Oplanerad 4-a, tror ni jag ångrar mig?
Så klart kan ni inte veta om jag kommer ångra en abort, ni känner ju inte mig. Men vore kul med lite input. Vi har 3 barn på 6, 4, och 2 år. Nu oplanerat gravid med en 4-a. Jättejobbig sits. Egentligen är det så självklart med abort. Jag var så nöjd med att äntligen ha lite större barn som kan leka lite själva, som inte måste passas varje sekund, som inte kräver att sitta i sele när jag lagar mat osv. Härligt att kunna komma iväg lite själv utan att det blir kaos om man är bara en förälder hemma en kväll. Härligt att vara igång med jobbet. Jag har ett utvecklande och stimulerande jobb, dessutom välbetalt, och har ingen lust att vara föräldraledig igen i ett år eller mer. Tänker också att varje barn får mindre av sina föräldrar om vi får en fyra, att det blir jobbigt med aktiviteter och sånt. Minns hur det var när 3-an var liten och skrek mycket på kvällarna. Tyckte vår 1-a fick stå tillbaka en del då, han kunde inte få det av sina föräldrar som kompisarna med bara ett syskon fick. Nu tycker vi förstås att ha fick nåt bra istället, ett syskon till som han verkligen älskar. Men att ha det så igen?
Samtidigt gnager något i mig. Det handlar ju om att släcka ett liv som kunde bli en liten människa..... Som säkert skulle ge en massa glädje åt hela familjen....
Men samtidigt, vad orkar vi med egentligen utan att rasera vårt förhållande, utan att de stora får stå tillbaka för mycket.
Ja, mycket tankar som ni hör. Vore kul att höra hur det blev för någon som varit i samma sits.