Hur ska jag göra för att sambon ska förstå?
Jag har något utav ett lyxproblem egentligen som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Ber om ursäkt i förväg ifall det blir för lång trådstart!
Jag och sambon fick barn i slutet av mars och vi har en bil. Sambon jobbar i stan, ca 1 mil från hemmet, med bra busstider. Större delen av vardagarna går bussarna 15-20 minut ungefär. Jag anser att jag borde ha bilen hemma alla dagar förutom då han jobbar till 23.15. Det är skönt för mig att ha bilen hemma om jag vill göra något och slippa ta bussen. Sambon förstår inte riktigt detta och tycker att det är smidigt för mig att ta bussen. Skulle jag nu inte använda bilen är det ju bättre att han kör den än att den står still hemma??
Jag förstår inte hans resonemang riktigt. Det skadar väl inte om bilen skulle stå still ett par dagar? Det blir ju billigare om man inte kör den varje dag. jag får ha bilen hemma dom dagar jag planerat någonting, har jag inte planerat något ska han ha den (tycker han). Men skulle jag planera in något en dag då han börjar 6.45 blir han sur. "Jag måste åka sååå tidigt om jag ska ta bussen". Så farligt kan det väl ändå inte vara? Jag gick till bussen när jag hade foglossning mitt i vintern för att jag inte vågade köra bilen då, jag har åkt buss VÄLDIGT mycket jämfört med sambon för han verkar tro att han har förtur på bilen... Han tror dessutom att jag inte tycker om att vara hemma om jag vill åka iväg hela tiden. Men hur kul är det att vara instängd i en lägenhet utan gräsplätt mitt i den varma sommaren? Jag vill träffa folk!!