• Sanjos

    Hjälp mig!! Tips på fortsättning

    Fick en idé om att skriva en dikt som jag sen tänkte lägga ut på fb.
    Tanken är att en som jag har som vän där ska se och förhoppningsvis fatta.
    Tyvärr så tryter fantasin. Eller ja, jag  vet på ett ungefär men får inte ihop de bra...
    De ska iaf gå ut på att jag har känslor som jag har svårt för att visa, då jag är blyg och att de kanske inte märks att man har intresse för någon mm.

    Hoppas ni fattar vad jag menar

    Början har jag fått ihop och låter så här:

    Du får mig att skratta
    du får mig att le

  • Svar på tråden Hjälp mig!! Tips på fortsättning
  • Sanjos

    Vilken version är bäst?

    Du får mig att skratta
    du får mig att le
    Men de du ej kan fatta
    och heller ej kan se
    Är hur det faktiskt känns inuti mig
    och jag vågar inte säga att jag tycker om dig.

    eller

    Du får mig att skratta
    du får mig att le
    Men de du ej kan fatta
    och ej heller kan se
    är vad som under skalet kan ske.
    När jag känner din värme som får mig att le
    När du får mig att växa och känna mig stark...

  • TnG
    Sanjos skrev 2013-09-16 14:22:37 följande:
    Vilken version är bäst? Du får mig att skratta du får mig att le Men de du ej kan fatta och heller ej kan se Är hur det faktiskt känns inuti mig och jag vågar inte säga att jag tycker om dig. eller Du får mig att skratta du får mig att le Men de du ej kan fatta och ej heller kan se är vad som under skalet kan ske. När jag känner din värme som får mig att le När du får mig att växa och känna mig stark...

    Du får mig att skratta, du får mig att le.. Det är du som får mitt hjärta att slå jag vet inte vart jag ska stå..när jag känner din värme så svävar jag bland moln..du får mig att lyfta du får mig att gå, du får mig att våga vara två... Så därför ska vi gå båda två.. Sen när hon öppnar kortet har du två biobiljetter på en lämplig film tex, rätt bra om du är blyg för då kan ni alltid prata om filmen sen.
Svar på tråden Hjälp mig!! Tips på fortsättning