• Melindrha

Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!

Åh snälla bebis kom lite tidigare gärna nu!!

43 dagar kvar haft foglossning  sen runt vecka 12 sjukskriven sen slutet på maj. Vill bara ha bebisen på utsidan nu. Någon som vill följas åt de sista veckorna? :)

• Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!
  • candyheart
    KarinF88 skrev 2013-10-16 20:11:21 följande:
    Intressant hur folk kan uppleva vändningsförsök så olika men det kanske beror på hur bebisen ligger? Jag tyckte verkligen inte det var en trevlig historia och var inte glad för att åka in och göra ett andra vändningsförsök men samtidigt vill jag ha gjort vad jag kan för att vända henne. Idag däremot sa läkaren att det är helt omöjligt att vända henne så det va inte ens värt ett försök för hon hade ingenstans att vända sig i pga hur fostervattnet var. Så nu blir det planerat kejsarsnitt istället!
    Ja, det är säkert väldigt mycket beroende av hur bebisen ligger, anatomi och vilken/vilka personal som genomför det. 

Jag var ju väldigt orolig och rädd inför vändförsöket för 7 år sedan så kanske var de väldigt försiktiga med mig då. Hur som helst så känner vi alla så olika, det är ju lite tjusningen i alla våra förlossningar och bebisar.
    Mamma till underbara Meja
  • candyheart

...17 dagar till BF. Tänk om man går över ett par veckor, då är det ju för tusan en månad kvar. Jösses vad jag längtar efter att bebisen ska komma uuuut! Jag mår ju oförskämt bra och det känns som att just därför vill säkert bebisen stanna extra länge!

Man får helt enkelt se till att sysselsätta sig! 

• Maddejo

26 dagar kvar här... Jag har också tänkt på det där med att gå över tiden och att det känns väldigt långt kvar om så blir fallet. Men det är nog bara ta en dag i taget=) Vad gör ni för att sysselsätta er? Jag har en massa småprojekt (allt för att ha något att göra), typ tvätta fönster, skrubba badrum från golv till tak, ska ta ner o tvätta o stryka gardiner osv.. Man orkar ju inte mer än lite varje dag så mina sysslor lär räcka någon vecka till i alla fall=P
    Var för övrigt på ultraljud i veckan o min bebbe ligger åt rätt håll och bara någon procent under medelkurvan så allt är som det ska.. 

• candyheart

Här är det lunchdate med kompisar, fika, ladies night, projekt hemma med lite rens av små hyllor och lådor. Inget som tar lång tid att bli klar med och inget som inte kan ställas in :)

• Melindrha

Packar och styr lite inför kommande flytt men ingenting som jag inte kan avbryta :)
    18 dagar kvar här är livrädd för övertid då jag redan nu haft onda förvärkar som stör min sömn och vardag i två veckor. Så hoppas att det snart drar igång. Kanske i helgen, bonusarna kommer och då blir det full rulle vilket brukar resultera i en morsa som är helt död när söndagskvällen kommer :)

• KarinF88

Vi håller på att planera kök, mitt i alltnu har vi köpt hus som ska renoveras men roligt är det men tidskrävande:) Nu ska vi inte flytta in än på ett av men det är bättre att planera i god tid så man slipper tänka på sånt när bebisen är här.. Vi kommer få våran lilla tjej i slutet av oktober så det är ju inte så långt kvar, har inte fått något datum ännu för ks men dom sa 7-10 dagar innan beräknat (5/11) så nu är det nog dags att börja förbereda:) Jag tänkte börja packa bb väskan snart, hon kan ju komma när som helst:)

• Maddejo

Hur går det för alla? Här är det 15 dagar kvar nu.. har en del förvärkar till o från men inget ihållande.

• candyheart

Hej halloj!

Jag börjar mentalt få rampfeber. BF på söndag, vill verkligen ha bebis nu och det skrämmande är ju att det kan hända precis när som helst, eller om två veckor....

Jag har inga känningar alls, mår toppenbra och sådär. Så det känns som om bebis kommer stanna för alltid. Man kan ju vara säker på att bebisen kommer ut, men psyket är ju något helt annat. Jag har liksom inte känt mig så här uppgiven under hela graviditeten som de sista 3-4 dagarna. Psyket spökar mycket! 

• KarinF88

Jag känner mig väldigt pigg faktist, även fast det bara är en vecka kvar till beräknat så känner jag mig inte höggravid och kommer nog inte få känna på hur det känns heller för imorgon blir det kejsarsnitt:)

• KarinF88

Grattis:) Skönt att bebisen är ute, gick allt bra:)?

Melindrha skrev 2013-10-30 17:32:17 följande:
    Idag 11:59 föddes Jonathan!

• Melindrha
    KarinF88 skrev 2013-10-30 20:30:23 följande:

Grattis:) Skönt att bebisen är ute, gick allt bra:)?

Allt gick fint och snabbt när det väl drog igång fattade ingenting när barnmorskan vände upp mig på rygg :) var öppen fem cm 40 min innan och pang så såg dom huvudet :)
  • KarinF88
    Melindrha skrev 2013-10-31 13:13:48 följande:
    Allt gick fint och snabbt när det väl drog igång fattade ingenting när barnmorskan vände upp mig på rygg :) var öppen fem cm 40 min innan och pang så såg dom huvudet :)

Skönt det så det inte blev långdraget:) vi va på bb samtidigt i Norrköping:) såg din sambo i matsalen men dig såg jag inte till:p Min lilla tös kom i torsdags morse och vi kom hem idag, så skönt att vara hemma:)
  • Melindrha
    KarinF88 skrev 2013-11-02 21:59:25 följande:

Skönt det så det inte blev långdraget:) vi va på bb samtidigt i Norrköping:) såg din sambo i matsalen men dig såg jag inte till:p Min lilla tös kom i torsdags morse och vi kom hem idag, så skönt att vara hemma:)
    Var vi? Där ser man :) grattis! Hoppas allt gick bra!
Svar på tråden Någon som vill följas sista biten? 43 dagar kvar idag!