• Anonym (förtvivlad)

abort imorgon, och nu tvivlar jag igen!!!

Hej. Imorgon har jag en tid för en abort. Jag ska göra en kirurgisk. Jag är i vecka 11.
    Har velat fram och tillbaka i flera veckor nu. Bestämde mej tillslut att göra en abort. fast jag inte vill.
    Har känts ok ända fram till idag, då jag började må dåligt igen pga det beslutet.
    har suttit och tittat på abortnejs sida, där man får se hur de lilla fostret slits isär.
    Det var helt fruktansvärt!

Jag har redan tre barn i åldrarna 8, 6 och 3. Jag och barnens pappa är separerade, men är riktigt goda vänner idag, och träffas med barnen flera ggr i veckan. Ibland stannar pappan över här o sover på soffan, vi har filmkvällar när barnen sover o såna saker ibland. Vi båda tycker att det känns jättebra att kunna ha denna kontakten.

Sen nu i somras träffade jag en ny kille. Vi blev störtförälskade o allt var super, tills jag blev gravid.
    Han skulle flytta hit, vi bor inte i samma stad. O vi planerade ett helt liv tillsammans.
    Men när jag blev gravid så tog han avstånd, för han ville så att jag skulle göra abort, att vi kunde skaffa ett barn längre fram när han bodde här osv. Helt logiskt o jag höll med.
    Men sen sa jag att jag inte klarade av de, o då blev han konstig men sa att han skulle vara närvarande i barnets liv så mycket han kunde. Idag är vi inte tillsammans. Vi pratar då o då. Han skriver ungefär varannan vecka på sms och frågar hur de e med mej. Vi pratar mest lite kallt sådär. Men jag vet att han mår lika dåligt som mej just nu, och han vet hur jag mår. Det tog slut mellan oss för att han inte visste vad han ville längre när ja blev gravid, han blev jätteförvirrad o har inte varit sej själv sedan dess. 
    När vi träffades så sa han att det viktigaste i hans liv kommer att vara våra kommande barn, och även mina barn. för han tycker att barnen är allt här i livet. han har själv växt upp med en pappa som inte alltid varit närvarande, och han har mått så dåligt över det. 
    Så jag tror att när han får smälta allt detta, o när barnet väl kommer så kommer han smält för barnet också, och vilja vara med. men givetvis kan jag inte garantera ngt.

hjärtat mitt brister, det gör så ont i mej. Jag vill verkligen inte ta död på mitt egna barn.
    Jag vill inte, men samtidigt vill jag inte gå igenom detta ensam.
    Jag vet inte vad jag ska göra, jag har aldrig i hela mitt liv mått såhär dåligt :( 

Jag har när jag varit i affärer, småsneglat på bebiskläder, tittat på barnvagn på blocket o såna saker.
    Jag gjorde det till o med när jag va inställd på abort, så innerst inne vet jag vad jag vill.

Jag bara vet inte om jag klarar det själv? Mitt ex har stöttat mej så fruktansvärt mycket, o han sa till mej att vad som än händer så stöttar han mej o finns där för mej.
    Men samtidigt känns de fel, han är ju inte pappan. men skulle såklart vara tacksam för hans hjälp o ta emot den. men känns som att jag kan inte lita på att ngn annan kommer finnas där om jag behöver det.
    utan det är ju mitt ansvar.

sen har jag min familj med mamma o pappa, sen fyra syskon, som bor bara 10 min från mej. jag vet att dom ställer upp också när dom kan, men alla jobbar så det blir ju ngn  gång ibland.
    pengar är det inga problem med, nu bor jag i en trea med tre barn så lite trångt är det.
    jag har min säng i vard.rummet som är stort, pojkarna mina har det största rummet o min flicka har ett lite mindre rum. så jag har ingen plats ngnstans för en babysäng, men visst kan bebisen sova hos mej.
    jag kommer givetvis att titta på större boende redan nu om det blir så att ja behåller.
    men skulle jag inte hinna få ngt innan så är det ingen katastrof.
    det löser sej med tiden ändå.

