Anonym (Rädd) skrev 2013-07-22 10:57:00 följande:
Viseversa, du får mig att gråta! Det känns så självklart när jag läser det du skrivit och ser er lilla oops4a. Hon är bedårande!!
Tack för ert stöd! Det är skönt med positiv respons. Jag antar att jag innerst inne vill behålla det lilla liv som gror där inne i magen. Men oron för allt är så stor. Hur ska det gå, vad ska folk säga mm mm. Jo även jag skiter i vad folk tycker, när jag känner mig stark. Men just nu är jag svag, trött och illamående...
Jag oroade mig också för vad folks ska säga. Drog mig för att berätta. Speciellt för min pappa. Men han har varit negativ ALLA 4 gångerna. Till sist skickade jag ett sms i v 22!! och berättade att vi skulle få en flicka till och att vi var lyckliga för detta. Och sa också att om han inte hade något snällt eller positivt att säga så kan han hålla truten helt enkelt. Han var "snäll" och sa inget(Jo grattis) Han tänkte nog desto mer men det slapp jag förpestas med i alla fall.
Egentligen är det konstigt att man bryr sig om vad ANDRA ska säga och tycka. Det är ju mitt liv mina barn min familj. Inte ska man låta andra människor ta beslut vad gäller mitt liv? Jag kan erkänna att jag velade,grät,sov,deppade,blev arg,ledsen,förtvivlad flera gånger om.
Jag velade så länge att jag hann till v 12 innan jag fick en tid för abort dagen efter då det hade gått så långt(det var då jag fick se henne på vul. Hon hoppade runt där inne. Vinkade med sina små händer och sparkade med dom små benen och jäspade.).
Men då var det redan för sent för abort egentligen jag hade vetat om sen vecka 5 men hade såå svårt att bestämma mig att tiden gick. Några veckor går såå fort när man inte känner sig säker. Sambon visste ju som sagt vad han ville. Idag kan jag säga att jag aldrig velat göra abort egentligen när jag verkligen tänker tillbaka på alla känslor. Hade jag velat det hade jag gjort det redan i v 5.
Det var som du säger. Hur ska det gå. Hur ska vi ha råd,hur blir det med sömnlösheten,att amma igen,byta blöjor igen,större boende,orken,tiden till alla barn,vad ska syskonen tycka,vad ska ANDRA tycka. Inte så mycket vad vill JAG hur känner JAG? Mest oroade jag mig för saker runt om mig själv. Så pass att jag glömde bort att riktigt känna efter.
Som sagt jag gjorde det rätta valet helt klart. Och jag KAN INTE tänka mig ett liv utan henne. Min underbara unge. Hon är en gåva helt klart. Nu har jag satt in en spiral så nu slipper jag förhoppningsvis stå för detta val igen och känna denna ångest igen. Men jag är så oerhört glad att jag gjorde det val jag gjorde i slutändan.