• Energi1

    Vill du något mer av ditt liv?

    Hej,

    Mitt namn är Niclas, är pappa till två små monster, driver ett eget företag och bor i Stockholm. Sedan några veckor tillbaka hade jag kommit till en punkt i mitt liv där jag kände att det nu får räcka. Livet kändes inte så kul som jag någonstans visste att det kunde vara. Det fick mig att besluta mig för att vilja söka en förändring hos mig själv. Denna förändringsprocess har nu pågått sedan i somras (när jag nådde botten) och har pågått sedan dess.

    Den 7e augusti bestämde jag mig för att dokumentera min framgångsprocess och det har hjälpt mig oerhört mycket. Genom att dokumentera kan jag minnas. Genom att minnas kan jag bygga vidare. Genom att bygga vidare så kan jag utvecklas. Allt dokumenteras på (klicka inte ännu utan fortsätt läs) Klubb0500.se.

    Då jag själv befinner mig i uppstartsfasen av min förändringsprocess är jag ännu inte mogen att hjälpa dig också då jag har fullt upp med att hjälpa mig själv. Jag tror verkligen att modellen jag följer är sann och att jag är på rätt väg. Jag känner mig idag mer energifylld, jag är mer balanserad och jag finner mer glädjeämnen i livet. När jag skriver "mer" så utgår jag från hur jag kände mig på botten i somras. Jag känner mig dessutom mer energifylld denna vecka än vad jag gjorde föregående vecka så något gör jag som är rätt och jag vill inbjuda dig att bli inspirerad till att våga mer du också. Jag har fått betydligt mer tid att förvalta och jag förvaltar tiden väl. Jag stiger upp betydligt tidigare idag och lägger mig ungefär samtidigt men jag har ännu mer energi än vad jag hade när jag sov mer.

    Att utvecklas personligen är inte lätt. Det tar tid men det är kul. Det är faktiskt riktigt kul. Ämnet är nytt för många och därför har jag skapat en sådan pedagogisk struktur som bara möjligt så att det blir enkelt för oss att hitta på bloggen. Börja med att läsa om bloggen och se om det är något för dig. Visar det sig sedan att du blir intresserad kan du läsa "Hur läsa denna blogg" för att få en djupare förståelse.

    Jag hoppas verkligen att du blir inspirerad och att du också vågar ta steget till en förändring. Lycka till!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-13 09:46
    @jecw

    Hejsan,

    Tack för din kommentar. Du har helt rätt i allt du skriver och det finns faktiskt en modell även för det du påstår (hur märkligt det än låter). Alla är vi inte funtade på sådant sätt som du och måste arbeta oss till lycka för det är inget som kommer bara av sig självt.

  • Svar på tråden Vill du något mer av ditt liv?
  • Paradigm

    Vad bra att du har hittat något!

    Dokumentation i all ära, men så länge det inte blir ett alltför kraftfullt verktyg för utvärdering, för då kan det lätt bli att man hamnar i prestationstänk.


    Det är okej, man behöver inte tycka lika.
  • Jecw

    Nä förändring är inget för mig ;) Jag lever mitt liv fullt ut och känner 100% lycka o framgång i mitt liv. Jag har inte gått på några föreläsningar om personlig utveckling och sysslar inte med mindfulness eller annat trams. Jag har bara VALT ett förhållande som är perfekt, bostad som är underbar och ett meningsfullt jobb.

    Jag tror INTE på dessa påhittade metoder för lycka och framgång. Det finns sällan vetenskaplig forskning bakom dessa metoder och föreläsarna som man betala dyrt har aldrig någon vettig utbildning.  Enligt forskning (som är godkänd och testad) så hänger vår uppfattning av "lycka" bland annat på att vi ska ha så få valmöjligheter som möjligt, de lyckligaste människorna är dom som accepterar sitt liv som det är och inte strävar efter någonting annat. Där går din "metod" inte ihop med vetenskapen.

  • Lynxx

    Har haft precis samma tankar som dig ett tag nu. Har även velat dokumentera framsteg, tankar, erfarenheter, etc etc men har inte tagit tag i det riktigt.

    Kul att höra att det varit väldigt givande för dig. Fortsätt på den inslagna vägen och puscha dig själv i din utveckling som människa för att nå så långt du kan.

  • Energi1
    Lynxx skrev 2013-09-17 23:18:39 följande:
    Har haft precis samma tankar som dig ett tag nu. Har även velat dokumentera framsteg, tankar, erfarenheter, etc etc men har inte tagit tag i det riktigt.

    Kul att höra att det varit väldigt givande för dig. Fortsätt på den inslagna vägen och puscha dig själv i din utveckling som människa för att nå så långt du kan.
    Tack för din kommentar Lynxx. Gör det! Det hjälper mig otroligt mycket och jag är säker på att det skulle hjälpa dig också. Våga. Behöver du hjälp med att komma igång så hör av dig. Du finner mig primärt på bloggen. Våga!
Svar på tråden Vill du något mer av ditt liv?