jag är så rädd. så rädd för båda alternativen som finns.
    snälla vad ska jag göra??? :/ 

• Svar på tråden abort imorgon, och nu tvivlar jag igen!!!
  • frökenb
    Anonym (förstår) skrev 2013-11-04 19:05:36 följande:
    Nu vet jag inte vilket av dina ex som reagerade negativt på att du ska behålla, men jag kan verkligen förstå de negativa reaktionerna. Jag förstår också att du behåller för det är verkligen ingen liten sak att göra abort. Jag har själv gjort en och det var fruktansvärt. MEN det är inte konstigt att andra undrar hur i hela fridens dar du ska få ihop det på ett bra sätt med fyra så små barn. Jag antar att du har dina "stora" barn minst vv. För den som inte är så känslomässigt inblandad som du är tror jag det är naturligt att tänka praktiskt och tänka på de stora barnen. Hur ska du få till en bra vardag för dem? De behöver ju sin mamma men bebisar är oberäkneliga. Du kan förstås få ett väldigt "snällt" barn men du kan också få ett barn med krångel. Ett av mina barn skrek nästan inte alls och somnade vid bröstet vid 19.30. Men mina andra två barn var riktigt krångliga på kvällarna. Skrek mycket och fick antingen bäras runt på eller ligga klistrade vid bröstet. Då var det ju bra att vi var två föräldrar så att den andre kunde fokusera på de två äldre barnen (de var 4 resp 2 när minstingen föddes). Vi tyckte stundtals ändå att vi hade svårt att räcka till, att vi inte kunde ge dem den där lugna mysiga stunden på kvällen med saga och mys. Det var bara ett exempel, det finns massor av andra situationer man kan tänka sig där det faktiskt blir så att de äldre barnen får stå tillbaka för att du helt enkelt är en vuxen på fyra små barn. 

Jag menar inte att du borde ha gjort abort. Jag tror syskon oftast innebär en stor glädje och styrka genom livet. Men det är faktiskt inte så konstigt att människor runt omkring dig reagerar negativt. Och jag tror inte de gör det av elakhet utan för att de helt enkelt tänker på de äldre barnen. Om det nu var pappan till dina andra tre barn som reagerade negativt kan man ju tänka sig att han funderar på hur hans barn kommer att få det under "mammaveckorna". Att han tycker det är själviskt av dig att behålla och att du åsidosätter de äldre barnens behov. Som sagt var, 4 barn är mycket även om man är två föräldrar.

Jag önskar dig verkligen lycka till TS men som sagt var, det är fullt förståeligt om vissa reagerar negativt och undrar hur mycket utrymme dina stora barn kommer att få. Jag vet exempel på familjer där det äldsta barnet faktiskt i vuxen ålder berättat att det kände sig åsidosatt för att det hade många syskon, att det var svårt att få lugn och ro med föräldrarna när man behövde prata osv. Behöver inte alls bli så för dig TS men visst är det ett högriskprojekt du ger dig in i. 
    Jag tror faktiskt inte att någon behöver oroa sig så mycket över de äldre barnen, dom kommer få ett litet syskon och en åttaåring och en sexåring kommer tycka det är riktigt roligt och kan vara med och hjälpa till. En treåring kommer få en relativt jämnårig att växa upp med. Eftersom TS bestämt sig får man ju göra det bästa av situationen. TS ex kommer säkert glädjas senare han med! 
  • xSpinell
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-11-04 15:06:30 följande:
    Hejsan.

Det är hemskt hur dåligt man kan må pga vad andra tycker.. 
    Idag berättade jag för mitt ex att jag vill behålla barnet, hans första reaktion var inte bra.
    Han sa; MEN VA, VARFÖR SKULLE DU BEHÅLLA BARNET???? DET FINNS JU INGEN ANLEDNING!
    Jag sa, räcker det inte med att det är MITT barn?
    Sen sa han att det är.......................................................
    Jag vet nu inte vilket av dina två ex , som du syftar  på .

