• AnnaStream91

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej, efter ett tungt besked på ultraljud i vecka 13 så konstaterades att vårt barn dött i 8+5 i MA... Nu vill vi försöka igen men jag är fundersam över hur ägglossningen räknas då? MA:t konstaterades den 24/9, den 25/9(tisdag) började jag med cytotec för att sätta igång missfallet.. Jag blödde och blödde i flera dagar så pass mycket att jag på måndagen den 30/9 fick skrapas. Hur räknar jag nu min nästa ägglossning -två veckor efter tabletterna eller skrapningen? Någon som har någon erfarenhet?

Just nu har jag bara små bruna flytningar och tog idag ett ägglossningstest som visar positivt. Det är nu 13 dagar sedan jag började blöda..

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?
  • Solros78
    esso skrev 2013-10-28 21:21:48 följande:

Hej jag vill gärna vara med i denna tråd! Beklagar allas mf/ma. Det är så tråkigt.

Vi fick MA konstaterat den 20/9 och började cytotec behandling 21. Först tre dagar efter blödde det mycket och allt kom ut. Va på vul 5 dagar efter allt kommit ut och det såg bra ut. Jag har dock fortfarande inte fått någon riktig mens, trodde det va på g förra måndagen men bara rosa flytningar och brunt på pappret!

Äl test har inte visat stegring! Blur så less vill att kroppen kommer i gång så vi kan försöka igen.

Ska till min privata Gyn på fredag så hoppas han kan säga någonting om varför inget händer! Ett tag trodde vi att jag var gravid igen men inga + än!

Önskar alla lycka till att få + och att få behålla barnet!

Välkommen hit, tyvärr. Vi fick också MA konstaterat den 20 september och allt kom ut med cytotec 23 september. Hoppas din gyn säger något bra, berätta gärna vad han/hon bedömer.
  • esso

Solros78: så himla tråkigt, har du fått mens? Jag berättar självklart va han säger... Tog ett äl test nyss som visar pytte.. Så nå hormoner vekar ju finnas ð??? men svårt att räkna ut äl när man har noll koll. ð???

• Solros78
    esso skrev 2013-10-28 21:44:10 följande:

Solros78: så himla tråkigt, har du fått mens? Jag berättar självklart va han säger... Tog ett äl test nyss som visar pytte.. Så nå hormoner vekar ju finnas ð??? men svårt att räkna ut äl när man har noll koll. ð???

Ja jag fick en konstig mens redan 20 dagar efter missfallet. Jag hade testat negativt först efter 17 dagar och började då med ältester men så fick jag mens oväntat. Nu verkar jag inte haft äl andra månaden heller så nu väntar jag på mensen bara.
  • esso

Tjohoo tänk att man kan bli så glad att få mens ink smärta från hell! Äntligen är kroppen som vanligt efter missfallet! Nu hoppas vi på äl om drygt 10 dagarð???

• sepfhrenia
    esso skrev 2013-10-30 19:15:42 följande:
    Tjohoo tänk att man kan bli så glad att få mens ink smärta från hell! Äntligen är kroppen som vanligt efter missfallet! Nu hoppas vi på äl om drygt 10 dagar😃
    Grattis!! :) Ja, i ena stunden vill man absolut inte ha mens och i andra är de det som man väntar på... ;)
  • Mollylolly

Nu har det snart gått två veckor efter min skrapning! Idag tror jag att jag har äl! Stickan visade klart och jag har äl smärtor och äl flytningar! Så då kommer väl mensen om någon/några veckor! Vi har inte haft sex och jag känner att jag tror det är bäst att vänta me bebisvrekstafen till efter första mensen? Eller hur gör ni?

• Irmeline

Det tog tre månader, hormonerna rubbades totalt! Men sen så har jag en känslig menscykel också som påverkas lätt av stress etc.

• sepfhrenia
    Mollylolly skrev 2013-10-30 23:36:08 följande:
    Nu har det snart gått två veckor efter min skrapning! Idag tror jag att jag har äl! Stickan visade klart och jag har äl smärtor och äl flytningar! Så då kommer väl mensen om någon/några veckor! Vi har inte haft sex och jag känner att jag tror det är bäst att vänta me bebisvrekstafen till efter första mensen? Eller hur gör ni?
    Jag känner och gör som du. Jag är fortf lite öm ibland och har lite bruna flytningar dessutom. Det med att kroppen rensar ut eventuella rester under mens och att livmodern hinner läka helt osv känns som en bra ide med. Dessutom blev jag avrådd från bad o sex tom 3 veckor efter skrapningen. Man vill ju inte riskera en infektion heller.

