• Catox9

Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!

Vill gärna ha tips på billiga sommarnöjen i Stockholmsområdet!
    Jag och min man kommer inte ha hela semestern ihop, jag börjar med två veckor sen ansluter han. Vi har två veckor ihop och sen har han två själv.
    Våra barn är 3år och 1 1/2år gamla.
    Enda riktiga planen är att åka till en djurpark under våra två veckor tillsammans men vi vill gärna ha tips på lite billigare saker att göra tillsammans med barnen under de två veckorna då vi blir själva med dem :)

Vore mycket tacksam för snabba svar!  

• Svar på tråden Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!
  • Flisan79

Nja den ligger en bit ut den med men om ni vill göra en dagsutflykt så. Den ligger ut mot Tumba.

Vi bor i söderort, hökarängen, och har utanför huset en 4h gård. Dvs hästar, getter, kaniner och höns, samt parklek. Starrmyran heter den. Sen finns en liknande i bandhagen som heter bandängen.

• Livlig

Hej TS!

Jag har lite tips på endel parken som ligger på söder.
    1) Bryggaretåppan  T-skanstull. Gotlandsgatan, precis efter Coop
    Bryggaretåppan är en liten lekpark som är byggd ut efter som Stockholm såg ut på 1800talet. Det finns en smedja, en hästdroska, ett dass, ett kök, en krog, en kulllserstens bro. Ganska kul och lärorikt. Det finns information att läsa om också. 

2) Rosenlundsparken. En jättestor lekpark som har "allt" Vissa tider även utlåning av cyklar, spel, mmmmm. Mycket grönområden om man vill ta med picninc. (Finns cafeer nära, köp med mat)
    Ligger mellan skanstull och ringvägen.  

Siggesta gård på Värmdö erbjuder lite extra kul så här års.
    www.siggestagard.se/privat/aktuellt

Gör det till en heldag eftersom det är lite långt från city.

Bambi har en barnistockholm special - orkar inte skriva av så här kommer hennes länk

bambi.alltforforaldrar.se/2013/june/tips-pa-saker-att-gora-i-stockholm-under-sommaren.html

ha det så kul!

• Catox9

Tack så mycket för alla svar! Ska kolla lite mer under dagen och se vad som kan vara värt att åka och kika på :D

• Forumvärd
    LadyViolette skrev 2013-06-17 07:14:30 följande:
    Om du kan tänka dig att åka en bit och har bil så finns Torekällberget i Södertälje. Är gratis och dom har lite djur och gamla hus, som ett mini skansen

www.sodertalje.se/torekallberget
    Grattis! Solig

Familjeliv firar 10 år och det vill vi fira med våra medlemmar.
    Du har vunnit i vår jubileumstävling!
    Du har med ditt positiva sätt och hjälpfulla råd till nyblivna föräldrar vunnit en fotografering hos Fotograf Jannis
    Vinsten inkluderar en fotografering (barn, familj syskon) samt en förstoring 18x24. Värde 2280
    Ett stort grattis till dig!

Mejla din adress till content@familjeliv.se
    Vi behöver din adress inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.

• Duckan

Var i Stockholm kommer ni att bo ts?
    Marabouparken i Sundyberg är trevlig för de mindre, de kan bada där. Vasaparken och Humlegården för lekar. Går att köpa fika och grilla korv.
    4 H gård i Stora Skuggan.

• jesslin

Måste bara inflika att marabouparkens plaskdamm renoverar sitt reningsverk och inte kommer öppnas förrän 5 Juli. Kommer ni bo centralt? Lättare att ge tips om man vet var ni ska bo. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

Duckan. Bor i närheten och det står uppsatt vid parken, därför jag kände till det. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Catox9

Alltså vi bor i Stockholms län, bara inte inne i Sthlms stad :))
    Bra med alla tips från folk som bor på plats, vart man ska gå och kanske vilka ställen som bör undvikas :)
    Hatar när man kommer med barnvagn och folk liksom suckar :P

Tack snälla för alla fina tips!

Ni får jättegärna tipsa vidare :D   

• Catox9
    Forumvärd skrev 2013-06-19 14:45:31 följande:
    Grattis! Solig

Du har med ditt positiva sätt och hjälpfulla råd till nyblivna föräldrar vunnit en fotografering hos Fotograf Jannis
    Vinsten inkluderar en fotografering (barn, familj syskon) samt en förstoring 18x24. Värde 2280

Forumvärd skrev 2013-06-19 14:45:31 följande:
    Grattis! Solig

Åååh vad roligt för LadyViolette :D
    Grattis! Hoppas du inte missat att skicka in din adress! 

• jesslin

Marabouparkens vatten är fyllt redan, ett par veckor innan utsatt tid. 

Svar på tråden Billiga sommarnöjen för barn i Stockholmsområdet?!