• nillse

Gravida i Linköping med BF hösten 2013

Finns det några fler gravida från Linköping som har BF i höst?

Vore kul om vi kunde bli ett gäng mammor här där vi kan ventilera och dela erfarenheter med varandra. Kanske fixa någon fikaträff framöver nu när vår och sommarvärmen kommer.

Väl mött!    

• Svar på tråden Gravida i Linköping med BF hösten 2013
  • Ferrari

Grattis phalaenopsis :)

Jag tycker min son ändrar på våra " rutiner"jämt :/

Men visst är det skönt att ha en som hjälper en i början !!

Min man börjar jobba igen nästa måndag och han jobbar mycket natt :(
    Längtar verkligen inte

• Malvis

I torsdags föddes våran son!

Allt har gått bra men ganska fort!

Första värken kom vid halv fem och han är född vid 22.40!

Nu njuter vi om dagarna och försöker pussla ihop amning och sömn, tillsammans med vår dotters vakna tid

Hoppas det kommer fler bebisar till gruppen snart!

• Leia82

Hallå hallå! Är det någon mer som har fått sin guldklimp? Själv har jag bf på lördag men är inte främmande för att få tidigare =)

• Carooline85

Här väntas det för fullt! Är 11 dagar över tiden idag. Men blir igångsatt på söndag morgon.

• Leia82
    Carooline85 skrev 2013-10-16 09:08:06 följande:
    Här väntas det för fullt! Är 11 dagar över tiden idag. Men blir igångsatt på söndag morgon.
    Åh så spännande =) 
  • Ferrari

Hoppas ni får era små snart:)

Ska vi försöka göra en lista på oss som är med i tråden,??

• Leia82
    Ferrari skrev 2013-10-17 08:43:21 följande:
    Hoppas ni får era små snart:)

Ska vi försöka göra en lista på oss som är med i tråden,??

Det låter som en bra ide tycker jag :)
  • frost84

Här går vi i väntan än, hade bf datum i lördags den 26/10... Öppen 1cm o utplånad tapp men inte mkt känningar, åka få min 4e hinnsvepning i morgon o hoppas den hjälper... Är såå trött på att vara gravid nu :(

• Ferrari

Hoppas du får din bebis snart ,

Här känns det som det ända jag gör är att amma.

• frost84

Hej tjejer! Hur går det för er i bebis världen? :) Våran lilla kille kom äntligen den 2/11 kl 19:11, han vägde 3610 g o var 52 cm helt underbar fin :) Vi går hemma i lilla bubblan fortfarande med dålig nattsömn o vilande på dagarna!!

• Leia82

Grattis till din lilla kille frost84.

Vi har haft en himla tur och fått en bebis som sover väldigt mycket, men visst är man trött ändå ibland. Jag är dålig att vila på dagarna vilket gör att jag kan bli väldigt trött efter tio så skulle sonen var vaken då så blir det lite jobbigt =)

Har du några planer på aktiviteter sen när din son blir lite äldre?

• Carooline85

Hej! Hur går det för alla med era små bebisar? Här hemma rullar det på nu är det någon som har nån trevlig öppen förskola att rekommendera?

• Malvis
    Carooline85 skrev 2013-11-18 14:38:16 följande:
    Hej! Hur går det för alla med era små bebisar? Här hemma rullar det på nu är det någon som har nån trevlig öppen förskola att rekommendera?

Hej!

Jag rekommenderar den som är i Tannefors... Den gick jag på när jag var föräldraledig med min dotter för ca 2 år sedan.

Med min son har jag inte börjat gå på någon än!
  • frost84

Nu börjar livet rulla på här hemma med 2 barn :) lämning o hämtning av den stora grabben på förskolan... Men tyvärr så sover den lilla lite dåligt nattetid så trött är man ju!! Börjat hitta på lite saker om dagarna, rastlösheten har slagit in :) Vi har två läkarbesök framför oss... Först ska han göra mini operation i dec, han går extra bihang vid öronen som ska opereras bort. Sen väntar vi kallelse för en vidarutredning på hö öra då hörseln var nedsatt.. Hur går det för er andra?

• Ferrari

Här går det bättre nu.. Min kille är nu 2 1/2 månad och har gett mig 3 nätter med bra sömn :)
    Vad glad man kan bli bara av det lilla man får.

• lasmulan

Hej

Sitter hemma med min skrutt som är en kille som föddes 28/11,ca  två veckor för tidigt. Han vägde 4010g och var 54 cm lång. 

Tänkte hoppa in i er grupp om det är okej?

Tänkte höra om ngn har tid för en promenad snart. Iofs så kommer väl vinterkylan snart men det kanske inte har jättekallt varje dag :)

Vi bor i Åbylund.

• Leia82
    lasmulan skrev 2014-01-11 18:36:46 följande:
    Hej

Sitter hemma med min skrutt som är en kille som föddes 28/11,ca  två veckor för tidigt. Han vägde 4010g och var 54 cm lång. 

Tänkte hoppa in i er grupp om det är okej?

Tänkte höra om ngn har tid för en promenad snart. Iofs så kommer väl vinterkylan snart men det kanske inte har jättekallt varje dag :)

Vi bor i Åbylund.
    Hej hej! 
    Jag tar gärna en promenad någon dag.  Hur ser det ut för dig i nästa vecka? Är det någon mer som är sugen?

Jag har en son som föddes 17 oktober. 

Vi bor vid sporthallen. 
Svar på tråden Gravida i Linköping med BF hösten 2013