Hur många av er måste ha kaffe på morgonen för att piggna till?
Ja svensken är ju bland de största kaffekonsumenterna i världen. Hur viktigt är det för er att få ert morgonkaffe?
Och hur blir du om du av någon anledning måste avstå?
Ja svensken är ju bland de största kaffekonsumenterna i världen. Hur viktigt är det för er att få ert morgonkaffe?
Och hur blir du om du av någon anledning måste avstå?
Dricker inte kaffe
Breakdown; Hhhahha fy fan, för att klara av en morgon hos dig hade jag behövt starkare grejer än kaffe;)
Måste ha kaffe på morgon, får huvudvärk under dagen annars. Kan dricka kaffe klockan 22,00 och ändå somna som ett litet barn utan problem. Är väl koffeinet jag är beroende av, inte känslan att man måste piggna till.
Kan vara utan kaffe hela dagen men morgonkaffet måste jag ha.
Jag dricker kaffe någon gång ibland. Kanske en kopp i veckan. Te däremot är min drog.
Jag måste ha en stark kopp. Annars blir jag helt groggy fram emot 12-tiden.
Dricker inte kaffe men tar koffeintabletter dagligen.
Dricker kaffe alla tider på dygnet. På morgonen innan jag lägger mig, så fort jag kliver upp och minst en mugg i timmen resten av dygnets alla timmar. Varvar med koffeintabletter och Omeprazol däremellan. På mina lediga dagar är morgonkaffet heligt.
Fungerar inte som människa utan kaffe. Får en hemsk migrän.
jobbar jag morgonen måste jag ha kaffe på morgonen! hemma dricker jag sällan kaffe på morgonen....
Jag dricker NÄSTAN inte kaffe alls. Bara några Irish Coffee per år
Jag måste ha kaffe på morgonen, men endast då. Resten av dygnet väljer jag andra drycker. Utan mitt morgonkaffe får jag huvudvärk och blir sur. Dricker hellre äckligt kaffe än inget alls men uppskattar verkligen en god kopp kaffe i fred på morgonkvisten.
Jag dricker inte kaffe alls.
Skulle inte rekommendera att dricka koffein inom en timme från det att du vaknar då kortisol halten går upp 50% direkt när du vaknar, om du då konsumerar koffein kommer du i längden behöva mer koffein för att känna effekt. Det är även vissa andr tider på dygent som kortisolet toppar - då bör du inte dricka kaffe! denna video förklara jätte bra vad jag paratar om!
Drack alltid kaffe på morgonen, direkt när jag vakna. Kan säga att jag bara hoppas det inte är för sent att ändra vanan!
Måste ha kaffe innan någon pratar med mig