• Privan

RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)

Hej! Jag har, enligt mig, världens bästa tips för att bli rökfri för gott. Utan någon viktuppgång eller någon "viljestyrkemetod". Det har hjälpt både mig och min sambo att bli rökfria och vi är gladare än någonsin och blir faktiskt äcklade av röklukten, istället för suktade. 
    Jag rökte ett paket om dagen, och han rökte två. Han slutade en vecka innan mig, och vi båda hade försökt alla knep. Han klarade cirka ett dygn innan han föll tillbaka, och jag höll i 6 veckor som längst, men det var innan vi hittade mirakelkuren! 
    Mitt tips är en bok som heter ÄNTLIGEN ICKE-RÖKARE av ALLEN CARR, och det fungerar verkligen! Den säljs både på internet och i de flesta bokhandlarna. Snälla ge den en chans, du har ingenting att förlora på det!! Och varken jag eller min sambo är lättmanipulerade men denna bok fungerade och fungerar fortfarande! Min sambo var otroligt skeptisk och som sagt, fungerade det även på honom! Snälla ge den en chans, och om det är någonting ni undrar är det bara att fråga på! Lycka till!

• Svar på tråden RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)
  • Julia1245

Tillägg: jag slutade också med den boken. Han punkterade alla mina argument för att röka (t ex klassikern "men jag älskar att röka", haha!).

• Orcha
    Julia1245 skrev 2013-09-10 19:43:36 följande:

Du kommer vilja när du läst boken.
    Så på fullaste allvar så övertygar den mer än alla slutarökaprodukter och metoder?
    Då borde den höras högre i media än idag.

*fortfarande skeptisk*
    Make love, not english quotes...
  • Julia1245
    Orcha skrev 2013-09-10 19:53:16 följande:
    Så på fullaste allvar så övertygar den mer än alla slutarökaprodukter och metoder? Då borde den höras högre i media än idag. *fortfarande skeptisk*

Den talar om varför alla andra metoder och substitut är värdelösa :)
  • Julia1245
    Så på fullaste allvar så övertygar den mer än alla slutarökaprodukter och metoder? Då borde den höras högre i media än idag. *fortfarande skeptisk*

Den är ju skriven för ganska länge sedan. Kanske därför den inte uppmärksammas så mycket offentligt. Men börjar man kolla runt bland före detta rökare irl och i forum så är det väldigt, väldigt många som slutat med hjälp av boken.
  • Privan
    Anonym (villsluta) skrev 2013-09-10 14:11:14 följande:
    Finns den boken att beställa på nätet tro?

Jag vill verkligen sluta men hittar verkligen INGET som något slags stöd.. Funderade ett tag på nå hypnosgrejs eller att gå till läkaren och få tabletter som tydligen ska vara bra.. Nån som testat dessa tabletter förresten? 
    Här finns den att köpa på nätet; 

http://www.bokia.se/search/?q=%C3%A4ntligen+icke+r%C3%B6kare/&gclid=CJO_tPPewbkCFah3cAodGCkAJg 

http://www.adlibris.com/se/bok/antligen-icke-rokare---det-enkla-sattet-att-sluta-9781848372344

http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word=%E4ntligen+icke&gclid=CPrey5XfwbkCFfKXcAodPXgAwQ

Sen går den att köpa i de flesta bokhandlar, men då är priset lite högre. Tror jag betalade 85kr på Akademibokhandeln, ca två paket alltså och det var det ju värt med tanke på alla pengar jag har sparat! Skrattande 
  • Privan
    Orcha skrev 2013-09-10 12:36:50 följande:
    *skeptisk*

Tror det handlar om vilja, i första hand. Vill man inte tillräckligt starkt (och tyvärr är det det som sätter fälleben på de flestas försök) så hjälper ingen bok i världen.

Ja det har du kanske rätt i, men Allen Carr pratar väldigt mycket om just VILJAN, och att det inte är någon skillnad på starka eller mindre starka personer eftersom att DET ÄR LÄTT ATT SLUTA!! Man behöver bara lite hjälp på traven! Skrattande Värt ett försök iallafall!!
  • Orcha

Ok, ja det är värt ett försök, även om jag är skeptisk...
    Skrattande

• Anonym (villsluta)

Tusen tack, jag tar alla chanser jag får oavsett pris och om det kanske inte skulle funka.. Ett försök är närmre målet än inget försök
  • Maria 434
    Så på fullaste allvar så övertygar den mer än alla slutarökaprodukter och metoder?
    Då borde den höras högre i media än idag.

*fortfarande skeptisk*

Jag är helskeptisk :) Tror inte på såna där hokus-pokus-böcker, men för de som tror på sådant fungerar den säkert
  • P30

Jag har också träffat rätt många inbitna rökare som slutat med hjälp av den boken.
    Ge den ett allvarligt försök. 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Orcha
    P30 skrev 2013-09-11 11:27:12 följande:
    Jag har också träffat rätt många inbitna rökare som slutat med hjälp av den boken.
    Ge den ett allvarligt försök. 

Har precis beställt den nu
  • P30
    Orcha skrev 2013-09-11 12:04:30 följande:

Good for you! Berätta hur det gick!
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Privan
    Orcha skrev 2013-09-11 12:04:30 följande:

Berätta hur det gick sen!! Läs den noga och följ instruktionerna till 110 procent så kommer du klara det galant!!! LYCKA TILL!!Skrattande
Svar på tråden RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)