• Pemberly

    gravida efter ivf i december 2013

    Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

    Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)


  • Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • nonnitott

    Åhh Grattis sputnik!! Skönt att allt gick bra :) lycka till med den lille killen, hur stor var han?

    Sirian:.Hur har det gått hemma? Tror du fixar det bra :) men förstår dina känslor...

  • nonnitott

    En praktisk fråga till alla er smarta kvinnor hur har ni tänkt m ytterkläder? Har bf 28aug o förmodligen kommer det lilla hjärtat i början av sep, beräknad vikt är3000. Har fått/ärvt fleeceoverall i strl 62, tror ni man behöver köpa en i 56 oxå?! Hur har ni tänkt?

  • Sirian

    Det fungerar över all förväntan att vara hemma! De är så ljuvliga och amningen fungerar kanon, de är nästan helt synkade och äter och sover på samma tider, det underlättar mycket. Men vad små de är! Deras egentliga BF har ju inte passerat ännu och de känns ännu väldigt sköra och bräckliga.
    Jag och maken ska vara hemma båda två året ut, någonting som känns fantastiskt lyxigt. Efter mycket funderingar fram och tillbaka blir det sedan jag som går tillbaka och arbetar i januari, jag är en obotlig arbetsnarkoman, någonting som min man aldrig varit.

    Nu ska jag försöka få i mig lunch medan barnen sover. Hade ju svårt att lägga på mig under graviditeten och på efterkontrollen igår vägde jag 46,5 kg =/. Det är faktiskt det största molnet på himlen just nu, att jag ser ut som ett staket och känner mig kraftlös. Vill ju ha så mycket ork som möjligt, men förhoppningsvis blir det bättre nu när barnen inte kräver konstant koll (på neo var jag ofta för nervös för att få i mig ordentligt med mat) och vi är hemma i vårt eget hus igen.

  • Trollet79

    Nonnitott: Vi har mest inomhuskläder i de minsta storlekarna, tänker att det inte är så kallt än och att man kan packa in rätt väl med filtar och så de gånger man vågar sig ut...! Sen tänker jag att man får köpa mer (eller skicka någon att köpa mer) när man märker att det är något som saknas! :)

    Sirian: Det låter ju underbart! :) Jag är lite orolig för hur det ska gå med matning och så för våra tvillingar, hoppas att vi också kan få dem synkade! Har precis gått 37 fulla veckor nu iallafall så nu kan de få komma när de vill! :)

  • nonnitott

    Torsdag den 28/8, på bf, kom vår lilla Matilda! Hon vägde 3455g o var 50cm lång :) en underbar känsla att få se o hålla det lilla barn vi kämpat för I 5år!! Hon var helt klart värd alla tårar :)

  • Trollet79

    Grattis Nonnitott!! Vad underbart! Glad Lycka till med allt!

    Vi har BF idag, tydligen oerhört ovanligt att tvillingar håller sig kvar så länge! Men imorgon ska vi in för igångsättning!! Känns fantastiskt och lite läskigt! Men har längtat så efter att få träffa dem och snart är de här!Hjärta

  • Pemberly
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
  • snobben00

    Grattis till alla små knoddisar som börjar komma nu Solig

    Själv får jag en liten pojk runt 28 oktober och längtar samtidigt som jag är livrädd inför kommande förlossning, både gällande smärtan och att något ska gå snett... men jag hoppas på det bästa

  • Trollet79

    Har inte varit inne här på evigheter! Hoppas alla mår bra!

    Snobben00: Säger grattis då jag gissar att du fått din lille pojk vid det här laget! :)

    Vi mår bra, våran lille tjej och kille är 10 veckor nu! De är underbara och väldigt olika små personer!Hjärta Det har varit rätt kaotiskt att få ihop tillvaron med två små, men börjar kännas lite lugnare nu.

    Hur går det för alla andra?

  • Pemberly

    Det går bra för oss. Lillen är snart tre månader nu. Lite stressigt är det att få ihop tillvaron ibland som tvåbarnsfamilj. Storebror blir lite avundsjuk på lillebror ibland men har tagit det rätt bra. Det är så mysigt att ha en liten bebis igen.

  • snobben00
    Trollet79 skrev 2014-11-19 11:53:48 följande:
    Har inte varit inne här på evigheter! Hoppas alla mår bra!

    Snobben00: Säger grattis då jag gissar att du fått din lille pojk vid det här laget! :)

    Vi mår bra, våran lille tjej och kille är 10 veckor nu! De är underbara och väldigt olika små personer!Hjärta Det har varit rätt kaotiskt att få ihop tillvaron med två små, men börjar kännas lite lugnare nu.

    Hur går det för alla andra?
    Tack Solig Våran pojk har anlänt och är nu 4 veckor gammal. Han kom exakt en vecka före bf och jag trodde han skulle bli en vecka sen.
    Tyvärr har vi alla haft förkylningar som löst av varandra och lillkillen har varit rejält snorig så vi har fått köra med koksalt och nässug och nu har jag blivit ordentligt sjuk med feber och kraftig hosta så min man har fått ta över eftersom jag måste avskärma mig från honom eftersom det kan bli rätt allvarligt om han åker på min hosta när han är så liten. Känns jättejobbigt att inte få vara nära och röra vid honom just nu Gråter
    Jag hoppas på en snabb bättring!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013