• MorUggla

Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.

Hej alla!

Jag måste bara dela med mig om att jag plussade idag!

Det är hemligt än så länge för mina nära och kära, just för att risken för missfall är hög nu de första tre månaderna... Men någon måste man ju berätta det för ;)

Beräknad förlossning sker i Augusti 2014. :)

Det känns väldigt OVERKLIGT. Embryot är nu ca 2,5 v, räknat fr.o.m. min senaste ägglossning. 

Det var vårt andra försök. Trodde absolut inte att det skulle gå så fort!

Mina första symtom blev följande (varierar ju kraftigt från person till person):

1:a veckan: Kändes som att jag kunde "följa ägget vandra igenom äggledaren". Visste liksom var den befann sig någonstans! :/  Har fortfarande en känsla av var embryot sitter fast i livmodern. (På vänstra sidan av livmodern). :) 

2:a veckan: Började känna av en molande mensvärk på morgonen och natten, samt fysisk/psykisk PMS. Kände mig trött och känslosam. Brukar nästan alltid känna av samma symtom en vecka innan mens. 

Förväntade mig att få min mens den 5/12 - men fick den inte. Fick endast en ljusrosa-ljuljusbrunaktig flytning. Gjorde ett test samma dag och det visade sig vara negativt.

BIM +2 (idag den 7/12) så testade jag igen, då jag ännu inte hade fått min mens... Och där kom +:et. Trodde inte mina ögon. Bad mannen springa och köpa ett nytt test från ett annat märke. :D

Finns det någon som har BF i Augusti 2014? Tänkte att det vore himla kul att uppdatera varandra om vad som sker i kroppen och psyket vecka för vecka. ;) 

Ni som redan är erfarna får givetvis också delta i tråden och komma med inputs! :)

• Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.
  • Jenny91

Hej!

Jag hoppar gärna in här! Är ny här, tidigare medlem på minbebis.com

Är i v. 8 enligt mina beräkningar. Har bf runt den 20/8, men ska på inskrivningssamtal den 9/1 så får se vad hon säger då! Första barnet som blev till på försök nummer tre! :D

Var inte speciellt orolig för missfall i början men har läst så mycket och är orolig att få de mellan v.9 och 12.... läste någonstans att de är lika vanligt då som riktigt tidigt, men vet ju ej om de stämmer... hur hanterar ni andra er oro?

Annars mår jag riktigt pyton, mått dåligt sen julafton men de blir bara värre o värre... spytt ett par gånger o vill bara ligga ner, inte kul alls... vill att 4 veckor ska gå fort nu!

• Fröet
    Jenny91 skrev 2014-01-05 20:00:52 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här! Är ny här, tidigare medlem på minbebis.com Är i v. 8 enligt mina beräkningar. Har bf runt den 20/8, men ska på inskrivningssamtal den 9/1 så får se vad hon säger då! Första barnet som blev till på försök nummer tre! :D Var inte speciellt orolig för missfall i början men har läst så mycket och är orolig att få de mellan v.9 och 12.... läste någonstans att de är lika vanligt då som riktigt tidigt, men vet ju ej om de stämmer... hur hanterar ni andra er oro? Annars mår jag riktigt pyton, mått dåligt sen julafton men de blir bara värre o värre... spytt ett par gånger o vill bara ligga ner, inte kul alls... vill att 4 veckor ska gå fort nu!

Välkommen :) Så fort jag börjar oroa mig så tänker jag att det är barn jag väntar och inte missfall och att denna gången kommer gå bra. Det kändes annorlunda och mer positivt redan från början. Har 2 täta missfall bakom mig, är nu i v.10+2 :)
  • millis2

Får man hoppa in här? Kul med andra också gravida med bf i augusti :) jag har bf 22/8. Börjat må lite illa om mornarna, annars i stort sett symptomfri. Hur mår ni andra?

• SFG

Hejsan! Grattis till alla! Hoppar gärna också in här. Bf 20 aug om inte bm säger annat. Andra barnet. Gick in i V 9 idag. Illamående och hungerkänsla genom hela dagarna. Har klarat mig utan att kräkas än så länge😊

• Joherman

Jag har också BF i augusti, den 27:e enligt uträkningarna. Är gravid för första gången så allt är väldigt nytt och spännande! Är i 7:e himlen. Den 16:e december köpte vi hus och den 21:e december plussade jag, hus och bebis på samma gång, det känns nästan för bra för att vara sant!! Är så lycklig! Har bara berättat det för ett fåtal personer ännu, vill vänta med att berätta för familjen tills det gått 12 veckor iaf. Är i vecka 7+2 idag. Så allt kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig positiv! Nu vet vi ju iaf att vi kan bli gravida. Det har nämligen varit min största skräck innan, att inte kunna bli gravid.