Men är det han du har dina tre nuvarande barn med , så kanske han går och
    hoppas på att det ska bli ni två igen .
    Du skriver ju att ni träffas flera gånger i veckan , han sover över på soffan , myskväll med
    film tillsammans med barnen (det var ju inte riktigt så det gick till när jag separerade)

Är det han du har magen tillsammans med , så kan jag ju tänka mig varför han
    inte är något intresserad av ditt beslut  .
    Han tänker nog mest på att det kostar pengar varje månad (ca:1200:- var det på min tid , som jag fick)

Men jag anser fortfarande att det är kvinnan som har det sista ordet i det här .Flört
    Vill man undvika en sådan här soppa som man , så bör man nog fundera på sterilisering
    eller rent av ge fan i o knulla med alla som viskar/slickar i örat på en .(det är inte svårare än så)
  • Anonym (förtvivlad)

Hej igen.

ja det var mitt ex som jag har barnen med som reagerade så.
    i helgen däremot så sa han att han gärna ställer upp med barnet när det kommer,
    och om pappan inte kommer finnas där så ställer han gärna upp som en faderfigur.

jag har pratat med min mamma o min syster om allt också nu, att jag vill behålla barnet.
    dom sa att dom stöttar mej i det, och att dom kommer hjälpa mej.

nu är det bara så att jag själv mår så otroligt dåligt.
    vissa dagar känner jag att jag tagit rätt beslut, jag klappar magen o säger att vi ska klara detta, även om det blir tufft.
    andra dagar känner jag att jag tagit helt fel beslut, att jag borde gjort aborten o gått vidare med mitt liv som det var innan.
    jag ser på mina barn o är så rädd att jag inte ska räcka till. min minsta på tre år är så mammig hela tiden. han sover hos mej varje natt o somnar alltid hos mej, han vill hela tiden va nära & när de andra större barnen sätter sej hos mej eller också sover hos mej så blir han jättearg och ledsen. 

jag är så rädd för hur det ska bli när bebisen kommer, då kommer jag inte kunna ge honom all den tiden som innan. och jag vill inte behöva avstå det. jag är rädd för hur han kommer må pga det.

jag är så rädd för att vara själv i allt det här. jag vet att jag har min familj som stöttar mej o kommer hjälpa mej när dom kan. men just nu så känner jag att jag önskar att jag hade gjort aborten.
    jag känner mej så otroligt självisk. 
    jag vet inte om det är hormonerna som gör att jag är sån här, eller vad det är. 
    men just nu så känner jag att jag vill inte vara gravid. jag vill bara ha tillbaka livet jag hade innan.
    om några timmar eller imorgon så känner jag tvärtom. 

jag orkar inte må dåligt mer, jag orkar verkligen inte.
    jag bara gråter o mår dåligt, o har redan sökt tröst hos andra under en period nu, vill inte göra det hela tiden.
    jag bara gråter o gråter o ser ingen glädje i någonting längre.. =(

• Anonym (förtvivlad)

nu är det ca 20 min sen jag skrev sista inlägget..
    har läst runt lite på andra trådar om abort.
    o vet att jag inte vill göra det. innerst inne så vet jag det.
    men jag är så rädd för hur allt kommer att bli, och jag tror att hela graviditeten kommer att
    vara sån här, som en enda bergochdalbana med känslor.
    jag vet inte om jag kommer klara det.

• Anonym (förstår)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-11-11 11:47:02 följande:
    men jag är så rädd för hur allt kommer att bli, och jag tror att hela graviditeten kommer att

Har du pratat med en kurator? Testa det, borde gå att få tag på via MVC eller kvinnokliniken. De kan hjälpa en att sortera upp tankarna och det är skönt att prata med någon som man inte känner att man "belastar" på samma sätt som vänner och familj. 

