R3becca skrev 2013-07-26 14:22:55 följande:
Tack för all input so far!
Det jag bollar mina tankar mellan är ju att jag;
Faktiskt har ett barn sedan innan och tror att saker och ting kommer att bli mycket enklare då jag vet ungefär vad jag har att vänta mig.
Men;
Vad kommer min dotter tycka? Idag fattar hon inte så mycket mer än att "mamma har en bebis i magen" (och jag tror inte ens hon förstår vad det innebär). Kommer hon att regrediera och helt plötsligt inte kunna göra något själv? Kommer det bli ett ständigt liv och skrik för att jag helt plötsligt inte kan äga ALL min vakna tid åt henne?
Jag har väldigt mycket "om och men" i huvudet just nu.
Jag vet ju att jag har ca 6 månader kvar på mig att förbereda mig (om nu liten inte vill titta ut för tidigt), men jag kan som inte låta bli att oroa mig och planera ändå :)
Jo, Christi38, jag har mamma och släkt på orten som lovat att ställa upp när de kan, så det är jag inte orolig över :)
Det är ju olika saker som är jobbiga/ovant när man får första och andra barnet. Med första så är man ny på hela föräldragrejen. Jag var väldig novis på allt som hade med spädbarn att göra och jag var osäker av den anledningen. Med andra så kunde man själva barn-biten och var trygg i den. Det nya var ju logistiken med två och att hantera det faktum att man hade två barn som pockade på uppmärksamhet och hade behov.....samtidigt. Nu när jag har tre barn så är det rena semestern att bara vara med ett

. Idag är jag hemma med vår yngsta på 1 månad då sambon tagit atorebröderna till farmor och farfar. Känns som om jag har egentid

. Samma sak att t.ex. gå och handla med en av de äldre. Men samtidigt är barn och syskonskap verkligen det bästa någonsin....finns inget bättre

.