MissLiia skrev 2013-11-13 13:37:38 följande:
Röntgen gick bra även om det var hemskt att söva henne...
En första titt på plåtarna visar ingenting, inga skador/frakturer/tumörer etc så det var skönt. Däremot har dom ingen diagnos utan "åk hem så kommer detta att gå över"... det är ungefär det vi har fått höra. Barnet skriker fortfarande av smärta och vi har haft kontakt med kiropraktorn som menar att en diskogen skada inte syns på en röntgen när hon ligger och att alla tecken tyder på att hon lider av en sådan skada. Vi kan inte ta på henne en mössa, köra över en vägbula utan att hon skriker av smärta...
Nu står vi handfallna mellan två experter som säger olika. Dr ska ringa om en vecka och kolla hur läget är. Typ så. Ingen vidare utredning.
Kiropraktorn säger att det kan ta tre månader att läka en sådan skada om man är stillasittande och alltså 6 (!) månader att läka helt. Jag är bara helt förstörd av allt som händer.
Tack för rapporten! Jag har tittat in stup i kvarten och undrat hur det går för er. (Men jag förstår ju att man har mer att göra här i livet än att skriva på forum...)
Jag tycker att läkarnas kommentar avgör saken. Helt enkelt. Om ett barn har så fruktansvärt ont som din dotter har, så kan man inte bara rycka på axlarna åt det. För bedrövligt att de har mage att göra just det!! Man har inte så ont av ingenting helt enkelt. Inte i tre veckor. Och ett så litet barn överdramatiserar förstås inte, utan det GÖR ont. Så vaddå expert? Om man ska vara helt frank. Vad är det för expert som inte kan säga var en sån smärta beror på, utan bara säger åt er att "det går över". Känns ju väldigt expert-aktigt. Eller inte.
Lita på kiropraktorn! Gör det. Jag lovar att hon vet vad hon pratar om. Följ hennes rekommendationer och kosta på er att gå tillbaka dit för uppföljningar. (De drunknar ju i patienter, så det finns liksom inte på kartan att de drar dit någon i onödan för att tjäna lite extra. Både jag och min mamma går där själva och har massor av vänner och bekanta som går där, och det är verkligen inte så. Säger de att man behöver komma så är det så. Behöver man inte, så säger de det.)
Men visst blir man ledsen över sjukvården! Och om detta ändå var någon liten bortglömd sjukstuga längst bort i landet Ingenstans. Men ni bor ju för sjutton i Uppsala! Min egen bild av Uppsala är att om det är någonstans det finns bra sjukvård så är det där. Har jag fått det så helt om bakfoten?!
Usch, stackare! Lycka till med allt ändå och uppdatera gärna tråden om du orkar och har lust!