I slutändan hoppas jag allt ska gå bra. I det långa loppet kommer dina barn vara glada över ännu ett syskon tror jag. Men visst kan det bli tufft under den tid som kommer. Jag förstår verkligen att du inte ville göra abort, vem vill det? Jag har själv gjort det med det som skulle blivit vårt fjärde barn. Det var fullkomligt vidrigt och jag har mått jättedåligt. Nu mår jag dock bättre. Jag gjorde abort för att jag trodde det var det bästa för vår familj, hur hemskt det än var. Framför allt var det för att min man verkligen inte trodde sig orka ett barn till och jag ville inte riskera att försätta familjen i en tuff situation. Jag kommer aldrig ha ett avslappnat synsätt på aborten, men tänker sällan på det nu några veckor efteråt. Jag mår faktiskt riktigt bra, men börjar jag tänka på det och livet som gick till spillo vill jag gråta. Men jag tror ändå detta var det bästa för vår familj i vår situation.

Just de tankar du brottas med nu är väl det ingen av "abortmotståndarna" här på FL skriver om när folk tvekar kring en abort och redan har flera barn. I den situation du var när du skulle bestämma dig är det så mycket skönare att gå på känslan och behålla. Tanken på en abort kan få en att tro att man klarar i det närmaste omänskliga saker.  

Som sagt var, en kurator skulle kanske kunna vara en hjälp. Din 3-åring blir ju äldre och är kanske inte lika mammig när bebisen kommer? Jag sov för övrigt med bebisen och en 2-åring under nästan ett år. 
  • Anonym (va...)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-11-11 11:47:02 följande:

Jag vet inte om detta hjälper, men jag och mannen har försökt skaffa barn i 3 år utan resultat. Varje gång när mensen slutar och vi närmar oss ägglossning får jag kalla fötter, jag är rädd för hur vi ska klara det då ingen av oss har barn sen innan. De gångerna det inte blir mys vid ägglossningen mår jag riktigt dåligt för att vi missade det och att jag verkligen vill ha barn, men ändå sitter jag där nästa ägglossning efter det och velar fram och tillbaka. Förändring är läskigt, man vill gärna vara kvar i det säkra, i sina gamla vanor, men jag tror att när bebis väl är hemma så kommer livet flyta på och man kommer anpassa sig hela tiden. Nu har jag som sagt inga barn sen innan, men jag kan anta att man är lika nervös över första barnet och hur det blir som man är över andra eller tredje. 
  • frökenb
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-11-11 11:17:02 följande:
    Hej igen.

ja det var mitt ex som jag har barnen med som reagerade så.
    i helgen däremot så sa han att han gärna ställer upp med barnet när det kommer,
    och om pappan inte kommer finnas där så ställer han gärna upp som en faderfigur.

jag har pratat med min mamma o min syster om allt också nu, att jag vill behålla barnet.
    dom sa att dom stöttar mej i det, och att dom kommer hjälpa mej.

nu är det bara så att jag själv mår så otroligt dåligt.
    vissa dagar känner jag att jag tagit rätt beslut, jag klappar magen o säger att vi ska klara detta, även om det blir tufft.
    andra dagar känner jag att jag tagit helt fel beslut, att jag borde gjort aborten o gått vidare med mitt liv som det var innan.
    jag ser på mina barn o är så rädd att jag inte ska räcka till. min minsta på tre år är så mammig hela tiden. han sover hos mej varje natt o somnar alltid hos mej, han vill hela tiden va nära & när de andra större barnen sätter sej hos mej eller också sover hos mej så blir han jättearg och ledsen. 

jag är så rädd för hur det ska bli när bebisen kommer, då kommer jag inte kunna ge honom all den tiden som innan. och jag vill inte behöva avstå det. jag är rädd för hur han kommer må pga det.

jag är så rädd för att vara själv i allt det här. jag vet att jag har min familj som stöttar mej o kommer hjälpa mej när dom kan. men just nu så känner jag att jag önskar att jag hade gjort aborten.
    jag känner mej så otroligt självisk. 
    jag vet inte om det är hormonerna som gör att jag är sån här, eller vad det är. 
    men just nu så känner jag att jag vill inte vara gravid. jag vill bara ha tillbaka livet jag hade innan.
    om några timmar eller imorgon så känner jag tvärtom. 

jag orkar inte må dåligt mer, jag orkar verkligen inte.
    jag bara gråter o mår dåligt, o har redan sökt tröst hos andra under en period nu, vill inte göra det hela tiden.
    jag bara gråter o gråter o ser ingen glädje i någonting längre.. =(

