• Cal XVI Gustf

    Goa Taxigubbar sabbade bögföreläsning - fick sparken

    Bläddrade runt lite och hittade den här nyheten:

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1713498-taxiforare-far-sparken-storde-hbtq-utbildning

    "I fredags och lördags, i samband med nyligen avslutade West Pride, anordnade färdtjänsten i Göteborg en utbildning kring hbtq-frågor och mänskliga rättigheter. Kursen är obligatorisk för alla förare som kör för färdtjänsten.

    Under ett av utbildningspassen blev stämningen mycket hotfull och några förare från de stora bolagen Taxi Kurir och Taxi 020 störde föreläsarna så mycket att de fick visas ut ur lokalen.

    - Jag har föreläst mycket i hbtq-frågor. Det här var den mest problematiska situation jag varit med om, stämningen var hotfull. Göteborg har haft ett rykte som bögknackarstad. Då är det mycket olyckligt att det blir så här, säger kulturvetaren Emil Åkerö, inhyrd föreläsare.

    - Några förare ifrågasatte varför de över huvud taget skulle utbildas i hbtq-frågor, fortsätter han.

    Färdtjänstens ledning har i veckan haft möte med ledningen på Taxi Kurir och Taxi 020. Ledningen för trafikbolagen ser också allvarligt på det inträffade och kommer att avsluta anställningen för de förare som uppträdde olämpligt."

    Någon som har lite inblick i taxibranschen i Göteborg som har lust att kommentera?

  • Svar på tråden Goa Taxigubbar sabbade bögföreläsning - fick sparken
  • jaghopparhögt

    Haha bra resultat, iof är det väl lite bra också. Att locka fram rötäggen så man kan göra sig av med dom innan dom flippar på någon kund.
    Men att Göteborg skulle vara en bögknacknackarstad vet jag inte. Fast jag tror jag vet vad han syftar på.

Svar på tråden Goa Taxigubbar sabbade bögföreläsning - fick sparken