• stina 86

    Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..

    Min tråd syftar till Aftonbladets mest lästa rubrik idag.. Baby räddad ur avloppsrör..något as hade alltså spolar ner sin nyfödda son i en "huk" toalett,varpå barnet hade fastnat i avloppet längre ner(10cm rör).Grannarna hade ringt efter hjälp då dom hört pojken skrika och gråta..Tillslut fick dom loss bebisen som faktiskt överlevde..Brottsrubriceringen blirmordförsök och utreds nu av polisen.....vad är det för fel på människor????hur sinnesrubbad får man vara?blir så ledsen över hur grymma människor kan vara mot barn.. Skriver från mobilen..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-28 13:08
    Ni som tycker synd om gärningsmannen i fråga behöver inte skriva här då jag bara blir mer upprörd av vissa kommentarer,tack på förhand

  • Svar på tråden Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..
  • oOOo  oOOo
    Flash Gordon skrev 2013-05-30 17:05:02 följande:
    En ren olyckshändelse.

    Case closed.  
    Så de väljer att lita på hennes ord. Pinsamt för Kina antagligen att mammorna där spolar ner foster i toaletten. Måste vara en olyckshändelse.

    Hur naiv får man lov att vara? 
  • Litet My
    oOOo oOOo skrev 2013-05-30 18:01:11 följande:
    Så de väljer att lita på hennes ord. Pinsamt för Kina antagligen att mammorna där spolar ner foster i toaletten. Måste vara en olyckshändelse.

    Hur naiv får man lov att vara? 

    Eller så är det så att de som faktiskt träffat mamman vet mer om fallet och hur det gick till på riktigt än vad tex du som läsare har?
  • oOOo  oOOo
    Litet My skrev 2013-05-30 18:04:55 följande:

    Eller så är det så att de som faktiskt träffat mamman vet mer om fallet och hur det gick till på riktigt än vad tex du som läsare har?
    Eftersom de inta sagt annat än att de går på hennes uppgifter så litar de uppenbarligen på henne. Finns säker en uppsjö motiv för myndigheterna att försöka få det att tolkas som en olyckshändelse. Måste vara ordentligt pinsamt för Kina.
  • Litet My

    Fast du vet ju fortfarande inte hon sagt mer än det som finns att läsa.

  • oOOo  oOOo
    Litet My skrev 2013-05-30 18:18:51 följande:
    Fast du vet ju fortfarande inte hon sagt mer än det som finns att läsa.
    Nej, precis. Jag har inte läst något som tyder på att det skulle vara en olycka. Men jag kan förstå att de kinesiska myndigheterna vill sopa hela historien under mattan så fort som möjligt.
  • Tom Araya
    Litet My skrev 2013-05-30 18:04:55 följande:

    Eller så är det så att de som faktiskt träffat mamman vet mer om fallet och hur det gick till på riktigt än vad tex du som läsare har?
    Var de med?
    Vad säger att historian inte är påhittad?
    Det verkar om inte annat, så ytterst osannolikt samt att hon hade motiv att begå en sådan handling medvetet.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Litet My
    Tom Araya skrev 2013-05-31 01:50:42 följande:
    Var de med?
    Vad säger att historian inte är påhittad?
    Det verkar om inte annat, så ytterst osannolikt samt att hon hade motiv att begå en sådan handling medvetet.

    De som utredde borde ju rimligtvis varit med, vilket ingen av oss var. Om historien är sann eller inte vet ingen heller däremot är det ju inte helt otroligt.
  • Litet My
    oOOo oOOo skrev 2013-05-30 18:20:40 följande:
    Nej, precis. Jag har inte läst något som tyder på att det skulle vara en olycka. Men jag kan förstå att de kinesiska myndigheterna vill sopa hela historien under mattan så fort som möjligt.

    Ja, självklart måste ju sanningen vara den värsta man kan komma på?
  • Tom Araya
    Litet My skrev 2013-05-31 04:57:58 följande:

    De som utredde borde ju rimligtvis varit med, vilket ingen av oss var. Om historien är sann eller inte vet ingen heller däremot är det ju inte helt otroligt.
    Hur vanligt är det att de som utreder händelser själva närvarade och bevittnat de händelser de utreder?

    Att normalbegåvad och psykiskt normalt fungerande person "råkar" spola ner en bäbis på toaletten är lika sannolikt som snöfall i Skåne under augusti månad.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Litet My

    Tom Arya: Givetvis var de inte med när bebisen spolats ner men de har säkerligen träffat och hört mamman samt vet mer om hennes situation än vi. Var har jag skrivit att hon var i psykisk balans där och då? Det behöver hon inte ha varit, däremot kan det finnas andra anledningar än att hon prompt måste vara rent ond. I många länder gör man sig medvetet av med barn utan att för den sakens skull vara rent onda, då handlar det om fattigdom och kultur, tex i Indien.

Svar på tråden Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..