• majsan1980

Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida, ni som är mellan 30-35 år? 
    Jag är 33 år och vi har nu börjar försöka. Har ägglossning nu. Undrar hur lång tid det kan ta 

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)
  • Pusheen

Jag gick med småblödningar i fem veckor och de sa till mig att avvakta hela tiden sen en söndag fick jag så fruktansvärt ont och hade ont på måndagen med och då åkte jag in akut. Jag visste inte ens att jag var gravid eftersom blödningarna började ungefär när jag skulle ha mens. Men där mellan kändes det inte så mycket. Jag blev akut opererad och de tid bort min vänstra äggledare :(

• Pusheen

Fått molande värk nu, vet inte om det är mensvärk eller vad det är :/ Får tuppjuck snart av denna väntan. Vill bara sluta känna efter så mycket. Blir bara så himla besviken när mensen kommer vilket den säkert gör :( Var bara tvungen att gnälla av mig lite! Sorry alla ;)

• majsan1980

Vi plussade igår , känns helt fantastiskt men overkligt. Nu får vi hoppas att allting går bra.

• TomMon

Vi började försöka i maj 2007, då var jag 27 år gammal. 5 misslyckade ivf och en underbar syskonadoption (2012) senare blev jag spontant gravid i somras. Är nu i v 32 och snart trebarnsmamma! :)

• rosali84

1:a barnet tog 8 försök (var 27 år då)
    Är nu inne på 10:e försöket med nr 2 (är 29år nu)

• Carina1

3 år . Började försöka som 34 åring . Fick missfall . Sen  jag blev 3 dagar efter min 37 års födelsedag sattes ett ägg in som blev vår son . 

• Limaliie

2 år och en IVF . Har nu en dotter på 5 månader

• rosali84
    rosali84 skrev 2014-05-06 21:05:12 följande:

1:a barnet tog 8 försök (var 27 år då)
    Är nu inne på 10:e försöket med nr 2 (är 29år nu)

Tillägg:

Tog till slut 1,5 år att bli gravid för andra gången ( är i v 7 nu) och har fyllt 30 år.
  • P82i

33 år. Försökt i över 3 år, 1 misslyckat IVF. Fortfarande barnlösa ..

• TomMon

Med första biologiska barnet (hann med 5 misslyckade ivf och en adoption av ett syskonpar under tiden) tog det 6 år. När plusset kom fattade vi ingenting. Nu är hon snart tio månader och jag hann ha en mens innan plusset kom igen, till sommaren blir vi alltså en fyrabarnsfamilj, är inte det magi så säg något som är det! :D

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)