• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sätter du på vattenkranen när du bajsar om din partner är hemma?
  • Anonym (Miljön)
    Grappa skrev 2013-11-06 22:37:03 följande:
    Det finns faktiskt en app som med ljudet av rinnande vatten. Ett modernt och miljövänligt sätt att lösa ett knivigt I-landsproblem.

    Njut av den google-översatta beskrivningen av appen:
    Beskrivning
    etiko2. Enkel App som gör ljudet av rinnande vatten. Det är som "Sound Princess." Genom att använda "etiko2," du kan täcka ljuden i den offentliga toaletten. Tidigare var folk spolning massor av gånger för att täcka ljudet. Det är slöseri med vatten! Med denna app kan du spara massor av vatten! Välj bara "Running Water" eller "Flushing" för att täcka ditt ljud istället för att spola så att du kan spara mycket vatten. Om ljudet är för liten för att dölja ljud, bara trycka på "Max Volym" --------------------------------- ------- en.wikipedia.org/wiki/Toilets_in_Japan # The_Sound_Princess Många japanska kvinnor skäms vid tanken på att höras av andra vid urinering [42] (se paruresis). För att täcka ljudet av kroppens funktioner, många kvinnor användas för att spola offentliga toaletter kontinuerligt medan du använder dem, avmagring en stor mängd vatten i processen. [42] Som utbildningskampanjer inte stopp för denna verksamhet, var en anordning infördes på 1980-talet [ 4], efter aktivering, producerar ljudet av spolvatten utan behov av faktiska spolning. En Toto varumärke vanligast är Otohime tänd. "Sound Princess", även homofon med en legendarisk gudinna Otohime). Denna enhet är nu rutinmässigt placeras i de flesta nya offentliga kvinnornas rum, och många äldre offentliga kvinnornas rum har uppgraderats. [42] Otohime kan vara antingen en separat batteridriven enhet ansluten till väggen i toaletten, eller ingår i en befintlig washlet. Apparaten aktiveras genom att trycka på en knapp, eller genom den våg av en hand framför en rörelsesensor. När den aktiveras, skapar enheten högt spolning ljud som liknar en toalett spolas. Detta ljud upphör antingen efter en förinställd tid eller kan stoppas genom ett andra tryck på knappen. Det uppskattas att detta sparar upp till 20 liter vatten per gång. [4] Men vissa kvinnor tror att de Otohime låter konstgjorda och föredrar att använda en kontinuerlig spolning av toaletten istället för den inspelade spola av Otohime.
  • Klotjohan

    Måste vara jobbigt för de 12 som aldrig bajsar när partnern är hemma? Hur klarar man en vecka med husvagnssemester då???

  • CarpeNoctem
    Klotjohan skrev 2013-11-08 12:30:09 följande:
    Måste vara jobbigt för de 12 som aldrig bajsar när partnern är hemma? Hur klarar man en vecka med husvagnssemester då???



    Det undrar jag med, dom måste få väldigt ont i magen..
  • Flash Gordon
    Anton Chigurh skrev 2013-10-29 13:01:34 följande:
    Good point.

    Låt någon begåvad varelse räkna på hur många kubik det blir per dag !!!

    I Svea Rike.... 

    Standard kran ger ca 12liter per minut.


     


    Anta ett toabesök är tio minuter ger 120 liter per besök.


     


    Anta ett besök om dagen ger 43800 liter på ett år per person. 43,8 kubikmeter vatten.


     


    I tråden har 17% svarat att de låter vattnet rinna.


     


    Alla från tonåringar och uppåt i Sverige är ungefär 7,5 miljoner personer.


     


    17% av 7,5 miljoner är 1,275 miljoner.


     


    1,275 miljoner som spolar ger alltså 1 275 000 x 43,8 = 55 845 000 m3 vatten per år som går åt i onödan.


     


    Femtiofem miljoner åttahundra fyrtiofemtusen kubikmeter!


     


    (helt i onödan)


     


     


    Vad sägs om att ställa in en radio istället och spela så kallad skval-musik?

  • aldrigmer
    Flash Gordon skrev 2013-11-08 12:53:24 följande:

    Standard kran ger ca 12liter per minut.


     


    Anta ett toabesök är tio minuter ger 120 liter per besök.


     


    Anta ett besök om dagen ger 43800 liter på ett år per person. 43,8 kubikmeter vatten.


     


    I tråden har 17% svarat att de låter vattnet rinna.


     


    Alla från tonåringar och uppåt i Sverige är ungefär 7,5 miljoner personer.


     


    17% av 7,5 miljoner är 1,275 miljoner.


     


    1,275 miljoner som spolar ger alltså 1 275 000 x 43,8 = 55 845 000 m3 vatten per år som går åt i onödan.


     


    Femtiofem miljoner åttahundra fyrtiofemtusen kubikmeter!


     


    (helt i onödan)


     


     


    Vad sägs om att ställa in en radio istället och spela så kallad skval-musik?


    varför finns ingen gillar-knapp!! helt underbart!! Solig
  • Apopan

    Nej, har aldrig gjort. 

    Min nuvarande sambo gjorde dock det till rätt nyligen. Vi hade alltså varit ihop i nästan 5år och han kände sig ändå tvungen att sätta på kranen. Jag har dock sagt till honom rätt ofta att det är tämligen kontraproduktivt om han vill dölja att han skiter. För det är ju inte så att kranen åker på när han kissar. Bättre då att lägga papper i toaletten innan om inte plumset skall höras ^^ 

  • Anonym (galen)

    Nej.
    Fångar det med handen och sänker ljudlöst ner det i vattnet.
    Eller inte.
    Det får fan plaska bäst det vill.

  • Frontline
    Sivan86 skrev 2013-12-22 00:21:48 följande:
    Jag och min sambo brukar ge varandra hörlurarna när någon måste 💩Fortfarande, efter 8 år :)
    Hoppas du skämtar?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • KlösaMaya

    Nej men när jag kissar, både när sambo är hemma och när sambo är borta ,vattenljudet hjälper mig slappna av så jag kan kissa

Svar på tråden Sätter du på vattenkranen när du bajsar om din partner är hemma?