• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • Louella
    Louella skrev 2013-08-10 11:28:32 följande:
    Isabella är ett jättefint men stavningen isabella är fult och wt.

Oops, menar förstås "stavningen Izabella".
  • Omogen citron

Isabella är jättefint, med S, stava inte med Z, det är så WT.

• Vitrysk hockeyhjälte

Inget jävla Z.

• Twinisar
    sofy76 skrev 2013-08-10 10:04:24 följande:
    Nej! Lyssna inte på sånt trams. Så många dömande här på fl.

Tack ;)
  • Annsiss

Då heter man ju inte Izabella utan snarare får man alltid säga "Izabella med zäta" varför försvåra livet för sitt barn?

• fluu
    sofy76 skrev 2013-08-10 10:03:11 följande:
    Gillar Isabelle mer än Isabella tror det är ovanligare på barn ??och gillar inte heller det med z, men det är ändå ni som bestämmer och det är ju ni som ska gilla namnet. Lycka till!
    Isabelle ligger på plats 15 och Isabella på plats 28 så jo,de är vanliga. Har varit poppis länge.

Några verkar ha hakat upp sig på min formulering "blåst". Ja,ALLA Isabelle/a jag kännt har varit urbota korkade alltså kopplar jag det med namnet och skulle inte kunna använda det även om jag hade gillat det.
    Liksom nästan alla Emmor jag känt varit ragator. Erfarenheter färgar...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sofy76
    fluu skrev 2013-08-10 15:51:37 följande:
    Isabelle ligger på plats 15 och Isabella på plats 28 så jo,de är vanliga. Har varit poppis länge. Några verkar ha hakat upp sig på min formulering "blåst". Ja,ALLA Isabelle/a jag kännt har varit urbota korkade alltså kopplar jag det med namnet och skulle inte kunna använda det även om jag hade gillat det. Liksom nästan alla Emmor jag känt varit ragator. Erfarenheter färgar...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Ok jag har missat alla bebisar som heter Isabelle då, utom en som föddes nyligen, vuxna känner jag en del. :))
  • Fanny b

Som flera redan skrivit, fint namn men jag tycker inte det ska stavas med zäta. För barnet skull då risken finns att hon ofta kommer få säga, jag heter Isabella med zäta. Om ts kommer uttala zäta korrekt kommer barnet bli tvungen att antingen acceptera att många kommer säga hennes namn fel eller rätta de som uttalar det fel.  

• Pandamamma79

Ingen reaktion från TS. Känns som att du var osäker på namnet och därav frågan.

TS, tänker du annorlunda nu eller är namn och stavning spikat?

• sofy76

Namnet är fint och om det skulle visa sig att flickan inte gillar stavningen när hon blir större så kan hon väl ändra det till s då. ? Hon kommer kanske älska att ha ett vackert namn med en annorlunda stavning. Kör på det ni gillar ts, det kommer bli jättebra.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?