Vi hjälps åt att rykta och kratsa hovar, men det är inte så lätt att göra allt när man rider en c eller d ponny och själv är bara 110 cm, tror hon tycker det är lite läskigt. Men som sagt lite gör hon.
fesun skrev 2013-12-12 19:00:17 följande:
Jag kommer alltid att "pusha" lite när det gäller idrott. Fast mer uppmuntra än tvinga. Och som föregående talare, är något betalt så får de gå färdigt terminen. Passar inte tex ridning eller simning mina barn så får de pröva något annat, men det ska ju såklart inte bli så att de går en gång och sen vill göra något annat. Lite pushande är nog bara bra!
Ja så tänker jag också!
Elin 834 skrev 2013-12-12 21:10:21 följande:
När tycker hon att det är tråkigt? Jag har en 5 åring som tränar gymnastik 3 ggr/vecka. Hon tycker ibland att det är jobbigt att åka till träningen men är alltid jätteglad när hon kommer därifrån. Sonen som är 7 säger däremot att han hatar gymnastik direkt efter träningen, han har fått gå klart den här terminen men behöver inte fortsätta i vår. Däremot så måste han ha en ny aktivitet i vår.
Hon tkr det är jobbigt när hon måste anstränga sig eller träna på "tråkiga" saker, dressyr tex. Hon är lite lat, tex säger ofta att hon blir trött i benen. Men hon är alltid glad både när vi åker dit och hem. Får fundera lite hur vi ska göra. Jag tycker det är viktigt att lära sig öva på saker (som man tycker är kul) och inte bara ge upp när det blir lite svårt. Göra paus en termin är ju ett alternativ!