons bror gifter sig i sommar,stort kyrkbröllop och hela baletten, och nu ska nya kläder till hela familjen inhandlas.
    Vilken klänning gillar ni bäst till dottern? Vi gillar alla lika mycket och kan verkligen inte välja.

1.

2.

3.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 23:31
    Trean är inte längre ett alternativ.
  • Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?
  • Annsiss

Käns som väldigt vardagliga klänningar, vi ska själva på bröllop i sommar och hade inte valt nån av dessa till dottern tre år. Heller ingen rysch pysch klänning med massa volanger eftersom det inte passar henne. Kan dock tipsa om att kolla på Zara de har fina klänningar som känns festligare och inte är så dyra.

• fluu
    Annsiss skrev 2013-05-14 11:10:16 följande:
    Käns som väldigt vardagliga klänningar, vi ska själva på bröllop i sommar och hade inte valt nån av dessa till dottern tre år. Heller ingen rysch pysch klänning med massa volanger eftersom det inte passar henne. Kan dock tipsa om att kolla på Zara de har fina klänningar som känns festligare och inte är så dyra.
    Har redan inhandlat ettan Flört
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Justess

Hej! Håller fullständigt med om att barn ska ha bekväma och färgglad kläder. Dock håller jag även med de som tycker att klänningarna du föreslår är lite väl alldagliga för ett bröllop. Jag föreslår därför dessa:

http://www.meandi.se/sv/produkter/131208.aspx

http://www.meandi.se/sv/produkter/131209.aspx

Jättefina både till fest och vardag, beroende på hur man matchar med leggings/shorts/knickers eller kofta/jacka.    

• Justess

Ah, såg nu att du inhandlat ettan. Jättefin den med Kanske går att "festa till" med snygga capritights och fina sandaler?

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • passo
    Justess skrev 2013-05-14 15:25:14 följande:
    Hej! Håller fullständigt med om att barn ska ha bekväma och färgglad kläder. Dock håller jag även med de som tycker att klänningarna du föreslår är lite väl alldagliga för ett bröllop. Jag föreslår därför dessa: www.meandi.se/sv/produkter/131208.aspx www.meandi.se/sv/produkter/131209.aspx Jättefina både till fest och vardag, beroende på hur man matchar med leggings/shorts/knickers eller kofta/jacka.           

Förstår inte var de skulle vara mer festliga än de som finns i TS.
  • Malinka3

1:an är ju den som ser minst vardaglig ut, tycker ingen passar på ett bröllop men av dom 3 så absolut 1!

• Justess
    passo skrev 2013-05-14 15:29:10 följande:

I mina ögon är de det. Valet av mönster och snittet på plaggen som gör det - mer abstrakt/neutralt än mat och djur Klänning nummer ett var dock riktigt fin, dock lite enkel i snittet/mönstret.

Men man kan så klart tycka olika. Själv är jag allergisk mot rysch-pysch och skulle aldrig köpa sådana kläder. Men jag skulle heller inte ta på en alltför enkel vardagsklänning på ett bröllop. Vad som är vardag och enkelt för mig är dock inte nödvändigtvis det för dig
    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • chrissandra
    passo skrev 2013-05-14 15:29:10 följande:

Håller med. Samma material och samma typ av klänning. Jag personligen brukar köpa sådana till dottern att ha som nattlinne för de är bra kvalitet att sova i. Inte för tunt som kedjornas "äkta" nattlinnen är.

Tycker nog att TS etta var "festligast" i konkurrensen med me&I också.
  • mammatillnovalie

Jag tycker ingen av dom! Alldeles för vardagliga. Min bästa vän gifte sig och jag köpte då en mörklila sidenklänning med svarta prickar på. Lite med uppklädd kan man väl vara på något så stort som ett bröllop? Fast smaken är ju olika men du frågade om råd :)

• mammatillnovalie

Och dotter var inte med på festen men det är väl ändå i kyrkan man vill vara fin? Det är ju där det händer :) på festen kan ju tom bruden byta om till mer bekväma kläder.

Men om man måste välja så helt klar nummer ett! Med ett par vita tunna leggings och nå finare skor :)

• Like holiday

Jag tycker ettan är perfekt. Funkar bra efteråt också. Varför köpa en "finklänning" som inte kommer att användas något större antal gånger innan den är urvuxen? 
    Såg att du köpt den - bra val! 

• Malinka3
    Like holiday skrev 2013-05-14 22:25:20 följande:
    Jag tycker ettan är perfekt. Funkar bra efteråt också. Varför köpa en "finklänning" som inte kommer att användas något större antal gånger innan den är urvuxen? 
    Såg att du köpt den - bra val! 
    för att det är bröllop då hör de lixom till att man klär upp sig och visar att det är en viktig dag..
  • Doofie
    Malinka3 skrev 2013-05-15 21:24:13 följande:
    för att det är bröllop då hör de lixom till att man klär upp sig och visar att det är en viktig dag..
    Är det inte viktigast att de är med på bröllopet? Jag skulle inte bry mig om hur min syrra klär sig på mitt bröllop, bara att hon kommer. Dessutom är det ju bruden som ska vara finast ingen, inte ens ett gulligt barn, får överglänsa bruden.
    You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • chrissandra
    mammatillnovalie skrev 2013-05-14 22:00:11 följande:
    Jag tycker ingen av dom! Alldeles för vardagliga. Min bästa vän gifte sig och jag köpte då en mörklila sidenklänning med svarta prickar på. Lite med uppklädd kan man väl vara på något så stort som ett bröllop? Fast smaken är ju olika men du frågade om råd :)
    Men nu ville TS att vi skulle välja mellan de hon visade oss. Jag själv hade inte heller valt en sådan precis som jag absolut inte heller skulle sätta på min dotter en mörklila sidenklänning med svarta prickar på till ett bröllop.

Låter som en typisk Lindex/Kappahl klänning.

• rockaroll

Chrissandra, men Gud! Vad är det för fel på Kapp Ahl och Lindex? Måste man köpa Gucci till ungarna bara för att det är till ett bröllop?

• chrissandra
    rockaroll skrev 2013-05-16 10:19:23 följande:
    Chrissandra, men Gud! Vad är det för fel på Kapp Ahl och Lindex? Måste man köpa Gucci till ungarna bara för att det är till ett bröllop?
    Det finns massor av annat än Gucci ifall man är less på kedjornas kläder.

Jag vill inte ha kläder därifrån när jag går på bröllop. Inte till mig, maken eller barnen. 
  • Doofie
    rockaroll skrev 2013-05-16 10:19:23 följande:
     Måste man köpa Gucci till ungarna bara för att det är till ett bröllop?
    Sjävklart annars ser ju ungarna såå vardagliga ut Drömmer
    You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
Svar på tråden Beslutsångest. Vilken klänning gillar ni bäst?