• Stårschan

Vad är det nördigaste du gjort?

Åkt till Ånge för att fota ett speciellt tåg?
    Sytt en Gandalfdräkt och köat flera dygn i sovsäck för Sagan om ringen-premiären?

Låt höra!

• Svar på tråden Vad är det nördigaste du gjort?
  • Fannypack
    Stårschan skrev 2013-07-18 07:16:47 följande:
    Men annars måste jag säga att jag blir genuint lycklig av att läsa den här tråden! Så mycket kul man kan ha framför sig, och vad mycket roligt folk redan har gjort! Röjarfester är ju en fjärt i motvind jämfört med att få nörda ner sig totalt, och kanske rentav få fin feedback på det man gör. Jag tänker till exempel på er som skriver fanfic och liknande.

Jag instämmer!
  • Djinnie
    Stårschan skrev 2013-07-18 07:16:47 följande:
    Vad tråkigt att känna sig utanför i det sammanhang där man vill trivas som bäst. Kul ändå att barnen hakade på så pass länge. Det blir ju lätt pinsamt annars när det är mammas intresse i grunden...

Ja, jag tycker tyvärr att många medeltidsevent var dåligt skötta. (Nu är det några år sedan jag var på något.) Speciellt det där gästabudet. Det marknadsfördes ju som en STOR grej, och då hade jag förväntat mig att det skulle bli en massa gemensamma aktiviteter, möjlighet att mingla, balladdans långt ut på natten o.s.v.. Men vi fick sitta där för oss själva på vår träbänk och ingen bjöd in oss på något... kändes jättetrist.

Och så just det där, att jag inte gillar att blivit så kommersiellt. Så fort något blir ett levebröd för människor, så försvinner det äkta intresset i min erfarenhet. Det blir bara "betala, betala!". Synd att besökare med ett genuint intresse för historia ska ses som kassakor, liksom... 
  • Stårschan
    Djinnie skrev 2013-07-18 10:15:24 följande:
    Och så just det där, att jag inte gillar att blivit så kommersiellt. Så fort något blir ett levebröd för människor, så försvinner det äkta intresset i min erfarenhet. Det blir bara "betala, betala!". Synd att besökare med ett genuint intresse för historia ska ses som kassakor, liksom... 

Men hur funkar det med lajv då? Jag har varit sugen länge, men vet egentligen inte särskilt mycket om det. Nog finns det väl medeltidslajv där bara genuint intresserade är med, och som inte är till för allmänheten, med allt vad det innebär att kringresande marknadsförsäljare och sånt?
  • Djinnie
    Stårschan skrev 2013-07-18 10:19:31 följande:

Men hur funkar det med lajv då? Jag har varit sugen länge, men vet egentligen inte särskilt mycket om det. Nog finns det väl medeltidslajv där bara genuint intresserade är med, och som inte är till för allmänheten, med allt vad det innebär att kringresande marknadsförsäljare och sånt?

Jo, det tror jag också finns. Känner mig för gammal för den världen, bara, och vet inte riktigt hur jag skulle komma in i den. Har ingen att gå med heller (barnen är inte intresserade längre).
  • Stårschan
    LillGris skrev 2013-07-18 11:15:56 följande:
    Jag blir glad av denna tråd :D

Visst blir man!
  • Kattpappa

I min tonår på början av 80-talet så samlade jag på serietidningar om superhjältar.
    Stålmannen,Läderlappen,Gigant, Marvels universe som X-men mfl
    Jag sparade alla tidningar i kartonger på golvet i källarförådet...tyvärr så blev det vattenläcka och allt förstördes

• Stårschan
    Kattpappa skrev 2013-07-18 11:35:52 följande:
    I min tonår på början av 80-talet så samlade jag på serietidningar om superhjältar.
    Stålmannen,Läderlappen,Gigant, Marvels universe som X-men mfl
    Jag sparade alla tidningar i kartonger på golvet i källarförådet...tyvärr så blev det vattenläcka och allt förstördes

Neeej! (Jag ser framför mig hur Sheldon Cooper sliter sitt hår av bara tanken!)
  • Kattpappa
    Stårschan skrev 2013-07-18 11:45:30 följande:

Neeej! (Jag ser framför mig hur Sheldon Cooper sliter sitt hår av bara tanken!)

Ha ha ha...det gjorde jag med !!
    Det fanns så mycket fler tidningar på den tiden, så lådorna var många.
    Jag fattar inte vart jag fick pengar ifrån att handla allt ??
  • Kattpappa

Förtydligande ; alla serier var på svenska.
    Det jag saknar mest är flera årgångar av svenska MAD...de skulle vara kul att läsa nu när jag är äldre (i kroppen men inte i själen) 

• Tr58

Jag jobbar som spelutvecklare. Antar att det kan räknas.

• Aniiee
    Kattpappa skrev 2013-07-18 11:53:41 följande:
    Förtydligande ; alla serier var på svenska.
    Det jag saknar mest är flera årgångar av svenska MAD...de skulle vara kul att läsa nu när jag är äldre (i kroppen men inte i själen) 
    Det finns en affär i Gamla stan i STHLM som säljer gamla serietidningar. Jag har sett MAD där också....
    amandam skrev 2013-07-18 16:28:27 följande:
    Skrivit en bok om svampar.
    Wow! Svamp är gott =P
    Tr58 skrev 2013-07-18 16:29:12 följande:
    Jag jobbar som spelutvecklare. Antar att det kan räknas.
    Bara om du började jobba där för att du var en tv-spels nörd =)

Jag kom just på att jag även importerar manga och animé direkt från japan. Det måste ju platsa som nördigt....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Tr58
    Aniiee skrev 2013-07-18 16:33:14 följande:
    Bara om du började jobba där för att du var en tv-spels nörd =)

Ja folk som inte är det SKA inte jobba med att utveckla spel!

:)
  • Lenobia

Uppar denna underbara tråd.

Ja, jag vet, förlåt, men vill att fler ska kunna upptäcka den, plus att jag vill läsa tråden i den gamla familjeliv. 

• Themis

Åkt kollektivtrafik i full vampyrsminkning med vinröd krinolin till SYDCON, bara för att upptäcka att spelledaren för Vampire fastnat i Göteborg med scenariot och vi blir inslängda i ett Chtulhuspel istället.

Så nu ska jag spela en rysk folkkommissarie på 1920-talet som är varannandagsalkoholist, medan jag har krinolin och vampyrtänder. Och mina tre medspelare ungefär samma läge.

Vi vann det scenariot bland de åtta grupper som spelade det. Solig

Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Lenobia
    Themis skrev 2023-02-08 19:16:21 följande:
    Åkt kollektivtrafik i full vampyrsminkning med vinröd krinolin till SYDCON, bara för att upptäcka att spelledaren för Vampire fastnat i Göteborg med scenariot och vi blir inslängda i ett Chtulhuspel istället.

Så nu ska jag spela en rysk folkkommissarie på 1920-talet som är varannandagsalkoholist, medan jag har krinolin och vampyrtänder. Och mina tre medspelare ungefär samma läge.

Vi vann det scenariot bland de åtta grupper som spelade det. Solig
    Glad
Svar på tråden Vad är det nördigaste du gjort?