• NewBetty

    Försök efter MA- Hur länge tog det för er?

    Fick ett MA i juli och vi har aktivt försökt att bli gravida igen. Undrar hur det har gått för andra, och hur ser statistiken ut, finns det nån som vet?

  • Svar på tråden Försök efter MA- Hur länge tog det för er?
  • Mercurialis

    Vi väntade ett tag, närmare bestämt ett par månader, innan vi försökte igen och då blev jag gravid direkt.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • NewBetty

    Beklagar  Jag är bara jag Rynkar på näsan, förstår att det måste kännas svårt, men har du undersökt varför?  

    Ni andra som blivit gravida efter, finns det nåt ni rekommederar, i form av tillskott eller nåt annat som funkat för er?

  • Jag är bara jag
    NewBetty skrev 2013-10-12 18:16:07 följande:
    Beklagar  Jag är bara jag Rynkar på näsan, förstår att det måste kännas svårt, men har du undersökt varför?  

    Ni andra som blivit gravida efter, finns det nåt ni rekommederar, i form av tillskott eller nåt annat som funkat för er?
    Oförklarligt infertil och gjort allt som går,men nu går vi vidare med nån annans ägg -och sjutusen mediciner mot missfall typ! -så det känns bra! Glad

    E-vitamin kan hjälpa mot m.f och även progesteroll-kräm och barnalbyl. Om man inte haft flera och får hjälp av vården.
  • plop

    alltså detta är ju väldigt inviduellt endel får ju till det på engång efter ett missfall utan mens i mellan, Medans andra får kämpa länge och hårt. Tror inte du ska jämföra med andra man blir nog bara stressad och nedstämd.

    För övrig fick jag missfall och skrapades i juli blev gravid i augusti och allt ser bra ut än så länge. Stressa inte utan ta det som det kommer och har inget hänt om ett år kanske du ska söka hjälp. 

    Lycka till 

  • Jennie89

    Jag fick MA i aug förra året, skrapades och vi följde läkarens råd att vänta två månader (mest för psyket antagligen) men hade ingen äl den månaden, fick en cysta istället men nästa cykel blev jag gravid, så drygt fyra månader efter skrapningen plussade vi.

    Önskar dig all lycka till!

Svar på tråden Försök efter MA- Hur länge tog det för er?