• Mammaboosten

När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)

Rösta och säg hur gammalt ditt barn är/kommer vara när det är dags för egen mobiltelefon - och skriv gärna varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)
  • lovingyou

När behov funnits. Bonusarna har varit 9-10 år och anledningen har varit att de slutat fritids och börjat gå hem från skolan själva. Innan dess har vi haft en kontantkorts mobil som de lånat bör de tex lekt ute. Vet inte när det kommer bli dags för lillan, men haft svår att tänka mig att hon har behov för en mobil tidigare än sina syskon.

mammas älskling 120710
  • nevermind

Högstadiet tror jag, när h*n börjar skolan några mil bort. Åker hem till kompisar långt iväg och så.

• augustisten

Egen dröjer nog. Men vi har skaffat en "husmobil" istället för fast telefon. Den kommer vi säkert skicka med sjuåringen ibland.

• pigglet

Jag vet inte, äldsta är 11 nu. Jag kan tänka mig att det blir aktuellt när hon börjar högstadiet och ska åka kollektivtrafik själv. Men vi får väl se. Ju senare desto bättre.

• Smiskarn

Runt 3 år är lagom. Bra när jag och mamman är ute på helgerna och sonen sover själv hemma. Då kan han ringa om det är nått.

• studentbruttan29

När han var 8 år för då skulle han då och då gå till skolan själv samt så kunde han ringa om han skulle följa med någon kompis hem, ladda ner appar för att spela på fritids (som de får). Kändes lagom då 100% av barnen i hans klass har mobil av i princip samma anledningar.

• Mrs Green

Egentligen var hon 6 år då vi köpte en mobil att ha istället för hemtelefon när hon var ensam hemma en stund. 
    Men det var när hon blev 8 som hon började använda den som "mobil" och ha med den ut när hon går själv till skolan, så jag röstade på 8.

• MrC

Hon var 6 år och 9 månader när hon fick egen mobiltelefon.

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MissEofc

När hon är i behov av det.
    Hon är bara 1 än så länge, så det dröjer nog några år till.

• Natulcien

Vår son är bara 3 år, så det är ju ganska långt bort. Men om jag skulle gissa, så kanske vid 12-13 års ålder.

• cosinus

Jag siktar på 12 år för enkel telefon och så får barnen köpa smart-phone när de själva tycker det är värt pengarna.

Äldsta är snart 10 och går hem själv från skolan men ser inget behov av telefon eftersom vi har hemtelefonen kvar.

• gbgumman

Sonen är nio och jag ser ingen anledning att ge han en. Men antar att jag märker när den behövs

Jag fick min när jag tog studenten 96

Svar på tråden När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)