när köper du nya blöjor?
När köper du som har blöjbarn nya blöjor?
(ja, jag skiter i vad du som har engångsblöjor gör)
När köper du som har blöjbarn nya blöjor?
(ja, jag skiter i vad du som har engångsblöjor gör)
Nu använder vi bara blöjor nattetid så då köper vi nya när det är 0,5-1 pkt kvar. Exakt när det blir beror på rabatter etc. Senast köpte vi 2pkt som tillsammans med de blöjor vi har hemma förhoppningsvis kommer räcka fram till åtminstone runt jul.
När dottern använde blöjor dygnet runt köpte vi nya när det var 1-2 pkt kvar alternativt när vi hittade bra rabatter. Har vid nått tillfälle köpt typ 7pkt blöjor när de varit riktigt billiga.
Jag har alltid ett oöppnat paket på lager.
Köpte alltid storpack med 100-150 blöjor i och gav mig väl ut för att köpa nytt senast när det var 10-20 blöjor kvar. Nu behövs bara nattblöja, så nu behöver jag ju inga stora lager längre...
Jag röstade på när halva paketet är kvar. Men sen beror de ju på om jag är och handlar och jag vet att de är påbörjat kan jag lika gärna köpa om jag ändå är i den butiken som har dom billigaste blöjorna. Men annars köper jag när de är rabatt på märket vi använder. T ex så för två veckor sparade vi in 416 kr men istället har vi ett läger på 14 blöjpaket:) jag köpte billiga blöjor och sen farmor till barnet köpte för kupongerna hon fick. Men här hemma går de just nu åt otroliga mängder blöjor
Det varierar. Här får man rejäl rabatt om man handlar över 500 kr, så då brukar jag köpa om jag inte nyköpt och vi har ett par paket på lager.
På vår Ica får man rejäl rabatt om man handlar för över 800 kr, alltså handlar jag två eller tre paket en gång i månaden när jag storhandlar.
Vi månadshandlar och köper då månadens förbrukning av blöjor, så vi har alltid några extra paket liggande hemma.
När paketet är nästan slut. Vi har inte så mycket plats för förvaring, och nära till affären, med bra rabatt.
Köper då liberokupongerna kommer.
För några år sen hade jag fyra blöjbarn och det gick väldigt mycket blöjor, då hade Willys en drive med tag två betala för en och deras blöjor har ju ganska bra pris från början. Efter den veckan hade vi 34 paket blöjor hemma :)
Nu har jag bara ett blöjbarn och köper två-tre paket när det är ett halvt paket kvar ungefär, när det passar med storhandlingen.
Jag har alltid minst ett paket på lager. Har nästan aldrig köpt blöjor till fullpris utan köper när det är extrapris eller när jag fått någon bra kupong.
När det finns kanske 10 blöjor kvar. Igår fick jag hämta från bilden då jag under 2 dagar glömt att köpa.
Nån gång i bland när det är bra rabatt brukar jag ha nåt paket på lager annars köper jag i regel 1 pkt i veckan, brukar räcka precis.