• Willa

Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?

Det finns massor av trådar om vad du ska packa ner och de bästa du hade med dig. Men vad var egentligen det onödigaste/konstigaste du packade ner?

I mitt fall var det nog en plattång, göra sig snygg i håret var inte riktigt prio ett när man hade en liten nyfödd ;) 

• Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?
  • MariaaG

Hade med godis och läsk då alla tjatat innan om att man behöver sånt för att få energi. Var dock inte ett dugg sugen på sånt utan ville bara ha frukt och grönsaker att äta, vilket inte gick att få tag på.

• lovea01
    älskarlivet81 skrev 2013-07-23 21:53:12 följande:
    Åh, det var ju skönt att ta på sig sina egna kläder efter förlossningen!

Håller jag med om !
  • fluu

Inget faktiskt. Sambon fick åka hem dagen efter och hämta grejer.
    Det lilla fikat vi hade gick inte åt just under förlossningen. Jag kunde inte äta eller dricka annat än vatten och sambon fick inte gå en meter från mig annat än för att hämta vatten. Till mig. Inte till sig:P

Fikat gick dock åt senare,vi stannade i 4 dagar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hannis

Trosor! Nättrosorna man får på BB är ju bäst. Tog med några hem också.

• fluu

Jag hade med mig många trosor och fick stor användning av dem. Använde bara nättrosor en eller två timmar direkt efter förlossningen och sen gick jag och duschade och tog på mina egna kläder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • minerva123

Belly bandit och mascara.... Blev kvar på BB en vecka, pumpade, ammade och koppmatade var tredje timme och sov 1-3 timmar per dygn. Utseendet och figuren var garanterat det sista jag tänkte på då.

• Bellsam

Ingenting var onödigt. Hade tidningar, godis, egna kläder och allt vad det nu var. Beror ju helt på hur förlossningen sker om det sen kom till användning eller ej. Hade man varit pigg, bebisen sovit och man fått legat kvar ett par dagar på på bb så hade nog en bok också varit fint.

• duntoss

Alla jäkla kläder, jag packade visst för ett helt kompani :) vad tänkte jag med, o alla tidningar....inte hade jag tid o läsa efter baby kommit

• Bong

Förutom tidningar, kortlek, godis och trosor måste jag nog säga rakhyveln...

Släta ben var det absolut sista jag tänkte på när jag blödande, skakande och svimfärdig stod i duschen på BB och höll mig i duscblandaren för att inte rasa ihop.

• EllisBell

Visserligen läste jag inte under själva förlossningen men det dygn jag låg på BB var boken guld. Jag hatar att sitta och stirra i luften och tyckte det var toppen att sitta/ligga och läsa med sovande/ammande bebis vid bröstet. Så bok var bästa grejen tyckte jag tillsammans med egna myskläder.

Sämsta var för mycket bebiskläder och diverse skönhetsprodukter. Vem vill/orkar lägga en massa tid på att fixa sig själv när man har en ny bebis?  

• Labolina70

Energibars.

Fick ingen energi och de var bara sega att tugga på. Tog mer energi än det gav.

Andra gången hade jag nog inte med nånting alls nästan. Typ glasögon och tandborste bara. Allt annat får man ju där. 

• älskarlivet81

Får man? Det beror på var man föder..

Labolina70 skrev 2013-07-24 20:23:22 följande:
    Energibars.

Fick ingen energi och de var bara sega att tugga på. Tog mer energi än det gav.

Andra gången hade jag nog inte med nånting alls nästan. Typ glasögon och tandborste bara. Allt annat får man ju där. 

Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?