Tänk att din älskade lille treåring kommer få ett syskon tätt som kommer finnas vid hans sida hela livet. Det väger ju över det första tuffa året. För det är ju verkligen det första bebis-året som blir tufft med vakna nätter och att syskonen ska vänja sig vid varandra. Sen kommer det roliga med en ny liten person i familjen som ska lära sig gå, prata och leka. Det kommer bli bra! Självklart tvivlar man och analyserar varje liten tanke och självklart får dina gravidhormoner komma till tals en del i ditt huvud. Och att du gråter mycket är ju för att du bearbetar det som hänt, det är inget fel i att gråta, du har ju mycket känslor just nu. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (förtvivlad)

Hejsan.

Jag har nu haft en jättemysig kväll med mina tre barn, vi åt middag o satt o pratade om allt möjligt i säkert en o en halv timme, det blev mycket diskussioner kring det vi pratade om, och till o med treåringen kom till tals flera gånger :) så himla roligt att sitta o höra deras tankar, o hur roligt det kan bli :)
    vi skrattade flera gånger och varje gång så såg jag deras leenden och hur underbart livet är med mina små, att det faktiskt är dom som är den stora lyckan i mitt liv. & jag tänkte; hur fel kan det egentligen bli med en liten till som så småningom kommer att sitta där med oss o ha sitt alldeles egna leende, o sina egna tankar om allt.
    det kan inte gå fel kände jag då.

när barnen somnat så ringde jag mitt ex, o vi pratade i över två timmar om allt. 
    o det var den härliga kvällen med barnen, samt det telefonsamtalet som ändrade mina känslor o mitt humör. känns så skönt att bara kunna ösa ur sej alla känslor man har, även o det finns en del mindre bra.
    att bara få sätta ord på vad man känner o sen höra honom hur han ser på det,
    sen hur han vände allting o sa att du är en jättebra mamma, du kommer att klara detta.
    o blir det för jobbigt, så finns jag där för alla 4 barnen. 
    behöver jag avlastning me bebis så sa han att han kan ha barnet en natt då o då så jag får sova, eller vara här i början o ta nattpasset.
    förstår inte hur han kan vara så fin o erbjuda sej det när det inte är hans barn.
    men det värmer så mycket i hjärtat :)

just nu känner jag mej glad.
    men jag vet att dom här tankarna kommer att komma över mej många gånger under denna resan.  
    en abort kommer jag inte att göra, även om tankarna ibland svävar åt de håller pga alla tankar som far runt i huvudet nu, så skulle jag aldrig klara av det.

idag har jag även känt i magen för första gången. låg på ryggen i sängen o hade precis vaknat. så låg där o bara andades lugnt, sen kände jag en liten puff eller som att det tryckte till lite på insidan :)

tack för att ni svarar :)

& ett stort lycka till till dej som har försökt i tre år att få barn, hoppas det blir eran tur snart <3
    & alla positiva ord hjälper och stöttar :) tack. 

• M i l l a n

Blev alldeles varm i hjärtat av att läsa denna tråd. <3 Du verkar ha bra stöttning av anhöriga. Men vill ändå tipsa dig om en förening som heter Makalösa föräldrar, som är till för ensamstående föräldrar. Det finns många lokala grupper i hela landet.

• Anonym (behåll)

TS - får man fråga varför du och ditt ex inte är tillsammans? Ni verkar ha det så bra ihop!

• Anonym (förtvivlad)

Hej.

Ja jag har mycket stöd från anhöriga, annars hade jag inte klarat mej igenom detta tror jag.
    Jag ska absolut kolla upp den föreningen :) tack.

