Skola vs boende?
Hej. Hoppas på några kloka tankar angående följande dilemma: Jag är tillsammans med en man som har en pojke som nästa höst ska börja skolan. Var är inte bestämt. Alternativen verkar stå mellan en skola där mamman är bosatt, eller skola som ligger mer centralt. Vi har pratat om att flytta ihop och skaffa barn men problemet är att jag absolut inte vill bo i den stadsdel där mamman bor (vill inte bo där, vill inte att mitt eventuella framtida barn ska växa upp där), och min kille verkar vara av åsikten att det viktigaste är att pojken har nära till skolan (cykelavstånd) från båda föräldrarna.
Vad tycker ni, har jag rätt som tycker att vi borde kompromissa och att min åsikt om var vi ska bo också borde väga in i valet av gemensamt boende och framtida plats för uppfostran av syskon, eller är enda som är viktigt att båda föräldrarna bor vid skolan? Jag har lite svårt att förlika mig med tanken att jag förväntas acceptera att jag inte ska kunna påverka hur vårt framtida liv ska se ut och var vi ska bo, bara för att det skulle vara för pojkens bästa att bo nära sin skola. Min kille kommer inte bo kvar i sitt nuvarande hus, oavsett vilken skola det blir.