Gravid, blir lämnad om jag inte gör abort.
Testade positivt för en vecka sedan. Har ätit minipiller, trodde naivt nog att om man bara är noggrann så är det säkert.
Vi har träffats i lite mer än 1 år, har varsitt barn sedan tidigare. En stor fråga har varit om vi ska ha fler barn eller inte då det efter vi träffats ett tag blir klart han absolut inte velat ha fler. Efter många diskussioner så kommer jag fram till att relationen är viktig o att jag ändå kunde tänka att jag har ett barn o att barnet kommer att få ett "syskon" i hans barn. Det var inget lätt beslut men har känts ok även om det varit en liten sorg att inte få fler barn.
Har tidigare haft spiral men den hade hamnat fel o jag var tvungen att ta ut den. Ville gärna testa hormonspiral men eftersom jag reagerat på hormoner innan så kom vi fram till att jag skulle prova minipiller med samma hormon först. O där är vi nu, preventivmedel som inte fungerat.
Jag har tidigare genomgått en abort och har varit tydlig med hur jobbigt det var för mig o att jag inte tror att jag skulle klara att genomgå det igen.
När vi fick veta blev vi otroligt chockade båda två. Jag får panik för jag tror inte jag kan eller vill göra en abort o för att jag inte vill behålla mot någons vilja. Han vill absolut inte ha barnet o är arg för att han tycker att vi hade kommit överens om att inte skaffa fler barn o att jag därför sviker honom om jag inte gör abort. Vi har tagit ett beslut att inte planera för fler men vi redde aldrig ut frågan om vad vi skulle göra om det hände ändå, trots att vi skyddat oss. Jag har ställt frågan innan o svaren jag fått på mina frågor om det skulle hända ändå är, "det tar vi då" samt att på frågan om han skulle vilja att vi gör abort om det händer "det är en annan sak". Idag säger han att han svarade så för att han inte orkade ta diskussionen då o det lider vi av idag. Har även bett honom sterilisera sig just för att inte behöva hamna här men han ville inte det, ville inte genomgå ett medicinskt ingrepp när det finns andra skydd.
Jag blir lämnad om jag inte gör abort. Han vill inte försöka, inte gå i terapi o han vet inte om han vill ha del av barnets liv. Han tycker jag sviker honom o går emot vår överenskommelse. Gör jag inte abort skulle han bryta helt o vill bara ha ett meddelande om när det är dax. Efter barnet är fött kan han bestämma om han vill ta del av barnets liv eller bara stödja ekonomiskt.
Hur jag än väljer så blir det ett svårt beslut som jag inte vill ta, jag vill inte att någon ska behöva bli förälder mot sin vilja o jag vill inte att någon ska behöva göra abort mot sin vilja. Hur ska man kunna gå emot sin egen övertygelse, barnet är önskat av mig, det kommer bli älskat men kommer det ha någon närvarande pappa.
Jag vet att jag skulle klara det själv på alla plan men egentligen vill jag ha en hel familj o den får jag inte i detta fallet. Det är ett stort kaos o jag kan inte tänka klart, hur ska man kunna ta ett beslut? Finns det andra som varit i samma situation?