• Familjeliv Anna

    Har du plastgran eller äkta?


    Det är mycket att tänka på när det handlar om valet av julgran. Men den stora frågan är, plast eller riktiga barr? Vad har du, och varför har du valt det? Diskutera gärna här i tråden.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du plastgran eller äkta?
  • cherrykola

    Plast

    Allergisk sambo (vet inte om han tål gran) plus att det känns smidigast med en ettåring som går och drar i allt ;) Kanske testar på äkta sen. Vi har alltid haft plast hemma när jag har varit liten så kan vara kul att ha en riktig, om sambon tål gran!


    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • knivskrik

    Äkta. Vi är överens om att en plastgran inte kommer över tröskeln hemma hos oss!


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • MammaMia93

    Plast, jag vill kunna ha min pappa på besök ibland, så då blev det så.


    Elliot 30 December 2011 <3
  • knäckehäxa

    plast. (räknar den hos mina föräldrar då det är där jag firar jul. jag har ingen i min lägenhet)


    en av mina föräldrars katt hoppade upp i den äkta granen (luktade gott??) och välte den flera gånger med vatten och allt, för många många år sen, så sen dess har de plast. katten hoppade aldrig upp i den mer.


    har inget emot riktig heller, men tycker det är mest praktiskt med plast :)

  • makulerad
    makulerad skrev 2013-12-19 22:34:16 följande:
    Jag har en osynlig gran

    Har inte bestämt mig ännu för om den är äkta eller i plast
  • The Doctor

    Så länge det inte finns ett vettigt miljövänligt alternativ till plastgranen tänker jag inte ha något av det. Jag njuter dock av doften av äkta gran hos mina föräldrar.


    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • emsapemsa
    emsapemsa skrev 2013-12-19 22:40:16 följande:
    Äkta, hederlig svensk rödgran :) så lite plast som möjligt i mitt hem!

    Ska tillägga att jag hugger hos mina föräldrar. Tycker hela "granindustrin" är lite sådär.
  • Mammamarie 4 barns mor

    Har en äkta gran hemma som barnen hjälpte till att dekorera men de tröttnade och så fick jag göra resten


    Elias 2009 Eliott 2010 Eddie 2011 Edwin 2012
  • Tjohalia

    Hellre skogens fulaste gran är en i plast Vi brukar säga "men det är i alla fall en ÄKTA gran" med bekymmersrynkan mellan ögonbrynen dom år som granen är mindre vacker. I år har vi dock lyckats få tag i en riktigt fin en.


    Flicka 2005 * Pojke 2007
Svar på tråden Har du plastgran eller äkta?