• VictoriaJ02

Godaste läsken?

Ännu en fånig omröstning, men jag tycker det kunde vara kul att se hur olika smak vi har och vilken / vilka sorter som är populärast.

Själv föredrar jag De gamla hederliga Zingo och 7up, de har friskast smak,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste läsken?
  • Klickerträna

Det var tider det, när man plockade läskflaskor i en back och mixade smaker som man ville. (Varför) har detta upphört? Jag skulle gärna köpa glasflaskor i back igen. Det är barndomsnostalgi att få springa och fylla en läskback med Cuba cola och hallonsoda .

• Fiiee

Jag röstade på Coca-Cola som nummer 1.

På andra plats kommer fanta citron!

• alderman

Hej vill bara informera om att jag druckit åsens mjölk i ett halvår och aldrig haft ngra problem med den. Fantastisk mjölk enligt mig. Tyvärr har den utgått i Hemköps, dr Fries torg, sortiment.

• Tihi

Är det ingen här som dricker Jaffa? Finns den att köpa här förresten eller måste man åka över pölen för att införskaffa den?

• Pripps Vichy
    alderman skrev 2017-01-27 13:38:04 följande:

Hej vill bara informera om att jag druckit åsens mjölk i ett halvår och aldrig haft ngra problem med den. Fantastisk mjölk enligt mig. Tyvärr har den utgått i Hemköps, dr Fries torg, sortiment.

Ehmm.. tråden handlar om godaste läsken. Inte mjölk.

• Klickerträna
    Pripps Vichy skrev 2017-01-28 04:57:44 följande:
    Ehmm.. tråden handlar om godaste läsken. Inte mjölk.

Va? Mjölk är ju den godaste läsken.
    Och med Åsens är det inga problem alls. Förutom att den utgått, då.

• lessman

Coca-cola orginalsmaken är helt klart denbästa. Det glädjer mig att den verkar vara populärast här.

• lessman

Är duhelt borta? Sedannär är mjölk läsk? Eller driver dumed oss?

• kallebakom
    lessman skrev 2017-01-28 05:19:44 följande:

Är duhelt borta? Sedannär är mjölk läsk? Eller driver dumed oss?

han kanske kör den i sodastreamern....
  • Tom Araya

Jag dricker inte mycket läsk längre, blir mest vatten (då ibland kolsyrat och smaksatt), öl och ibland någon enstaka Red bull eller motsvarande.

Men favoriten bland de jag hittar idag är helt klart Trocadero.
    Bland de som tidigare funnits gillade jag särskilt Fanta Freaky fläder, Shio, San sao och någon av de där syrliga och fruktiga smakerna från Schweppes som kom i slutet av 80-talet (osäker på om de finns kvar).

• Feminina

Smutronsoda
    Portello 
    Julmust
    Dr pepper

Ingen nämnd ordning, utan olika beroende på vad man är sugen på.

Svar på tråden Godaste läsken?