• andrea92

    Ska jag skaffa barn eller inte

    Hej alla tillsammans! Först av allt vill jag be om ursäkt för min svenska, jag är inte så länge här i Sverige  1 år och 7 månader.


    Jag vill börja med berätta hur det ligger till med min svärmor och mig, det är inte att jag hatar henne men jag orkar inte längre höra hennes duma  tankar.


    Innan jag och min man gifte oss har jag märkt att han är väldigt nära sin mamma inte att jag  tycker att var inte bra men allt har sina gränser.  Han berättade allt för henne och då menar jag ALLT. Alla planer vi hade om hur våran framtid kommer att se ut berättade han för henne, allt jag so till honom som en hemlighet berättade han för hon men ok jag tänkte att det ska sluta när vi är gifta.


    När jag kom till Sverige lämnade jag allt för honom det var inte lätt för mig för jag viste om jag flyttar till Sverige kan jag inte flytta tillbaka till mitt hemland, för min pappa är lite konstigt han skulle inte hjälpa mig och jag har ingen mamma, växte upp med min farmor.


    Det var väldigt svårt för mig att integrera sig i ett land som är så olika mitt hemland.


    Första 4 månader har vi bott med hans föräldrar i samma hus men inte samma våning vi var på första våning av huset och de på andra.


    Och då började hela historia med hans mamma, först ville hon inte att jag tvättar kläder för min man för jag kan det inte så bra som hon kan, hon gillar inte mat som jag laggar för honom för han har gått upp i vikt på grund av min mat. Sedan ville hon komma varje morgon i vårt sovrum för att vecka sin son att han stiger upp, sedan är hon arg om han inte först kommer till henne och kramar henne när han kommer från jobbet och sedan till mig.


    Varje dag  behövde hon nånting från affären  och då skickar hon min man för att hämta och han för betala för allt. Och det var så att vi inte hade pengar för det var bara min man som jobbade och  han hade två lön vilka han var tvungen att betala tillbaka och plus bilen som han köpte.


    När vi flyttade till andra längenhet blev hon rasande arg, hon so till mig att jag tåg hennes son från henne och Gud kommer att straffa mig.


    Men det var bra att vi flyttade för vi hade mindre problem en före bort sett från att min man var hela tiden på mammas sida. Hon ringde honom varje dag och frågade vad han gör om han har ätit bra och han behöver matlåda , det har inte hänt en enda gång att hon frågade honom vad jag gör eller att hon so mitt namn.


    Men ok jag tänkte så här han kommer att fata en dag att hag är hans fru och jag ska bli mamma till hans barn så han kommer att vara på min sida.


    Och nu är det så att vi pratade om att skaffa barn kanske nästa år, givetvis berättade han för sin mamma om det och hon blev arg, hon vill inte att vi skaffar barn det går inte hon vill inte känna sig gammalt. Sedan började hon prata om att det kommer att bli  hennes barn hon ska hämta den från sjukhuset  hon ska göra allt för barn, det kommer inte att bli barnbarn utan mera som barn.


    Flera gånger tittade hon på mig och so det kommer att bli mitt barn förstör du , min man vill inte säga nånting till sin mamma han var tyst som varje gång. När vi satt oss i bilen så so  jag till honom att det vad hans mamma so gjorde ont, för jag fick inte uppleva hur det var att ha en mamma, och för jag inte ens uppleva hur det är att vara en mamma. Han sa till mig att jag måste förstå att det är hans mamma och han kan inte göra så mycket .


    Jag vet inte vad ska jag göra, jag har försökt parata med honom men det blev bara brok, han är hela tiden på hennes sida, och jag vill inte skaffa barn  nu, hon har förstörd hela glädje som jag hade.


    Vad ska jag göra? Hoppas ni förtog allt och att ni kommer att ha översende för min svenska
  • Svar på tråden Ska jag skaffa barn eller inte
  • andrea92

    Jag kommer från Serbien och är inte svensk medborgare ska bli det efter 5 månader.. jag vet inte hon gör att jag känner mig som en idiot hela tiden.

  • Solrosens
    andrea92 skrev 2013-07-11 23:26:55 följande:
    Jag kommer från Serbien och är inte svensk medborgare ska bli det efter 5 månader.. jag vet inte hon gör att jag känner mig som en idiot hela tiden.

    Ska du bli svensk medborgare redan efter fem månader, går det så snabbt?
  • Venne

    Hon har ju redan varit här 1 år och 7 månader, så om 5 månader har hon varit här 2 år.

    Ts: jag tycker du ska ta ett rejält snack med din sambo och förklara att du inte accepterar det här. Och våga säga stopp till din svärmor. Hon beter sig inte friskt! Om inget ändras så skaffa inte barn med honom! Gift dig inte förren du sett att han kan säga nej till henne och respekterar och älskar dig tillräckligt för att sätta er två först.

  • Susanne1975

    andrea92: Det låter inte som din sambo och hans mamma har en riktigt normal och frisk relation. Din svärmor verkar behandla sin son som om han fortfarande är ett barn. Hon borde respektera ert privatliv. Prata med din sambo om det du upplever som ett problem och försök reda ut det innan ni börjar tänka på barn. Barn är inget sätt att göra en relation bättre. Hur du än gör önskar jag dig lycka till!

  • Solrosens
    Venne skrev 2013-07-11 23:52:02 följande:
    Hon har ju redan varit här 1 år och 7 månader, så om 5 månader har hon varit här 2 år. Ts: jag tycker du ska ta ett rejält snack med din sambo och förklara att du inte accepterar det här. Och våga säga stopp till din svärmor. Hon beter sig inte friskt! Om inget ändras så skaffa inte barn med honom! Gift dig inte förren du sett att han kan säga nej till henne och respekterar och älskar dig tillräckligt för att sätta er två först.

    Ja ts räknar väl ner de månaderna för att sedan fly!
  • Venne

    Ja jag klandrar henne då inte om fallet är så.. Men jag tror mycket handlar om att TS ska våga fräsa ifrån till svärmor och inte gå med på att bli behandlad som en dörrmatta! Läxa upp henne och få henne att fatta att ni är lika mycket värda men har olika roller i mannens liv.


    Solrosens skrev 2013-07-12 09:47:39 följande:

    Ja ts räknar väl ner de månaderna för att sedan fly!
  • Mimosan
    andrea92 skrev 2013-07-10 13:29:45 följande:.


    Hur har det gått? Har du skaffat barn med honom?

    Jag hade ALDRIG gjort det. ALDRIG!

Svar på tråden Ska jag skaffa barn eller inte