• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Internationella mansdagen idag. Hur firar du?
  • Anonym
    Lady Namárië skrev 2013-11-19 10:43:03 följande:
    Jag tycker inte att man skall "fira" vare sig mans- eller kvinnodagen. Det är dagar som är instiftade för att man skall uppmärksamma hur ojämnlik och otrevlig världen i mångt och mycket är fortfarande, inte för att man skall gluffa i sig tårta för att man råkar ha snopp eller snippa.

    Men:

    "Dagen avser att fokusera på pojkars och mäns hälsa, förbättrade relationer och ökad jämställdhet mellan könen, samt lyfta fram positiva manliga förebilder."

    så jag tycker väl lite extra mycket om min man, som är en toppenförebild för barnen och tycker att det är en självklarhet att vi delar lika stort ansvar för hem och hushåll.

    themetapicture.com/you-cannot-give-him-a-doll/
    Precis. Det är väl inget att fira att vi inte har full jämställdhet än?
  • nozpa

    Oj, det hade jag inte koll på. Han får kolla på fotbollen med chips och en öl ikväll då. Eller ja, det hade han väl fått göra ändå.

  • MalinEddie
    jag är den jag är skrev 2013-11-19 11:20:45 följande:
    Vi firar varken internationella kvinnodagen eller mansdagen här hemma.
    Samma här.
    Avskyr CIO-metoder.
  • Anonym (....)

    Kvinnorna i min familj har namnsdag, vi brukar fira det. Visste inte ens om mansdagen. 
    Men jag tar med mig tjejerna och åker iväg på något roligt (som tänkt) så får männen i familjen vara ifred. Två flugor i en smäll

  • Millan83

    Mäh! Är det en slump att männen och toaletterna firas på samma dag?? ;P Han kan väl få en extra puss då!

  • Trilllana
    Millan83 skrev 2013-11-19 15:14:19 följande:
    Mäh! Är det en slump att männen och toaletterna firas på samma dag?? ;P Han kan väl få en extra puss då!
    Toaletten eller?
  • Anonym (google)

    Var tvungen att Goggla, det är verkligen internatilnella mans och toalettdagen idag :)

  • Anonym (google)

    hmm googla skulle det ju vara, och internationella - gick lite fort där...

  • Themis
    Millan83 skrev 2013-11-19 15:14:19 följande:
    Mäh! Är det en slump att männen och toaletterna firas på samma dag?? ;P Han kan väl få en extra puss då!
    Eller en långsittning?
    Värst är de som ber mig om råd men inte följer det och sen gnäller över resultatet./Themis
  • yoyo90

    Hade ingen aning om att det var mansdagen. Well vad gör man för att fira en sån dag? Jag ger min kille uppskattning varje dag. Eventuellt kanske man kunde utbilda killar i att inte kissa på sittringen på offentliga toaletter och att inte kalla tjejer för kvinna. Det vore något väldigt snällt att göra för män på mansdagen. 

  • Kennet90

    Jag och minna vänner samlas årligen hos Mr B.

    Mans dagen för oss innefattar välkläddsel (smoking för män, långklänning för damerna), Långbord och 3 rätters middag. Även champagne, fyrverkerier, drinkar och diverse festligheter. Vi spelar ändast upp klassiska låtar av MANLIGA operasångare, och skålar hej villt för männen!

    Istarten på denna dag får givetvis var man i vårt gäng frukost på sängen, massage med happy ending!

    Detta är en glädjens dag för oss och 19 november har i större del av vårt "lilla gäng" blivit viktigare än midsommar och nyårsafton!

    Hoppas alla män där ute får den Mansdagen dom förtjänar!

    Och glöm inte! Skål för männen

Svar på tråden Internationella mansdagen idag. Hur firar du?