• havtorn

    Bra erotisk litteratur, en tipstråd!

    Efter att ha läst Fifty shades of Gray UTAN att känna minsta lilla kittling, blev jag sugen på att hitta den riktigt bra erotiska litteraturen. Nu undrar jag om någon har något tips på litteratur som gärna både är sexig, erotisk och bra. Framför allt ska den vara kittlande.

    Ös ur er alla tänkbara tips på litteratur, som lämnat er... sugna på mer, eller kanske t o m tillfredsställda. Jag inser att detta till stor del är en smakfråga - vissa gillar det poetiska, andra gillar det raka och råa, etc. Men i den här tråden är alla tips välkomna.

  • Svar på tråden Bra erotisk litteratur, en tipstråd!
  • gavlemamma

    Jag behövde inte komma hem, kom på det själv. Det heter Vertigo och har t ex gett ut en hel del böcker av Markis de Sade,som exempel Filosofin i sängkammaren eller De omoraliska lärarna.

    Vet inte riktigt om det är vad som söks då det är ganska avancerad litteratur och kan vara ganska kontroversiellt ibland, det är verkligen inga tantsnuskböcker utan gammal klassisk erotisk litteratur.

  • Aniiee
    gavlemamma skrev 2013-09-08 19:28:12 följande:
    Jag behövde inte komma hem, kom på det själv. Det heter Vertigo och har t ex gett ut en hel del böcker av Markis de Sade,som exempel Filosofin i sängkammaren eller De omoraliska lärarna.

    Vet inte riktigt om det är vad som söks då det är ganska avancerad litteratur och kan vara ganska kontroversiellt ibland, det är verkligen inga tantsnuskböcker utan gammal klassisk erotisk litteratur.
    Det är ju sånt som man ska läsa =) Tantsnusket kan fjortisarna få ha för sig själva =P
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Nyfiken gul

    kanske inte så bra men ett tips i alla fall

    Har kommit ut två böcker från Agent Provocateur - Hemligheter.  

    Två novellsamlingar som innehåller både erotik, kärlek och emellanåt ren porr...   


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Kärlek och respekt
    Aniiee skrev 2013-08-17 20:10:47 följande:
    Jag är så dålig på straigthsexlitteratur, tyvärr. Vill ni ha gaysex kan jag tipsa om bortåt 50 direkt ur huvudet.....

    Jag trodde ju att Auel skulle vara extremt... eh... de sa mest saker om våldtäktscener och att det var hemskt, men jag måste ha fått tag på den censurerade upplagan...
    Kan du räkna upp de fem bästa av de där 50?! ;)
  • Aniiee
    johbern skrev 2013-10-19 15:33:12 följande:
    Kan du räkna upp de fem bästa av de där 50?! ;)
    Nja, alltså.... de är manga allihop, så känner du att du vill läsa manga så visst. Såg ifrån i så fall.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Peeptoe
    IsDimma skrev 2013-09-08 19:20:13 följande:
    Anais nin har ju skrivit en klassiker i ämnet
    Nïn, absolut. En klassiker!

    Sen tycker jag ärligt talat lite synd om alla som läst 50 shades.. så oerhört tramsigt.
    Visst är det trevligt med en riktig bok i handen men jag skulle vilja rekommendera nätet. Finns ju hur mycket som helst, oavsett vad man föredrar att läsa om. Sexnovell är klart bäst! www.sexnovell.se

    If you can't convince them, confuse them.
  • Johan Ason

    Literotica på webben....ladda ner appen... SD ök å läs direkt i mob

  • HäckHäxan

    Åh favoritar för att återkomma en annan dag och lusläsa tipsen


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Blgebo

    Tiffany Reisz har skrivit en trilogi - med fyra böcker (?) som är riktigt bra. 
    Har inte läst mer än halva sista delen än, men hoppas på ett bra avslut. Sträckläste de tre första delarna. The original sinners heter serien.

  • nadienaa

    Du får här tips på en nyligen utkommen pocket:
    "En erotisk resa med Petter Nicklas".
    Helt suverän i sina upplevelser och raka rör Jorden runt!

  • nadienaa

    Du har rätt! Titeln "En erotisk resa med Petter Nicklas" är oslagbar. Är författaren  svensk har han upplevt mer än alla hanar tillsammans i det här landet. Samtidigt som han hyllar kvinnan! En vacker kombination.

  • Aniiee
    nadienaa skrev 2015-07-30 19:25:53 följande:

    Du har rätt! Titeln "En erotisk resa med Petter Nicklas" är oslagbar. Är författaren  svensk har han upplevt mer än alla hanar tillsammans i det här landet. Samtidigt som han hyllar kvinnan! En vacker kombination.


    Ouch, dang, attt du håller med dig själv och alla ser det =P

    Läst ut Acid Flower, som var rätt bra, om någon vill läsa manga.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Birgitte

    Prøv at læs "Direktørens sekretærer" af N. Johansson. Når du kunne lide Fifty Shades of Grey vil du elske denne...:)

  • Martin47

    Jag tycker Clara Jonssons böcker är rätt bra. En del är lite väl utförligt beskrivande men boken "Lust" har jag precis lyssnat på igen.

  • Martin47

    Jag har nu läst hela "Som jag bäddar får jag ligga" av Ebba Lovin. Först trodde jag att det bara skulle vara en helt vanlig sextext men det är så mycket mer. Det är en resa genom tio års äktenskap. Hon ger sin man ett presentkort på sex för att de ska börja pippa igen! Jag skulle vilja vara gift med Sara i boken :) 

  • LadyFortuna

    Jag vill rekommendera klassikern "Berättelsen om O" av Pauline Réage" från 1954, "Säg inte det här till någon" av Ariel Held samt en helt nyutkommen svensk erotisk roman "Tresamhet" av Josefine Gyllengrip. Samtliga är betydligt mer oförutsägbara än tex. 50- nyanser, samt betydligt mer eggande och litterära.

Svar på tråden Bra erotisk litteratur, en tipstråd!