LindaO 81 skrev 2013-06-26 17:49:02 följande:
Ja tyvärr är vår BVC sköterska mer nojjig än mig eftersom hon trycker på det med ersättning. Hon ser bara kurvan och är inte alls stöttande i amningsfrågan. Men har börjat ta bort ersättningen från nåt mål redan. O ska köpa amningste tänkte jag, o se om det hjälper lite oxå.
Amningste med bockhornsklöver har mycket god effekt för de flesta, även te på äkta hallonblad är bra för produktionen eftersom de innehåller hormonet oxytocin (som är ett bidragande hormon just vid amningen). Lättöl är ju också ett klassiskt tips, själv gillar jag dock inte öl så har inte provat det. Låter som att du kommer lösa det här galant!
Och försök strunta i BVC-sköterskan om hon är så, ibland gör deras råd mer skada än nytta tyvärr

Har själv haft sköterskor på BVC som gett helt tokiga råd, tex att jag skulle försöka glesa ut amningen (!) när dottern i själva verket behövde amma oftare! Samtidigt tjatade hon om att vi måste tuta i henne ersättning då hon låg lågt på kurvorna och de tyckte hon behövde komma "ikapp". Ganska motsägelsefullt, snacka om att ge råd som verkligen aktivt saboterar en fungerande amning!