paola skrev 2013-08-19 13:18:03 följande:
själva grejjen är ju att hon inte vill ha blöjan,hon säger det ju hela tiden...men hon kissar ju massor o känner inte av så hon kan vakna o säga till att hon vill kissa..
Har inte läst hela tråden men förstår att barnet äter välling.
Om hon klarar sig torr utan välling (prova en natt) så får hon väl då välja på välling eller blöja och vill hon ha båda så får hon äta vällingen en timme innan hon går och sover så hon hinner kissa innan hon somnar.
Om hon även utan välling kissar flera ggr per natt utan att vakna då hade jag aldrig i livet slutat med blöja. Min 7-åring är sängvätare och han slutade med blöja när han var 5 och efter att nu i över 2 år ha tvättat alla sängkläder i hans säng varje dag så skulle jag aldrig sätta mig i den situationen med ett så litet barn som en 3-åring. Att 7-åringen fick sluta som 5-åring berodde på att han fick prova 3 veckor utan för jag var dum nog att tro att han skulle lära sig vakna när det blev blött i sängen och i samma veva slutade lillebror som var 3 och då vägrade 5-åringen ta tillbaka blöjan.
Mina 3 andra barn har alla haft torra blöjor mellan 1.5 och 3 år och då har vi tagit bort dem. Synnerligen enkelt. Jag tror inte natt-torrhet kan tränas fram på samma sätt som dagtorrhet.