Brumma skrev 2013-06-13 12:50:22 följande:
Jag håller med om att själva PLANERINGEN kunde gjorts på barnfri tid, det var olyckligt.
Man planerar inte saker i närheten av folk som är uteslutna, samma sak om man ska ha jätterolig fest - man planerar inte den inför kompisar som inte är bjudna...
Däremot tycker jag inte sedan att det är ngt att hemlighålla, utan man berättar helt enkelt att jag o xx skall åka till Tyskland/Danmark/Turkiet osv, men man planerar det inte framför dem.
Det kallas hänsyn och man vinner ganska mkt på det - både i vardagslivet, arbetet och i en familj.
Ruffa - ta inte illa upp nu..
Jag vet att det är tufft att vara bonusmamma och jag vet att man hör på FL blir påhoppad för precis ALLT.
Man kan göra allt rätt, eller nio saker av tio - men det spelar ingen roll det ses ändå som fel - och det gör en frustrerad o arg.
Men att försvara ALLT en bonusmamma gör, bara för att det är en bonusmamma, är inte heller rätt.
Det VAR klantigt att planera resan framför barnen.
Sedan - anonym (Lisa).
Du vet inget om hur det kan funka - se o lyssna på barnen skall man självklart göra men sorry - det går inte att påstå att det kommer bli problem - det kan precis lika gärna bli problem om man väntar sex månader som tre år.
Det är helt enkelt inte alltid ett förhållande fungerar..
Jag är ett levande bevis på att det inte måste bli som du påstår - jag träffade min man ngn vecka efter att mamman flyttat ut från lägenheten.
Träffade barnet efter ca två månader och tror jag flyttade in efter ytterligare tre/fyra månader.
Jag o bonus har en väldigt nära relation, som vi byggt upp själva under många år.
De problem vi har hittar man i vilken familj som helst. Bonus sitter inte på ngn piedestal utan är lika mkt värd som vi andra i familjen - barn som vuxna.
Hänsyn tas till alla - ibland får man som man vill, ibland inte - precis som i en normalt fungerande kärnfamilj...
När vi träffades var bonus ett litet barn, nu är hon tonåring.
Och vi har precis lika bra kontakt fortfarande efter elva år..
Brumma, jag tar inte illa upp och jag tycker inte att jag försvarar allt alla bonusmammor gör, men jag anser inte att det är ett dugg konstigt att prata om planer när barnen hör. Det konstiga vore ju att försöka dölja att man har planer utan barnen.
Jag och min man tex håller på att planera vår semester i sommar, om jag eller han måste säga något om någon hotellbokning etc som ska göras kan jag ju inte titta mig omkring för att se att inte sonen hör eller vänta tills han åker tillbaka till sin mamma, det blir ju supermärkligt.
Sen är det väl skillnad om man tex skulle säga att "nu får du göra någonting annat för vi ska sitta och planera vår superroliga semester utan dig"
Jag tolkade inte att det var så i TS fall.