Psykisk misshandel,gravid,bolla tankar
Hej! Jag är gravid. Ganska långt gånget. Inskriven på MVC, gjort KUB-ul. Blev planerat gravid. Allt verkade bra. Nu är min partner helt omvänd. Kan ta från början. Har ett barn på 2,5år. Har alltid varit ensam med mitt barn. När jag, för lite över 1 år sedan, träffade denna kille så va jag så oerhört glad att någon kunde ställa upp för mig och mitt barn. Han har sakta men säkert tryckt på vårt psykiska mående, som att håna, kränka och uppskatta oss mindre och mindre. Ja rent av psykisk misshandel. Han har varit extremt svartsjuk, till och med på mitt barn. Jag har, innan jag blev gravid, endast orkat sätta ner foten vid de gånger han gjorde mitt barn illa. Efter jag blev gravid så känner jag att mitt psyke, eller vad jag ska kalla det, blev starkare. Nu har jag valt att säga ifrån och testa med samma medicin mot honom. Vilket gjorde att jag blev hatad. Enligt honom så behandlade jag honom som luft, och jag va fittig och hora osv. Jag har även nu kunnat se mer saker som han faktiskt gör illa oss genom. Sedan jag blev gravid har han också visat mer och mer att vi inte ens står i närheten av samma tankar och känslor gällande barn och barnuppfostran. För varje vecka har det blivit värre, och värre. Så nu har jag på riktigt sagt ifrån och vi träffas inte. Det sista va att jag ska lämna och hämta saker vi har hos varandra, sen vill han aldrig mer se/höra av mig. Så nu är jag helt förvirrad. Jag vill inte "ge" honom ett barn som han kan behandla lika illa som han gjort mig och mitt barn. Jag vill inte e mitt barn en så hatande och elak pappa. Jag vill göra abort. Men jag är så långt gången. Har sett barnet. Är så orolig att jag skulle må dåligt av att göra abort. Är i vecka 14+2 idag. Jag vet inte vad riktigt jag kan skriva, om det skulle vara så att någon känner igen mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-24 11:21
Skriver från telefonen, ursäkta att det ser ut som en röra!