• lykantrophona

    homo/bi/trans i sexforumet

    Jag föreslår att detta forum ändras till "Sexuella läggningar" eller något liknande, och trans*-frågor får istället ett underforum till Kropp & Själ. Trans är en beskrivning på könsidentitet, och har inte nödvändigtvis något att göra med sexualitet.

    Dessutom är det lite olyckligt att ha en separat "hbt"-kategori i sexforumet, men ingen separat del för diskussioner om exempelvis heterosexualitet eller andra läggningar. Detta får det att verka att sex-forumet riktar sig till heterosexuella, och alla diskussioner om samkönat sex ska hålla sig på sin egen kant. Säkert inte så ni menar, men det är vad uppdelningen antyder.

    I ett diskussionsforum som heter något i stil med "Funderingar över sexuella läggningar" (ja, ni kan säkert komma på ett kortare namn) så skulle det det då vara fritt fram för alla att fundera över vilken läggning man har, eller vilket ord man vill använda. Oavsett om det man funderar över är hetero-, homo-, bi-, a-, pansexualitet etc. Emedan sexuell praktik, oavsett kön på de inbladade, kan gå under övriga underkategorier ("sex & sånt", "leksaker och hjälpmedel", osv).

  • Svar på tråden homo/bi/trans i sexforumet
  • Smecker
    lykantrophona skrev 2013-09-02 11:26:59 följande:
    Inget svar? Kan FL åtminstone säga om de överhuvudtaget läser förslagslådan?



    Med tanke på att de inte ens svarar på varken mail eller inbox så vore det om för mycket begärt att de skulle läsa i sitt eget forum.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • lykantrophona
    Smecker skrev 2013-09-02 12:46:26 följande:


    Med tanke på att de inte ens svarar på varken mail eller inbox så vore det om för mycket begärt att de skulle läsa i sitt eget forum.
    Jag har lyckats mejla med dem tidigare... Men jag antar att ägarna bara bryr sig om reklaminkomsterna, inte om användarnas idéer och åsikter.
  • Smecker
    lykantrophona skrev 2013-09-02 12:48:48 följande:
    Jag har lyckats mejla med dem tidigare... Men jag antar att ägarna bara bryr sig om reklaminkomsterna, inte om användarnas idéer och åsikter.



    Jo jag med, tidigare, men det verkar vara ett lotteri det där numera.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden homo/bi/trans i sexforumet