Har äl inom 1-2 dagar enligt sticka, vilket är 11-12 dagar efter mitt mf.
  • F89

Mollylolly: vi prickade in ÄL direkt efter skrapningen (dvs vi väntar inte på mensen emellan). Jag är säker på att allt har kommit ut eftersom jag gjorde en skrapning och därefter ett VUL. Räknar inte med att bli gravid direkt men det känns skönt att ha gjort vad man kan för att öka chanserna : )

• Mollylolly

Okej:) jag har inte gjort vul efter men de sa att allt va borta! Jag har fortfarande lite bruna flytningar! Men bara ibland! Okej!:) jag har bollat fram och tillbax om hur vi ska göra men läkaren sa att vänta iaf en mens annars ökade tydligen chansen för mf igen:/ men ja vet inte! Tror vi ska vänta! Är lite rädd för infektionsrisken med! Hoppas ni har prickat rätt å de blir en bebis:)

F89 skrev 2013-10-31 05:51:29 följande:
    Mollylolly: vi prickade in ÄL direkt efter skrapningen (dvs vi väntar inte på mensen emellan). Jag är säker på att allt har kommit ut eftersom jag gjorde en skrapning och därefter ett VUL. Räknar inte med att bli gravid direkt men det känns skönt att ha gjort vad man kan för att öka chanserna : )

• Mollylolly

Okej men de känns ju bra! Ja jag tror med vi väntar för att va på säkra sidan sen sa läkaren att de ökar chanserna att få ett mf till om man går på det direkt:/ vet ej om de stämmer men så sa han iaf:/

sepfhrenia skrev 2013-10-31 00:18:10 följande:
    Jag känner och gör som du. Jag är fortf lite öm ibland och har lite bruna flytningar dessutom. Det med att kroppen rensar ut eventuella rester under mens och att livmodern hinner läka helt osv känns som en bra ide med. Dessutom blev jag avrådd från bad o sex tom 3 veckor efter skrapningen. Man vill ju inte riskera en infektion heller.

Har äl inom 1-2 dagar enligt sticka, vilket är 11-12 dagar efter mitt mf.

• F89
    Mollylolly skrev 2013-10-31 12:06:36 följande:
    Okej:) jag har inte gjort vul efter men de sa att allt va borta! Jag har fortfarande lite bruna flytningar! Men bara ibland! Okej!:) jag har bollat fram och tillbax om hur vi ska göra men läkaren sa att vänta iaf en mens annars ökade tydligen chansen för mf igen:/ men ja vet inte! Tror vi ska vänta! Är lite rädd för infektionsrisken med! Hoppas ni har prickat rätt å de blir en bebis:)

Det allra viktigaste är att man gör det som känns rätt för en själv. Självklart ska ni vänta om du är tveksam!

Jag försöker ställa in mig på mens om ca två veckor, tror inte det kommer gå så fort att bli gravid efter missfallet.  
  • Mollylolly

Tänkte bara fråga när man kab börja Ha samlag igen? som sagt vi tänkte börja igen försöka efter jag fått min första mens igen! Så tänkte skydda oss nu med tanke på infektionsrisken och mf risken! men man är ju lite sugen nu;) de va ju ett tag sen:( dag exakt 2veckor sedan min skrapning!

• F89

Mollylolly: vi fick info efter skrapningen att vi skulle vänta 2 veckor men fortsätta avstå om jag fortfarande blödde då. Vi hade sex när jag inte haft något blod eller blodblandad flytning på en vecka.

• esso

Vi körde på direkt efter missfall trots att läkaren rådde oss att vänta en mens, är glad att vi körde på för firar nu gar mensen kommit... Hade varit jobbigt att vänta så länge ð???

Gar idag varit och träffat min privata gyn läkare, han såg att jag hade ägglossat från höger äggstock och antagligen är mensen på väg att ta slut fast jag knappt blödigt så mycket... Så hoppad hoppad kroppen är igång så satsar vi fullt ut på nästa äl!!

• F89

Jag är lite fundersam. Förra helgen har jag ordentlig värk över ena äggstocken och fick positivt ÄL-test på söndagen. På tisdag släppte värken. Kände inte riktigt igen ÄL-flytningarna (det som kom var vattnigt) men tänker att kroppen nog inte riktigt är som innan MA så jag tänkte inte så mycket på det. Nu till det konstiga: Det är först igår och idag som jag har fått de där ÄL-flytningarna (vita, trådiga).. Ska inte de komma innan/under ÄL? För den borde ju vara över nu...

• CamillaSohlberg

Åh vi fick ma i början på oktober i v 12. Trodde jag hade äl i slutet på oktober och inväntar nu den efterlängtade mensen men den kommer ju aldrig :( när fick ni mens efter ma?

• esso

Oj ser att mitt mess försvann... Jag fick mens ca 7 v efter konstaterat ma. Kändes som en evighet.

Nu när vi närmar oss äl känner vi oss inte alls sugna så tror vi kommer vänta en månad till samtidig som vi inte önskar ngt annat än att bli gravid igen.

• CamillaSohlberg

Okej, ja då kanske jag får vänta lite till då :) nej så känner jag med det blir inget seriöst försök förräns tidigast efter nyår för våran del :)

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?