Mina symptom hit intills är lite smått illamående på mornarna om jag inte får sova ut ordentligt, och framåt kvällen när jag börjar bli hungrig igen. Brösten har varit lite spända och ömma, är van att sova på sidan men det har varit svårt eftersom ena bröstet trycks mot madrassen då. Kissar gör jag mest hela tiden, speciellt på kvällen och natten. Har haft lite metallsmak i munnen också. Och tröttheten ska vi inte prata om, jag sov 13 timmar i natt! haha

• MorUggla

Hej alla glada som har plussat och väntar på en guldklimp i Augusti. Stort grattis till er!

Jag var på ett tidigt UL förra torsdagen, mannen och jag hade förväntat oss att få se ett litet pickande hjärta. Men tråkigt nog så fanns det inte några hjärtslag, och det lilla fostret på 5 mm. beräknades endast vara i vecka 6 + 0.  

Har fått en ny tid för UL den 23/1. Vet ni hur vanligt det är att hjärtat inte slår alls i vecka 6 +0? 
    Fosterhinnan såg rätt stor ut i jämförelse med fostret.

Hoppas på det bästa just nu, men kan i bakhuvudet inte sluta oroa mig för ett missfall heller... Någon som har erfarenhet/kunskap om något liknande fall?

• Fröet
    MorUggla skrev 2014-01-13 17:17:39 följande:
    Hej alla glada som har plussat och väntar på en guldklimp i Augusti. Stort grattis till er! Jag var på ett tidigt UL förra torsdagen, mannen och jag hade förväntat oss att få se ett litet pickande hjärta. Men tråkigt nog så fanns det inte några hjärtslag, och det lilla fostret på 5 mm. beräknades endast vara i vecka 6 + 0.   Har fått en ny tid för UL den 23/1. Vet ni hur vanligt det är att hjärtat inte slår alls i vecka 6 +0?  Fosterhinnan såg rätt stor ut i jämförelse med fostret.  Hoppas på det bästa just nu, men kan i bakhuvudet inte sluta oroa mig för ett missfall heller... Någon som har erfarenhet/kunskap om något liknande fall?  

Om vi hade gjort vul i 6+0 så hade vi troligt inte heller fått se något då vi var på vul 6+6 och man kunde se aktivitet men den var så liten så vi fick ny tid 2 veckor senare och fick då se hjärtat slå :)
  • MorUggla
    Fröet skrev 2014-01-13 19:43:00 följande:

Om vi hade gjort vul i 6+0 så hade vi troligt inte heller fått se något då vi var på vul 6+6 och man kunde se aktivitet men den var så liten så vi fick ny tid 2 veckor senare och fick då se hjärtat slå :)

Tack för svaret! 

Det känns genast lite bättre. :)

Men det verkade som att barnmorskan trodde att fostret hade stannat i utvecklingen... Vet inte om hon baserade det på att fosterhinnan såg ut att vara stor i förhållande till fostret. Kan det vara så?

• MIJV

Hej En till som väntar i aug. Dock är detta vårt 4:e. /MIJV

• Fröet
    MorUggla skrev 2014-01-13 20:23:35 följande:

Tack för svaret! 

Det känns genast lite bättre. :)

Men det verkade som att barnmorskan trodde att fostret hade stannat i utvecklingen... Vet inte om hon baserade det på att fosterhinnan såg ut att vara stor i förhållande till fostret. Kan det vara så?

Det vågar jag tyvärr inte svara på :( men håller tummarna för att allt är som det ska.
  • MorUggla
    Fröet skrev 2014-01-17 22:49:48 följande:

Det vågar jag tyvärr inte svara på :( men håller tummarna för att allt är som det ska.
    Tyvärr var det ett MA. :(
  • Fröet
    MorUggla skrev 2014-01-24 14:45:09 följande:
    Tyvärr var det ett MA. :(

Tråkigt att höra, hoppas på bättre lycka nästa gång!
Svar på tråden Wow - jag plussade! BF i Aug 2014.