Gå ner i vikt & bli gravid
Hej träningsexperten! Jag är en stor kvinna (på ca 108 kg) som så gärna vill gå ner i vikt, både för min hälsas skull & även för att jag och min man har bestämt oss för att skaffa barn (& jag har hört att chanserna ökar om man går ner i vikt). Jag försöker äta nyttigt & försöker även undvika pasta, ris, potatis. Till helgerna så händer det att vi köper hem något lördagsgodis eller chips. Jag är ute & cyklar eller går minst en halvtimme varje dag (utöver jobbet). Och jag försöker träna på gymmet 2-3 ggr/vecka (men tyvärr så hinner jag inte alltid med det pga jobbet..är timvikarie & får ofta veta ganska tätt inpå när jag ska jobba) & så ska jag även börja köra Zumba nu i höst (mest för att de e en riktigt rolig träningsform). Vad kan jag göra för att gå ner mer i vikt? Min vikt e något som jag har fått kämpa med hela mitt liv. Jag verkar ha svårt för att gå ner i vikt men lätt för att gå upp. Snälla hjälp mig. Jag vill så gärna få en fastare & sundare kropp & sen kunna bli gravid. Längtan efter en bebis är stor. Med vänliga hälsningar Tjockis