När jag & mitt ex var tillsammans så någonstans på vägen så slutade vi se varandra på det sättet som är nödvändigt för att en relation ska fungera. vi blev mer som jättegoda vänner och kände båda två att vi ville ha något mer än det. vissa känslor finns fortfarande kvar än idag, & vi kämpade länge för att få det bra tillsammans igen, men det gick inte.
    kändes riktigt tungt när vi flyttade isär, men är jätteglad att vi är så bra vänner som vi är idag :)
    samtidigt så vet man aldrig i framtiden vad som händer, tror ingen av oss har stängt den dörren helt.
    han sa häromdagen att allt skulle bli så himla mycket lättare med allt om vi bara bodde tillsammans i ett hus. 
    lät så roligt, men jag förstår hur han menade :)
    så framtiden får utvisa om vi lyckas hitta tillbaka till varandra eller inte.

igår pratade jag även med det andra exet, han som e pappa till barnet i magen.
    jag har tänkt göra det ett tag. men visste inte riktigt om jag skulle.
    sen tänkte jag att äsch jag gör det ändå, har haft så mycket funderingar kring honom så jag tog tag i det.
    har hela tiden när vi träffades tyckt o sett att han var en helt underbar människa, allt kändes så rätt för oss båda. han va underbar med mina barn, o ville inget hellre än att själv bli pappa en dag.

så igår frågade jag om han ville följa med på ultraljudet och förlossningen. tänkte att de kanske kunde bli lite mer verkligt för honom då, o han kanske skulle reagera helt annorlunda efter han sett sitt barn.
    han visste inte alls vad han ville sa han.
    sen sa han att jag var mycket väl medveten om att han ville att jag skulle göra en abort, och att han varken har tid eller pengar att ha ett barn nu. det lät nästan lite otrevligt.
    det kändes lite som att han inte tänker finnas där? 

hur förklarar man detta för barnen som jag har redan? att detta barnet inte har samma pappa? eller är de okej att inte säga ngt? vad säger man? o hur förklarar man de sedan för barnet i magen när denna ser att den inte har samma pappa som mina andra barn? är rädd att han eller hon ska känna sej utanför för att de kanske blir så att han inte får någon pappa alls =(
    mitt ex har sagt att han kommer att finnas där för mitt barn, o att han kan vara en fadersfigur, men vad händer den dagen han får veta att det inte är hans pappa? om nu den riktiga pappan väljer att inte finnas där alls.. 
    mycket funderingar, allt blev lite rörigt.. 

• Anonym (behåll)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-11-15 12:15:41 följande:
    hur förklarar man detta för barnen som jag har redan? att detta barnet inte har samma pappa? eller är de okej att inte säga ngt? vad säger man? o hur förklarar man de sedan för barnet i magen när denna ser att den inte har samma pappa som mina andra barn? är rädd att han eller hon ska känna sej utanför för att de kanske blir så att han inte får någon pappa alls =(
    mitt ex har sagt att han kommer att finnas där för mitt barn, o att han kan vara en fadersfigur, men vad händer den dagen han får veta att det inte är hans pappa? om nu den riktiga pappan väljer att inte finnas där alls.. 
    mycket funderingar, allt blev lite rörigt.. 

Barn tycker ofta att saker är mycket mindre komplicerade än vad vi vuxna gör. Jag tror på att vara ärlig från början och försöka svara på frågor. Du behöver inte förklara ingående, utan bara säga att barnet har en annan pappa men att deras pappa kommer vilja vara med barnet ändå. Om de frågar om den andra pappan så vet du inte just nu hur mycket han kommer träffa sitt barn.

För barnet är det också viktigt att veta vem som är riktiga pappan även om han inte kommer vara närvarande. Du får berätta hur mycket du tyckte om barnets pappa, men att pappan inte kände att han kunde vara en bra pappa. Därför har ditt barn fått ha dina andra barns pappa också. På så vis har han ju nästan två pappor.
    Säg det så fort barnet förstår vad man pratar om. Bättre det än att vara 10 år och få veta att man har en annan biologisk pappa.

