• Stockholmsmamma130825

    Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013

    Jag och min sambo väntar vårt första barn den 25 augusti 2013. Vi väntar en flicka och jag är nu i v. 27 (26 + 1). Söker likasinnade personer som liksom jag kommer att vara föräldralediga framöver. Utbyta tankar om livet i smått och stort, gå promenader, fika och barnaktiviteter. Framförallt vore det kul att lära känna personer som också väntar barn i augusti 2013 och som bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013
  • Första barnet 130825

    Okej, tycker forum är kul! Har även gått med i Liberoklubben för att få en grattis babybox på BB, samt Allt För Föräldrar för att få ett gratis startpaket. Det är rätt kul med gratisboxarna, särskilt när man väntar första barnet. Jag skulle varmt rekommendera Augustimammor 2013 - Stockholm som inte är en så stor grupp. Då träffar du andra i samma stad som ska ha barn samtidigt. Mammorna träffas och tar en fika etc.

  • moooish

    Hej!

    Hur går det för alla här?

    Någon fler som gått över tiden och försöker fördriva den med FL-häng?

  • Twinisar

    Har Bf 25e.. Men trodde fAn dom skulle ha kommit för bra länge sen.. Känns verkligen som övertid .. Haha

  • moooish

    Usch då!

    Är det mkt extrakontroller när man väntar tvillingar? Jag är förvånad över hur lite man kollas nu när man passerat datumet

  • Twinisar

    Nja är i v38+3 men tycker det inte är nå speciella kontroller.. Blir eventuell igångsättning nästa torsdag.. Väntan är olidlig .. -.-

    Jasså ? Borde man inte kolla var och varannan dag då ? :o

  • moooish

    Åh vad spännande! Själv måste jag vänta till nästa söndag innan dom gör något!

    Jo jag trodde det men var hos bm i måndags och ska på ul måndag till veckan och sedan bm som vanligt. En vecka är väldigt lång tid när man bara går hemma och väntar. Men de anser väl inte att det är behövligt och resurserna räcker väl inte till skulle jag tro.

  • Twinisar

    En vecka känns som för alltid.. Och jag är så less på alla som frågar om eller när man ska föda.. Jag säger bara nästan gång att jag har fejkat hela graviditeten.. Kommer aldrig föda.. Nu kanske ingen köper det men hahah :p dom måste ju försöka förstå att den som väntar mest och framförallt längtar mest är ju jag ! Men det finns inget jag kan göra :p

  • Första barnet 130825

    Vi fick vår dotter genom planerat kejsarsnitt den 13 augusti på Karolinska sjukhuset. Hon var i vecka 38 + 1, dvs. 39 49 cm och vägde 3 660 gram. Är fortfarande kvar på BB. Är aktiv varje dag i Face Book grupperna, Augustimammor 2013, Augustimammor 2013 _ Stockholm samt Lyckobebisar. Alla grupper är dolda. Gå gärna med i dessa, Inboxa mig så kan jag lägga till er. Roligare att vara med där, då man inte är anonym. Vill gärna veta vem jag snackar med.

  • moooish
    Twinisar skrev 2013-08-15 11:55:07 följande:
    En vecka känns som för alltid.. Och jag är så less på alla som frågar om eller när man ska föda.. Jag säger bara nästan gång att jag har fejkat hela graviditeten.. Kommer aldrig föda.. Nu kanske ingen köper det men hahah :p dom måste ju försöka förstå att den som väntar mest och framförallt längtar mest är ju jag ! Men det finns inget jag kan göra :p
    Ja, visst är get hemskt när frågorna börjar komma hela tiden från alla håll och alla längtar. Vad gör inte vi liksom? nästa gång håller vi i alla fall bf-datumet för oss själva!
  • Twinisar

    Hhahah lätt kommer aldrig mer berätta varken kön, namnfunderingar eller Bf datum.. Ska fan inte ens berätta att jag är gravid:p hahahahah

Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013