• PollMaster

vilka krossade tomater?

Vilka krossade eller passerade tomater köper du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilka krossade tomater?
  • Vila

ICAs ekologiska. Försöker köpa så mycket som möjligt ekologiskt, dessutom är de mycket drygare och innehåller mindre vatten än de billigare.

• CS80

Muttis är fantastiskt goda!

Men sen en fråga till Pollmaster. Alla har olika uppfattning om vad som är dyrt och vad som är billigt.
    Vissa vet inte ens utan tar det som känns bäst utan att kolla pris.
    Jag vet i ärlighetens namn inte vad Muttis kostar i skillnad mot de andra men jag vet att Eldorado är jätte billiga.
    Ekologiskt kostar alltid lite mer uppfattar jag det som.

Kan du inte sätta prisklasser oxå eller ge exempel till varje kategori?       

• Dina08

Hos oss brukar Mutti kosta 25kr för tre burkar. Medelpris, kanske?

• Queenie70

Efter denna tråd gav jag mig den gångna veckan ut och köpte muttis här hyllade tomater till köttfärssåsen av nyfikenhet. Och... Tja, jag medger att de hade en vackrare färg och en aning fylligare smak, men enligt mig var skillnaden i smak så marginell att det knappast kan förklara det 2-3 ggr dyrare priset.

• JPT

Just krossade tomater är en sådan produkt där jag inte känner någon större smakskillnad och nöjer mig med budgetmärken. 

Ja, jag har testat de dyrare och smaken överväger definitivt inte det högre priset! 
    Men som med allt annat är smaken som baken - delad Glad 

• LaFontaine
    Queenie70 skrev 2013-10-18 19:06:27 följande:
    Efter denna tråd gav jag mig den gångna veckan ut och köpte muttis här hyllade tomater till köttfärssåsen av nyfikenhet. Och... Tja, jag medger att de hade en vackrare färg och en aning fylligare smak, men enligt mig var skillnaden i smak så marginell att det knappast kan förklara det 2-3 ggr dyrare priset.
    Jag håller med dig. Så mycket bättre är det verkligen inte.
  • Nyfikna72

Enligt nån lapp på Lidl så var deras tomater i topp i nämnda test i råd och rön och jag tycker också de är bra.

• Svea 123

Lidl egna märke, så himla goda! Körde alltid mutti innan mem jag har bytt :)

Svar på tråden vilka krossade tomater?