Har du tur så accepterar barnets pappa att det faktiskt kommer ett barn. Har du tur så vill han vara med mer än han inser just nu. För honom är det inte verkligt än och han tänker kanske att det fortfarande finns en "chans att slippa undan". När barnet väl är här så kanske det blir annorlunda.
    Fortsätt erbjuda honom att vara med. Berätta tid för rutinultraljud mm, så har han chans att ta till sig detta. En graviditet är inte lika verklig för en man som för en kvinna.
  • Anonym (förtvivlad)

Hejsan allihopa :) 

Tänkte att jag skulle gå in & skriva några rader här, vet att endel ville att jag skulle göra det, och känns kul att kunna göra det också :)

Jag är nu i vecka 23, mår bra. Livet rullar på :)
    Mina äldre barn fick en fin julklapp, jag berättade för dom att dom skulle få en lillebror till.
    Det blev jubel här hemma :) Så jätteglada blev dom, och det gjorde mej så glad också.

Som sagt så är det en liten pojke som växer i min mage, jag är så lycklig över det, och över beslutet jag fattade :) 
    När jag fick se min lilla plutt på ultraljudet så blev allt så självklart, det är mitt barn och såklart ska han vara med oss, sin familj.

Ville bara kika in & berätta att allt är bra & det går bra med graviditeten & allt annat också.
    Bio pappan till barnet har jag inte haft någon kontakt med alls sen jag skrev här sist. 
    Jag erbjöd honom att vara med vid ul och även förlossning, i hopp om att han skulle ändra sej.
    Nu har jag inte hört av mej mer, och det kommer jag inte heller att göra.
    Han får höra av sej själv om han vill vara med, han vet att det är det jag vill helst. 
    Så det får vara upp till honom.

I vilket fall som helst, så är jag lycklig över att snart vara 4barnsmamma :)
    Vill även säga till er som står i valet & kvalet, att vill ni inte göra en abort och känner att ni kan ta hand om barnet, så gör det :) Ni kommer aldrig ångra er.

• M i l l a n
    Anonym (förtvivlad) skrev 2014-01-28 10:13:09 följande:

Hejsan allihopa :) 

Tänkte att jag skulle gå in & skriva några rader här, vet att endel ville att jag skulle göra det, och känns kul att kunna göra det också :)

Jag är nu i vecka 23, mår bra. Livet rullar på :)
    Mina äldre barn fick en fin julklapp, jag berättade för dom att dom skulle få en lillebror till.
    Det blev jubel här hemma :) Så jätteglada blev dom, och det gjorde mej så glad också.

Som sagt så är det en liten pojke som växer i min mage, jag är så lycklig över det, och över beslutet jag fattade :) 
    När jag fick se min lilla plutt på ultraljudet så blev allt så självklart, det är mitt barn och såklart ska han vara med oss, sin familj.

Ville bara kika in & berätta att allt är bra & det går bra med graviditeten & allt annat också.
    Bio pappan till barnet har jag inte haft någon kontakt med alls sen jag skrev här sist. 
    Jag erbjöd honom att vara med vid ul och även förlossning, i hopp om att han skulle ändra sej.
    Nu har jag inte hört av mej mer, och det kommer jag inte heller att göra.
    Han får höra av sej själv om han vill vara med, han vet att det är det jag vill helst. 
    Så det får vara upp till honom.

I vilket fall som helst, så är jag lycklig över att snart vara 4barnsmamma :)
    Vill även säga till er som står i valet & kvalet, att vill ni inte göra en abort och känner att ni kan ta hand om barnet, så gör det :) Ni kommer aldrig ångra er.

Härligt att höra att du gjorde rätt val efter allt ditt tvivel. Du lyssnade på ditt hjärta till slut. ;) Stort lycka till med din lilla pojke om du inte uppdaterar mer. :)
  • Anonym (fyrbarnsmamma)

Hej TS! Vad skönt att det känns bättre nu! Jag sitter själv här och ammar min älskade lilla fyra som kom till världen i höstas trots mycket tvivel och en pappa som ansåg att abort vore ett bättre alternativ. Vill bara säga att det funkar bra om man har bestämt sig för att klara av det!

För ett år sedan var jag förtvivlad och orolig - nu är jag mamma till fyra fantastiska barn och ångrar inte beslutet det minsta. Även fyrans pappa älskar minstingen högt!

Lycka till!

Svar på tråden abort imorgon, och nu tvivlar jag igen!!!